Volgens mij hebben we de tekst voor op de truien gevonden!
en dan voor de jongeren onder ons āalle tieners zeggen nee tegen thierry baudetā, die zag ik ook langskomen bij die demonstratie.
Ik moet dit toch even kwijt. Ik was vandaag toch best wel in shock/verbaasd. Twee goede klanten, een jongen van hindoestaanse afkomst, en een jongen van turkse afkomst, waren aan het bespreken hoe ze allebei op Fvd hadden gestemd, en dat ze zaten te twijfelen tussen de PVV en Fvd in het stemhokje, en dat ze linkse partijen/mensen helemaal zat waren . Wist gewoon echt niet hoe ik me daarover moest voelen? haha. Ik stond daar ook echt vet awkward naar te luisteren. Ze vroegen mij ook wat ik gestemd had, en toen ik VVD zei, zeiden ze ook echt tegen mij:ā Wtf heb jij VVD gestemd?!?ā hahaha Ik was echt de outcast.
Is het nou raar dat ik dat heel gek vond? Vinden jullie het even erg als een persoon van niet-nederlandse afkomst op fvd stemt als dat een witte jongen dat doet? De reputatie is toch wel dat deze partijen behoorlijk racistisch zijn, maar dat waren deze jongens echt totaal niet met mij eens, en het kon ze ook niet schelen. Ze zeiden ook dat al hun (buitenlandse) vrienden ook zo hebben gestemd, en ik vond het ergens ook super interessant? Ik lees continu over de boze witte mannen die op zulke partijen stemmen en dan hoor ik ineens een turkse jongen zeggen dat ie op de pvv wou stemmen omdat hij zoveel respect voor Geert Wilders heeft, en uiteindelijk toch maar voor Thierry Baudet is gegaan it blew my mind gewoon. Nu vraag ik me wel af of het misschien een rotterdam zuid dingetje is ofzo haha. Ik krijg ook echt vet veel judgement omdat ik VVD heb gestemd van allemaal mensen die Fvd of PVV hebben gestemd haha Vraag me ergens ook wel af wat jullie hier nou van vinden? Ik wil sowieso nog een keer zeggen dat ik niemand zijn politieke keuze veroordeel. Ik vind dat iedereen mag stemmen wat hij/zij wil, en wil in mijn verhaal dan ook zeker niet beweren dat zij op een bepaalde manier zouden ā moetenā stemmen, alleen dat het mij oprecht verbaasde.
Ik ben best veel donkere mensen die zelf ook vrij racistisch zijn maar dan naar andere groepen dan zijzelf. Hindoestanen bijvoorbeeld die absoluut niet voor āSurinamerā aangezien willen worden en zich ook negatief uitlaten over Surinamers. (In mijn ogen zijn Hindoestanen ook Surinamers maar dat ligt blijkbaar heel anders/gevoelig.)
*wat ik bedoel te zeggen: je kunt volgens mij racistisch zijn ongeacht je eigen huidskleur.
haha ja ik vind deze ook echt zo mooi.
Ik weet ook nog wel een jongen van de middelbare school wiens ouders uit Irak waren gevlucht, die op de PVV stemde. Ja het heeft iets tegenstrijdigs. Maar zowel Wilders als Baudet hebben een Indonesische wortels.
Ja dit klopt idd wel, heb ik ook vaker gemerkt op mijn werk. Ik werk in een super diverse buurt, en dan merk je toch wel vaker dat soort dingen. Zo heb ik ook weleens surinaamse mensen gehad op mijn werk die echt super racistisch waren tegen moslims en dan ook weer vice versa , naast de gewoonlijke tokkies die hun hart eventjes hardop luchten. (Can you feel the love? haha) Gek genoeg kwam de meest racistische uitspraak die ik ooit op mijn werk heb gehoord:ā Van mij mogen ze alle moslims vergassenā, uit de mond van een surinaamse man. Vaak probeer ik dan ook wel op een beleefde manier even aan te geven dat dat echt niet kan, maar ja dat is moeilijk, want het zijn je klanten dus je moet wel beleefd blijven etc. zelfs als ze je persoonlijk helemaal verrot schelden. Dit is dan ook meestal mijn gezichtsuitdrukking haha Snap sowieso niet dat mensen dat soort shit gewoon hardop durven te verkondigen tegen vreemden in een publieke plek? Echt wtf. Er stond op dat moment volgens mij zelfs een islamitische jongen in de buurt, en ik was toen ook echt serieus bang dat er een gevecht ging plaatsvinden. Nou ja goed, nu is Rotterdam Zuid denk ik ook wel een geval apart haha.
Ja, voor witte racisten wordt iedereen die niet licht is gewoon op 1 grote hoop gegooid maar die individuele groepen zien zichzelf los en gooien de rest weer op een hoop.
