Je kunt ook op 2 regels!
Kan alleen geen gepersonaliseerd plaatje maken nu…
Blijf het trouwens ook een gek gegeven vinden dat maar iets meer dan de helft van de mensen zijn gaan stemmen (54% gaf NOS aan).
spreek uit ervaring maar je doet met politicologie echt bijzonder weinig met dit soort politiek. heb letterlijk één vak gehad dat hier misschien iets mee te maken had.
Ah ja hier in DH stonden ze dus steeds voor de ministeries te flyeren. Moest mijzelf een weg banen door de flyeraars maar kreeg nooit een flyer aangeboden
.
Ja, je hebt ook gelijk dat we het relatief gezien goed hebben. Relatief gezien. Want ik vind het krom dat je hele gezinnen op straat zet omdat ze hun huur niet kunnen betalen en niet omdat ze niet met hun geld om kunnen gaan, hun hele inboedel uit huis zet omdat ze schulden hebben. Waar zijn die vangnetten dan? Geen enkele deurwaarder, geen enkel systeem in Nederland vangt dat op. Het is letterlijk uit je eigen huis gezet worden, je veilige basis, gezinnen uiteen gerukt. Waarom zouden we dan wel de capaciteiten hebben om immigranten op menselijke wijze te helpen als dit soort dingen tientallen keren gebeuren op een dag en het neemt alleen maar toe. Hoe kunnen we dan bewerkstelligen dat immigranten niet ook zo behandeld worden? Want dat is gewoon onmenselijk en dat verdient niemand. Het moet hand in hand gaan, maar dat zie ik op dit moment niet gebeuren, dus dan maar in stapjes. Eerst het sociale vangnet in Nederland oplossen en dat toepassen op iedereen, waar je ook vandaan komt. Als je hulp nodig hebt, heb je hulp nodig. Maar je kan niet met twee maten meten.
Ik vind het moeilijk, echt waar. Het liefst zou ik geen landen hebben, maar 1 wereld zonder grenzen en waar iedereen die hulp nodig heeft opgevangen wordt.
Nou jongens allemaal leuk en aardig dit hoor
Maar de vraag der vragen:
Wie heeft de waterschappen gewonnen!!!
Haha shit ik wilde net deze grap maken 
Wat zou thierry momenteel aan het doen zijn dan? Alleen maar even zo’n duimpje tweeten
“Het is duidelijk dat sommige winnen en anderen wat verliezen”. Goede duiding wel.
Checken of de microfoon aanstaat.
Nou in Friesland is alleen Vlieland en Schiermonnikoog bekend en de weterskip weten we nog niets van
Haha deze vrouw zei “krimp” maar ik verstond “de Krim” en dacht al wat heeft dat nou weer met de provincie te maken.
Sweet caroline hahahahahaha
Hahahahahha slyyyyyyy de VVD met sweet CAROLIEN
Ik zie Rutte al voor me: We gaan verliezen! Carolien help!
En ook ik heb trouwens weer VVD gestemd bij gebrek aan beter, wtf het is net Stockholm syndroom ofzo 
Dus ik mag blij zijn dat ik een prothese vergoed krijg? Ik vind dat echt ontzettend raar. Ik vind dat gewoon een standaard mensenrecht, net zoals onderwijs mondiaal zou moeten zijn.
En ja, klopt dat je het in termijnen kan betalen en dat doe ik al sinds ik 18 ben. Maar hoe zit het dan met kosten daar bovenop die maar voor een deel vergoed worden. Ik betaal al 160 euro per maand + 35 euro + 80 euro per extra revalidatie-consult (krijg er 12 per jaar, maar zit daar zwaar overheen). Dat tikt aan en dan ga je niet standaard ff wat laten fixen. En zo ben ik echt niet de enige.
Ik vind gewoon dat zorg de staat moet betalen en dat het ziekenfonds terug moet. En niet deze shitzooi dat alleen de mensen die het kunnen betalen de beste zorg krijgen.
Ik zeg nergens dat je prima kan rondomen van een uitkering. Ik reageerde alleen op jou stuk van die onverwachte kosten dat er dan vaak een vangnet is hier in Nederland in de vorm van bijzondere bijstand. Die in Nederland best vaak wordt toegekend. Ik werk elke dag met mensen die in de bijstand zitten. Ik zie elke dag de gevallen voorbij komen die hun hele bijstandsuitkering van 40.000 euro terug moeten betalen. Die hun huur niet meer kunnen betalen en op straat dreigen te komen staan. En bij sommige is dat misschien meer hun ‘eigen schuld’ dan bij andere. Maar nee ik zal nooit zeggen dat mensen in de bijstand het makkelijk hebben.
Ik denk wel dat mensen die het net boven de bijstand grens het moeilijker kunnen hebben dan mensen in de bijstand omdat zij net niet in die extra tegemoetkomingen vallen die zij net zo goed kunnen gebruiken.
Ah de typische “ik sprak Jan en Piet en was overal!”-speech. Een uit het boekje hoor.
Ik snap dat dit allemaal kut is, maar in de Provinciale staten wordt daar sowieso niet over beslist.
Oopsie @Charmander duw
Ja dit zie ik ook veel terug de laatste tijd, iedereen klaagt enorm over wat er allemaal wel niet mis is met de samenleving. De belastingen moeten omlaag, het eigen risico is te hoog. Dit terwijl de zorgkosten (uitgaven) alleen maar stijgen, maar waar moet dat geld dan vandaan gehaald worden?
Ik snap dat het allemaal vervelend en lastig is, maar als er zo een makkelijke oplossing was dan werd dat vast wel gehandhaafd. Ik vind het zo jammer dat sommige mensen (blijkbaar heel veel dus) denken dat dat allemaal maar gerealiseerd kan worden door uit de EU te stappen of vluchtelingen te vermijden en alles ‘wat over is’ te verdelen onder de Nederlandse burgers.
Klinkt allemaal als regenbogen zonnestralen eenhoorns enzo, maar soms denk ik dat mensen vergeten dat we niet alles kunnen hebben. En dat de oplossing niet zo voor de hand liggend is
Griekenland en Italië bijv hebben het er ook van genomen (bijv het mooie plan om de pensioenleeftijd te verlagen, want leuk voor de burgers) maar dat helpt het hele land dus mooi naar de knoppen met tekorten die zich steeds meer opstapelen.
Sorry heel vaag en niet samenhangend verhaal dat alle kanten op gaat, maar ik moet even frusten. Want wat de neuk gebeurt er allemaal en hoe kunnen zoveel mensen zo naïef zijn. Tijd om naar bed te gaan