Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

ik vind em grappig :slight_smile:

1 like

Waarom heb je opgezegd eigenlijk?

Omdat ik een beetje klaar was met het gebrek aan anti-racisme bij de PvdD, waarvoor de druppel uiteindelijk het optreden van Johnas van Lammeren was in de Amsterdamse gemeenteraad tegenover BIJ1 waarvoor hij niet eens fatsoenlijk zijn excuses aanbood. Maar twijfelde al langer, bijv. omdat ze voor het boerkaverbod gestemd hebben.

1 like

Ah ja logische keuze dan. Ik heb zelf ook moeite met de keuzes die ze in de Eerste Kamer (soms) nemen en de anti-Europese houding. Was het bij jou ook dat je, net als ik, geen ander goed groen -links- alternatief zag voor de provincie?

Ik citeer even een post van mezelf eerder dit topic, maar eigenlijk wel ja!

3 likes

:joy:

12 likes

Voor provincie Utrecht was er geen stemwijzer waar FvD aan mee deed. Dus ik heb net nog even die van Noord-Holland ingevuld om te kijken waar ze nou precies voor staan.

Ik walg echt van TB en alle fascistische zaken waar hij mee flirt. Maar op basis van de stemwijzer kan je dat er (natuurlijk) echt niet uithalen. Maar als alternatief voor de VVD komen ze er wel goed uit moet ik zeggen, meer wegen en minder regels kort gezegd. Dus ik snap wel dat mensen die stemwijzer invullen en denken ‘ok prima’ op basis van die stellingen.

3 likes

Ja, ik ben oké. Merk gewoon dat het me irriteert, omdat ik best open ben over alles. Mijn collega’s zijn zo wereldvreemd en ik heb ze zo geprobeerd te informeren over mijn geloof en cultuur. Een van de eerste vragen die ik kreeg hier was ‘wordt jij ook uitgehuwelijkt?’. :astonished:

2 likes

pfoe dat klinkt echt megavermoeiend

1 like

Lach niet om m’n photoshopskills

23 likes

Ik wil ook graag politiek actief zijn maar ik vind het zo’n ding om me aan een partij te verbinden want ik ben het niet met alles eens. Ik weet ook wel dat dat niet hoeft maar vind dat toch ingewikkeld.

7 likes

In de gemeente waar ik woon staat FvD op 1 met 20%!! Ik ben echt geshockeerd door deze uitslag en ik snap er oprecht niks van. Ik las ergens wel dat het vooral een verschuiving aan de rechterkant is, dus mensen die hiervoor ookal rechts stemde gaan nu nog extremer rechts stemmen. Alsnog kan ik het niet begrijpen en bevatten (ik ben ook bang om aan mensen te vragen waar ze op gestemd hebben, want ik judge stiekem in mijn hoofd als dat FvD was)

Welke naam is beter?

• Forum voor Democratie
  • Forum voor Idioterie

0 stemmers

1 like

Haha shit! Gekkies mogen ook stemmen :zipper_mouth_face::sob:

50 likes

Ik ben bang dat het ze niets uit zal maken :neutral_face: Bij elk dieptepunt denk ik dat het niet erger kan en toch word ik elke keer teleurgesteld

‘Dat is zeker iets op je toetsenbord of zo? Net als control, alt, delete?’

1 like

Ik vind ook niet dat ‘iedereen moet stemmen en zijn stem moet laten horen!!’

Als het je interesse niet heeft en je hebt geen zin om je te verdiepen en ‘daarom maar voor fvd gaat want dat is een lekker tegengeluid’ vind ik het niet erg als je niet stemt.

Erg hè?

@Sedana
Wtf is dat voor boek?

3 likes

Gadverdamme man. Dat hadden we uit moeten printen en door de stad verspreiden.

6 likes