Voorbeeldje: ik heb Indonesische familieleden
die in de jaren zestig naar NL moesten vluchten. Dat was superzwaar maar 1 van de dingen was dat ze om hier te vestigen een lening kregen van de overheid. Nou ben ik zelf dus altijd vrij vocaal pro vluchtelingenhulp en ākumbaya, iedereen is welkomā maar ik kreeg toen vanuit de hoek van familie echt felle reacties dat die vluchtelingen nu maar alles kregen en dat dat echt niet kon want zij hadden ook niks gekregen en de staat moest hen ook maar met terugwerkende kracht terugbetalen. Terwijl ik juist had verwacht dat ze omdat hun ervaring zo rot was ze blij zouden zijn dat het anders was voor huidige vluchtelingen. Maar nope -_-.
@HenkdeMol @anon76889665 Ik vind het best interessant dat het dus vaker voorkomt! Maar ja, zou verder niet weten wat je daar aan zou kunnen doen haha.
Vind het zo storend dat veel mensen om mij heen nu een beetje zitten te lachen met Thierry en zijn uil van Minerva in plaats van dat ze ingaan op de andere absurde (en gevaarlijke) dingen die hij heeft gezegd.
Had een klein discussietje met iemand over FvD (mijn autocorrect maakt er steeds gvd van)
Maar ik kreeg bijval van iemand waarvan ik het niet verwacht had.
Dat heb ik ook altijd met die Trump persiflages. Prima je kunt zn stem en handen belachelijk maken maar laat et daar niet bij, pleaseā¦
Het idiote is: juist dat elitaire lijkt stemmen te trekken. Mensen vinden hem welbespraakt, belezen en intelligent overkomen. Wat mij verbaasd, want ik vind hem eerder het onzekere jongetje dat vroeger geen vrienden had en niet bij kon benen en nu de club heeft gevonden waar hij er wel bij hoort. Geeft ook heel duidelijk inzicht in hoe ver de wetenschap af staat van de burger. Ik ken geen onderzoeker die zich zo stellig, overtuigd en vrij van nuance uitspreekt over lastige themaās, blijkbaar hebben mensen daar toch behoefte aan.
Dit is maar een hersenspinsel hoor, maar ik heb literatuuronderzoek gedaan naar radicaliseringsprocessen en beleid en denk dat veel mensen die meer aan de rand van de āsuccesvolleā samenleving staan ook āradicalerā denken. In pedagogische theorie over radicalisering is de gedachte van de samenleving over de jongere en de (mate van frustratie over) eigen maatschappelijke positie cruciaal voor hoe hij/zij zijn denkbeelden vormt (dan moet je bij radicalisering niet direct aan de terrorist denken, maar aan een heel subtiel glijdend mogelijk omkeerbaar proces van steeds radicalere gedachten).
Ik denk dat heel veel personen met een migratieachtergrond daardoor vatbaarder zijn voor extreme denkbeelden, vanwege de frustratie over hun eigen positie. Tel daarbij op dat zij vaak het gevoel hebben dat de ander het voor hen verpest (zij zijn goed, maar toch heeft men een negatief beeld van hen, dat komt doordat anderen het verpesten).
Daarnaast (en dit klinkt alsof ik het goed keur. Dat is niet zo) zowel de pvv als fvd hebben helemaal niet zulke ernstige standpunten als je het fascistische weg denkt. De pvv is daarin de afgelopen jaren ernstig verhardt (en dus verkleind), fvd spreekt enkel in vrij ingewikkelde taal hun racisme uit (tweets van nanninga daargelaten). Racisme weggelaten zeggen beide partijen dingen die als muziek in de oren klinken voor deze groepen: meer koopkracht, minder belasting, niet opdraaien voor klimaat/dichtdraaien gaskraan. Ik heb het zelf financieel erg goed en ben daardoor geneigd om te vergeten hoe erg dit voor sommige mensen meespeelt.
Ik ben het er niet mee eens dat je mensen als Baudet en Trump niet belachelijk mag maken. Persifleren is een heel sterk wapen.
Baudet elite? Laat me niet lachen man. Hij is een snob. (Iemand die graag bij de elite wil horen maar dat niet doet.)
Grace voor MP!!!
Dit vind ik interessant en zou ik meer over willen lezen! Kun je misschien wat zoektermen noemen waarmee ik meer over deze theorieen kan vinden? Of weet je misschien of hier boeken over geschreven zijn?
Joh je hoeft ook niet goed in debat te zijn joh, das Thierry ook niet per se. Je moet alleen met een beetje overtuiging vooraf geschreven speeches kunnen voordragen!
architectuur is een toegepaste (bouw)kunst