Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ik moet eerlijk zeggen dat ik respect heb dat je dit hier post :sweat_smile: maar inderdaad, als jij je het beste in hun punten kan vinden dan is dat zo!

6 likes

Ik hoorde net bij het stembureau twee jongens van rond de 18/19 tegen elkaar zeggen ja ik ben echt trots dat je gestemd hebt bro.

Vond ik leuk.

49 likes

haha zo leuk!

Ik vrees dat mn broertje op fvd heeft gestemd :weary:

Ik geloof die peilingen nog niet helemaal, maar misschien ben ik naĂŻef :thinking:

:smile:

5 likes

Haha wat heb je gezegd? Die staat onder Partij voor de dieren, nummer vijf :joy:

16 likes

Hee welke peilingen hebben jullie het over, zijn er al exit polls ergens? Dacht dat dat altijd pas kwam als de stembureaus dicht gingen.

Ik bedoelde die van Maurice de Hond op peil.nl, heb verder nog niks gezien

1 like

Fijn dat je er weer bent!

1 like

Aangezien de meeste van hier absoluut tegen FvD/PVV zijn, wat zijn jullie belangrijkste redenen daarvoor (buiten het gedrag van de lijssttrekkers) wat betreft hun standpunten?

Ik ben tegen racisme of discriminatie gebaseerd op afkomst of religie, fascisme, het gebruik van een tragedie voor partijgewin.

Dit uiteraard naast het feit dat Wilders geen compleet partijprogramma heeft en Baudet meermaals met een bek vol tanden staat wegens gebrek aan feitelijke kennis.

17 likes

Wat @Zemraluani zegt + dat Baudet klimaatverandering ontkent.

7 likes

Ik zou nooit op PVV stemmen vanwege hun racistische uitingen, o.a. dat alle moskeeën moeten sluiten. Bij FvD heeft het voor mij vooral te maken met hun houding tegenover het klimaat.

Oh en ik kan het heel slecht hebben dat er bij PVV overal bij stemwijzers e.d. staat ‘geen toelichting gegeven’, tĂ©nzij het gaat om het onderuithalen van de islam.

8 likes

Ik vond al die ‘cijfers’ over klimaatverandering van Wilders gisteravond bij het slotdebat trouwens ook wel heel bijzonder, er klopte gewoon helemaal niks van :o_o:

Juist nu kan iedereen zo makkelijk direct via internet checken of feiten die iemand in de media vertelt wel kloppen, dus ik snap echt niet hoe die twee wegkomen met al die onzin die ze uitkramen.

2 likes

Hij zei ook dat 63% van de Nederlandse bevolking tegen de Islam is, dus ongeveer 10 miljoen mensen. Sorry mij is sowieso niks gevraagd dus daar gaat je statistiek. Dat is toch complete onzin, alsof hij elke Nederlander, van 0 tot 99, heeft gevraagd of ze voor of tegen de Islam zijn. Rot op man.

En niemand die er iets van zei he! :exploding_head:

5 likes

Nou ik vond wel dat Jetten hem goed van repliek diende en Segers in zijn debat met hem over klimaatverandering ook wel.

Ik zag hen (Jetten en Segers) allebei ook zo nu en dan echt met zo’n blik :o_o: kijken als hij weer iets heel raars uitkraamde.

5 likes

Ja klopt maar niemand die iets zei toen Wilders specifiek zei dat 10 miljoen mensen tegen de Islam zijn.

1 like

PvdD

2 likes

Ik heb zojuist ook op GL gestemt (en een lokale waterschap)! Mijn vriend wist niet wat hij wilde stemmen, dus hij heeft hetzelfde als mij gestemt!

Er is wel een dingetje dat ik me afvraag omtrent de milieukwesties. Onder andere GL ziet graag de grootverbruikers meer betalen voor vervuiling, door bijvoorbeeld meer belasting. Wordt er ergens ook als statement gemaakt dat dit geld dan vrijgespeeld wordt voor innovatie richting een betere wereld?