Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Het lijkt me zo moeilijk om in zo’n panel te zitten en objectief te vertellen wat er gebeurt en wat dat betekent. Ik zou superveel moeite hebben mijn eigen mening en oordeel buiten beschouwing te laten.

13 likes

Sluit het één het ander uit dan? Als je op landelijk niveau kijkt ben ik het helemaal met je eens dat de voorbeelden die jij nu schetst schrijnend zijn. Ik ben dan ook absoluut een linkse stemmer. Ik ben heel blij met het vangnet wat we al hebben hier in Nederland, maar ik denk echt dat dat nog veel beter kan.

Maar als je op mondiaal niveau kijkt, dan moet je toch toegeven dat we het extreem goed voor elkaar hebben hier met z’n allen? Als je bedenkt hoe een ontzettend luxe leven het overgrote deel van de mensen hier in Nederland heeft, dan is het toch totaal onmenselijk om vluchtelingen die niks meer overhebben en met lege handen bij ons aankloppen de deur te wijzen en dan te beweren dat we de capaciteit niet hebben?

Volgens mij kan dit samengaan, het komt in ieder geval absoluut niet samen bij FvD.

5 likes

Is geen verkiezingspraatje, puur eigen ervaring. Het gaat niet om de huisarts of zoiets simpels, maar ik heb weleens mijn afspraak bij mijn prothesemaker voor een nieuwe kous een halfjaar uit laten stellen omdat dat dan in 1 ruk mijn eigen risico weg is en ik dat niet in 3 maanden zou kunnen aflossen. Heb heel mn stomp kapot gelopen. Zware pijnstillers die niet worden vergoed a 50 euro heb ik weleens niet kunnen halen, wat dus resulteerde in half flauwvallen en kotsend op de wc gehangen, letterlijk van de pijn. Mijn halve salaris van mn bijbaan geven aan mijn oma en opa zodat ze in ieder geval hun medicijnen konden ophalen omdat dat van hun eigen risico af ging.

Je eigen risico kun je in 12 maanden aflossen, dus dat lijkt me echt geen reden om dit zo lang uit te stellen?

2 likes

Mijn 2cts:
Het anti-immigranten/weg met de buitenlanders probeert nu al 15 jaar hard van de grond te komen. Eerst LPF, dat viel uit elkaar omdat die mensen geen idee hadden waar ze mee bezig waren en niet konden samenwerken. Toen kwam PVV, die kelderen omdat ze hun beloftes niet waar maken, geen idee hebbem waar ze mee bezig zijn en niet kunnen samenwerken en nu is er FvD. Dat wss ook uit elkaar flikkert omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en niet kunnen samenwerken.

Tuurlijk is de samenleving minder gezellig geworden in de afgelopen jaren maar echt veel hebben ze niet bereikt.
En moet je kijken naar de groei van GL en PvdD en waar ze zich hard voor maken. Toen de pvdd net kwam kijken vond iedereen het hilarisch en ze zijn nu een kleine partij geworden die rustig groeit en zaadjes plant.

Het is verre van perfect maar wordt echt wel beter als we niet stil blijven zitten :slight_smile:

36 likes

Je kunt tegenwoordig bij (vrijwel?) elke zorgverzekering je eigen risico in 10 of 12 maanden betalen. Ik vind het echt een heel vervelende situatie voor je, maar je mag blij zijn dat zulk soort kosten hier oplopen tot ‘maar’ 385 euro.

7 likes

Hij is van de andere kant

4 likes

Met mij delen!

1 like

dit is zó droog

23 likes

:heart:

1 like

Ja dit is echt precies wat ik zei. 11% wordt afgedaan als verwaarloosbaar

Nou ja het gaat natuurlijk niet alleen om provinciale verkiezingen he, vergeet de eerste kamer niet.

Ja jonge wist niet of jij dat als international wel had meegekregen

1 like

Hiddema is gewoon de boze baron van Bassie en Adriaan, door en door slecht

7 likes

Ik huilde letterlijk. Ik ben zo teleurgesteld in ZH.

6 likes

Was trouwens echt droog bij het stemmen. Mijn vriend mocht ook stemmen voor de waterschap. Alleen snapte hij het niet, dus heeft hij uiteindelijk dat stembiljet als een multiple choice toets behandeld en van alle partijen een hokje aangekruist :see_no_evil:

28 likes

Als je krap zit in Nederland is zorg echt wel duur. Of als je chronisch ziek bent en jaar in jaar uit sowieso je eigen risico kwijt bent en je ook door je ziekte minder kan werken.

Verder ga ik nu lekker Floorjte naar het Einde van de Wereld terugkijken en me inbeelden dat ik ook wel ergens zo geisoleerd oznder andere mensen kan gaan wonen

9 likes

Ik vind Asscher altijd zo capabel overkomen he.

5 likes

Drommels Drommels Drommels die klimaatdrammers. Ik zal ze krijgen!

1 like

Meeste is al gezegd en ik vind het vervelend voor je dat je met deze zorgen zit over het afbetalen van eigen risico, alleen je draagt nu twee voorbeelden uit eigen omgeving aan en ik kan me voorstellen dat het voorkomt, alleen zou ik de cijfers over het hele land daarover wel eens willen zien en of dit dan veranderd is ten opzichte van jaren hiervoor. Voordat er uitspraken gedaan worden op basis van n=2 studies (om het zo maar te noemen)

1 like