Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Vrees dat veel mensen dan toch zullen denken dat we juist aanhangers van fvd zijn haha

2 likes

Het is natuurlijk megalastig te voorspellen wat er precies gaat gebeuren, maar een aantal geruststellende dingen.

Het totaal aantal stemmers voor (extreem)-rechts lijkt niet heel erg toegenomen. Ik vond dit zelf soort van geruststellend om te zien omdat odner andere door berichtgeving in de media deze partijen voor mijn gevoel samen op 60% zaten, terwijl dat helemaal niet zo is. Ondanks dat het mega-eng en naar is hoe groot ze ondanks alles zijn.

En inderdaad, zoals @anon76889665 zegt, toch aardig wat FvD stemmers komen van PVV, dus het is zeker niet zo dat je de huidige winst van FvD kan optellen bij het zetelaantal van PVV.

44

8 likes

De volkskrant publiceerde gister een analyse van de speech. De uil van minerva is inderdaad zoals bovengezegd de uil van godin Minerva. Supergrappig artikel trouwens want als je het analyseert slaat zijn geblaat al helemaal nergens op!

1 like

In onze lokale krant stond een lijstje met uitleg van z’n moeilijke woorden. Vond ik wel grappig :see_no_evil:

6 likes

Wat trouwens echt het verschil had kunnen maken: als er een seizoen Zondag met Lubach de afgelopen weken op televisie was geweest. Arjen had eens even goed uit kunnen leggen wat er mis is met FvD. ZML is ook vaak genoeg kritisch op links en coalitie, dus breed publiek.

24 likes

Hahah ja thanks maar ik wist wel waar het over ging. Het was niet mijn quote.

Oh ik las het verkeerd, sorry. Al is het artikel alsnog heel erg lachen!

1 like

Maar kijken daar echt de mensen naar die nu op fvd hebben gestemd?

2 likes

Misschien niet de die-hard Thierry fans. Maar ik denk wel veel jonge mensen die FvD stemmen uit onvrede met huidige kabinet, maar die verder niet heel erg politiek betrokken zijn.

Merk dat hier in mijn omgeving wel. Wilders vinden ze dan maar een rare snuiter. En ze denken dat FVD een wat beschaafder, jonger alternatief is.

4 likes

Ik was laatst al opzoek naar een fvd versie van dit filmpje

Samenvatting

https://youtu.be/484IkD8TWpg
Help kan een filmpje niet in een spoiler?

Maar die is er (nog) niet. Ik denk (hoop) inderdaad dat op deze manier een groot publiek wel wat kritischer was geweest dan alleen naar de stemwijzer te kijken en te denken goh wat een ‘verfrissende man’ die roept wat ik wil horen ondanks het :poop: en onhaalbaar is.

1 like

Ik hoef persoonlijk Lilian Nepotisme Marijnissen niet op Mn shirt.

13 likes

Nou dan maak je toch een ander shirt? Dit zijn gewoon de vier meest linkse fractievoorzitters/partijleiders

Maar
 een stil protest hoort niemand?

1 like

Mike is ook sneu.

'‘Ik ben van mening dat het huidige stelsel van politieke zuilen niet meer werkt in Nederland. Geef mij maar elf, twaalf wijze mannen die ongeacht hun ideologische kleur of voorkeur beslissingen nemen. "
:face_vomiting:

3 likes

Ik sta voor/achter idealen, geen mensen. :sweat_smile:

9 likes

Mike, maak er dan op zijn minst elf, twaalf wijze mensen van.

3 likes

Maar is het niet beter om juist mensen te verbinden in plaats van een links protest tegen rechts te houden? Ik kan begrijpen waarom er links wordt gestemd, maar ik snap ook de economische redenen om rechts te stemmen. Rutte vind ik het ook prima doen de afgelopen 8jaar. Als er een protest moet komen, kan je dan niet beter tonen waarom baudet precies zo eng is? Misschien kunnen vrouwonvriendelijke en racistische uitspraken van hem vergroot worden en verspreid? Ik heb het idee dat veel van zijn stemmers niet inzien dat hij facistische trekken heeft.

3 likes

Nee joh, straks komen er nog vrouwen bij, je weet toch dat vrouwen veel beter zijn in huiselijke dingetjes!

1 like

Ik kijk Jinek terug van gisteren en ben teleurgesteld? Die mensen aan tafel zitten allemaal in Baudets bil? Jammer hoor

2 likes

Ik heb het zelf niet gezien hoor, maar op twitter zag ik wel dat ze ook op zoek waren naar fvd stemmers voor aan tafel.