Oh ik was nog blij hoe weinig vrouwen het waren haha. Dit komt van de NOS (https://nos.nl/artikel/2277050-dit-is-de-forum-kiezer-en-zo-ziet-de-rest-van-de-stemmers-eruit.html), staan onderaan ook grafieken van alle partijen.
Een vrouw op het nieuws waarom ze op fvd heeft gestemd: ja het klimaat, daar ben ik ook helemaal klaar mee.
Bedankt, wauw echt slim zo werkt het dus, je zegt gewoon ik ben klaar met het klimaat en dan heb je er geen last meer van. Geen klimaatverandering hoor, ben er klaar mee
Ging dat maar zo makkelijk met Baudet.
Ik heb zelf ook de nodige seksdromen over Baudet gehad maar eigenlijk moet iedereen stoppen met hem sexy vinden. Ik denk dat als hij lelijk was, hij lang niet zo veel stemmen zou krijgen.
Ik kan jullie in contact brengen met een hoop sexy ballen die âgewoonâ vvd stemmen ter vervanging.
Oké misschien is dit een domme vraag, maar ik vraag me iets af en misschien weet iemand hoe dit werkt?
Iig ik zat dus te denken: hoe kan het eigenlijk dat mensen als Thierry en Geert niet, na zich openlijk racistisch/seksistisch te hebben uitgelaten, afgezet worden? Valt dat dan onder censuur ofzo? Maar het is toch geen censuur, ze verbreken gewoon het verbod op discriminatie? Afgelopen week is er nog een contract van een vrouwelijke voetbalster verbroken omdat zij aapgeluiden had gemaakt naar een donkere vrouw uit het tegenteam. Waarom worden Wilders en Thierry niet âontslagenâ? Of moeten ze daar dan eerst voor worden aangeklaagd? En wie zou dat dan moeten doen?
Edit: bij een politieke functie zou ik dat zelfs nog logischer vinden dan bij een voetballer. Zij zijn de bestuurders van een land (waar voetbal nog voor entertainment is) en dat heeft gewoon directe invloed op een samenleving? Ik vind het gewoon vreemd, zit hier nou een logische redenatie achter?
O God Nikkie Plessen die in Boulevard verkondigt dat ze Theo Hiddema er âverfrissendâ uit vindt zien met zân offwhite pakâŠ
Het pak zag er overigens viezig en versleten uit op de foto.
Vrijheid van meningsuiting er is wel een rechtzaak geweest tegen Wilders.
Vrijheid van meningsuiting is een heel belangrijk recht en vooral in de politiek. Het is heel lastig om dat recht in te perken. Vaak verdedigen ze zichzelf ook door te zeggen dat ze het niet over de aanhangers van het geloof hebben, maar puur over het geloof zelf.
Ik zat hier ook over na te denken! Ik wil onder geen beding dat mensen ook maar een seconde denken dat ik op die lul gestemd heb. Bij Wilders had je blauwe armbandjes met âGeert spreekt niet voor mijâ. Misschien moeten we zoiets maken
Mân vader, die sinds jaar en dag D66 stemt, heeft deze keer op de Partij voor de Dieren gestemd en ik vind het zo leuk. En hij en mân moeder eten vanavond een vegetarische burger. <3
Onze CDA-pa en D66-dad gaan lekker
Mijn D66 moeder ook maar ik stem zelf D66 haha.
Er zit wel een hele slimme mevrouw aan tafel bij DWDD. Ik geniet.
heheheh
Ja daar heb ik ook aan gedacht maar moet ik het dan zien als ââcensuurââ wanneer je hen zou ontslaan? Je kan iemand toch, zonder rechtszaak, ontslaan wanneer hij zich schuldig maakt aan vormen van discriminatie?
En seksisme en racisme is toch ook geen mening.
Ja voor Fitna en voor minder Marokkanen, maar voor Fitna is hij vrijgesproken en voor de Marokkanen uitspraak liep het (weet het niet meer helemaal zeker) volgens mij ook voor hem met een sisser af.
Maar ik bedoel ook niet per sé een rechtszaak, maar waarom kan hij niet uit zijn functie gezet worden? En Thierry.
En ook, maar dat staat hier weer los van, Thierry verkondigt toch gewoon onwaarheden (klimaat). Ik heb geen idee hoor, ik ben echt een politiek leek. Maar bij een normale baan zou je toch ontslagen worden wanneer je zulke grote fouten maakt (en niet wilt herstellen na kritiek)?
Ik klink volgens mij echt dom haha. Sorry . Ook geen idee hoe moeilijk je een politicus/partij uit een functie kan zetten. Kan dat alleen als een minister aftreedt of met een motie van wantrouwen? Eh ik ga maar even googlen
je mag elitair lachen
Ik heb trouwens vandaag aan 5 mensen gevraagd of ze hadden gestemd en 4 ervan zeiden van niet?! En de redenen gingen van âIk moest werken tot 9 uurâ en âIk was mân stempas vergeten en ik schaam me er kapot overâ tot âIk had geen zin om helemaal naar zoân stembureau te gaan.â
Vraag me hierdoor af wat het met de uitslagen zou doen als de opkomst hoger zou zijn, want geen van deze mensen zei bijvoorbeeld dat hij/zij van plan was geweest om FvD te stemmen.
Misschien moeten we een soort machtigingsdienst beginnen zodat mensen die geen tijd hebben of lui zijn of geen fuck geven toch kunnen âstemmenâ.