Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ja die hebben ze dus ook gevonden :no_mouth:. Al zitten zij niet aan tafel gelukkig

1 like

Ze proberen denk ik objectief over te komen door ook die kiezers aan het woord te laten, aangezien ze vaak commentaar krijgen dat ze de “linkse NPO” zijn etc.

5 likes

Die vrouwen hebben daar echt niet de tijd voor. Hun beroep is immers huismoeder. :crazy_face:

1 like

Mijn moeder vertelde dat mijn broer op FvD heeft gestemd en hij is echt totaal niet rechts.
Was zo verbaasd. Echt niets voor hem.

Dus volgende dag hem op aangesproken. Ik zei: “Ik heb je altijd zo hoog zitten, dus dit had ik echt niet verwacht.”

Zijn redenatie is dat alle partijen scherpe klimaatmaatregelen willen nemen behalve Forum want zij geloven hier niet in (?)

Ik zei: “Wie gelooft er nou weer niet in het klimaat?”

Hij vindt dat NL geen voortrekkersrol op zich hoeft te nemen, en dat het toch geen zoden aan de dijk zet zolang op mondiaal niveau geen afspraken worden gemaakt. En dat het veel geld gaat kosten.

Ik ben echt een beetje teleurgesteld.
Ik zei: “En hij is anti-vrouw.”
Dat is volgens hem ook uit verband gerukt.

Hiervoor stemde hij altijd SP of PvdA. En de laatste keer de piratenpartij.
He’s spiraling.

4 likes

Ik heb zelf eigenlijk niet veel gezegd in dit topic, maar ik vind het wel heel fijn om zoveel berichten te lezen. In mijn omgeving ben ik een van de weinige die zich ermee bezig houdt, dus dit geeft wel een steuntje in de rug om wat extra’s te doen!

In Noord - Holland is Fvd ook officieel de grootste geworden (maar hetzelfde aantal zetels voor GL en VVD) en het is nu al een chaos

2 likes

Ja eens. Persoonlijk vind ik het moeilijk om inhoudelijk in discussie te gaan met mensen die ik zelf goed ken die op FvD stemmen. Maar ik denk wel dat dat waarschijnlijk de enige oplossing is. Het heeft totaal geen zin om mensen weg te zetten als dom of onwetend. Maar blijkbaar voelen zij zich niet gehoord in hun zorgen/angsten en ik denk wel dat dat iets is wat andere partijen zich ook moeten beseffen en daar op in moeten spelen. Anders worden de tegenstellingen alleen nog maar groter ben ik bang.

2 likes

Wilders kan er ook wat van. Die verkondigde bij het slotdebat dat klimaatverandering een religie is :face_with_raised_eyebrow:

Maar zelfs als je al die klimaatpraat maar onzin vind en geen zin hebt in flink klimaatbeleid dan zou je nog bij een heleboel partijen, links Ă©n rechts, terecht kunnen. Er zijn er namelijk maar vier die het klimaatprobleem echt serieus nemen (PvdD, Groenlinks, Christenunie, D66).

Echt zorgelijk dit.

5 likes

Nouja, nu kun je in ieder geval niet meer om het feit dat hij toch echt een engnek is heen. Hopelijk realiseren die mensen zich dat dit misschien toch niet helemaal was wat ze wilden en houden ze het bij Ă©Ă©n keer.

2 likes

Eens, ze zijn wat mij betreft ook lang niet groen genoeg!

1 van de redenen waarom ik ben geswitcht.

3 likes

Bij mij op kantoor zit een gast die FvD-lid is en hij wordt hier echt heel erg op aangekeken door alle collega’s en ook door heel veel mensen uit hetzelfde pand die bij andere bedrijven werken.

Is het erg als ik dat stiekem best wel fijn vind?

(Kantoor is overigens echt niet heilig, worden genoeg flink politiek incorrecte dingen geroepen, maar FvD gaat iedereen - behalve die ene dan - echt te ver)

6 likes

Ik was gister echt een beetje bang om te gaan werken. Moest werken bij een brandweerkazerne en daar worden best wel eens racistische/seksistische opmerkingen gemaakt dus was bang voor enthousiaste reacties over de winst van FvD. Dan zouden er echt pittige discussies ontstaan. Maar, ze begonnen zelf over het niet bestaande programma en wat een enge vent het is. Gaf me toch wat vertrouwen in de mensheid:heart_eyes:

7 likes

Ja en ik vind het dus heel ergerlijk dat ze zich idd zo profileren als groene partij, dit jaar zelfs met t-shirts waar ‘klimaatdrammer’ op staat. Ik vind d66 verder op zich een prima partij maar stem er nooit op omdat ik soms de indruk heb dat ze zich als groen profileren om stemmers te winnen.

2 likes

Bertie Steur, die bekend werd door haar deelname aan Boer Zoekt vrouw en Expeditie Robinson , heeft een zetel in de provinciale Staten, meldt RTL Boulevard .

De boerin stond als lijstduwer op plek tien van de verkiezingslijst van de Partij van Zeeland en had niet verwacht zoveel stemmen te krijgen.

“Het ging me er eigenlijk om dat de partij genoeg stemmen kreeg en nu heb ik er per ongeluk zelf heel veel gekregen”, vertelt Steur in het programma.

Hoewel het voor de boerin onverwacht komt, is ze zeker van plan om zitting te nemen in de Provinciale Staten. “Ik heb begrepen dat ik het naast mijn werk kan doen, dus we gaan het wel zien”, aldus Steur.

Source: https://www.nu.nl/achterklap/5805792/bzv-boerin-bertie-steur-heeft-zetel-in-provinciale-staten.html?redirect=1

7 likes

Ahum :raising_hand_woman:t3:

10 likes

Mike mag ook best in mijn dictatuur komen wonen. Kijken hoe die dat vindt


“ik geloof tot in het diepste van mijn intellectuele krullebol”. Oh wauw.

16 likes

Ja inderdaad! Het wordt een ontzettend links vs rechts debat waarin iedereen zich aangevallen voelt. En FvD heeft dan inderdaad prima standpunten, maar de reden waarom er veel op baudet gestemd is voornamelijk omdat mensen niet het geld hebben of willen uitgeven aan keiharde klimaatseisen voor hun huis. Zij denken alleen aan hun portemonnee en aan hoe zij zichzelf eten kunnen geven met een minimum inkomen. Deze mensen wegzetten als gekken creëert alleen maar meer tweestrijd in Nederland denk ik. Het ergste is alleen dat baudet zo ontzettend naar facisme neigt dat zijn stemmers niet inzien of willen inzien. Het lijkt me daarom beter het gesprek daarover aan te gaan.

In een ideale wereld zou ik ook willen dat de klimaattax voor bedrijven wordt geïnvesteerd in subsidies voor het vergroenen van je huis of elektrische auto’s. Dan zal er denk ik minder weerstand zijn.

Mijn broer is 37 dus dit klopt wel haha

Kunnen we geen truien maken met
Gryllotalpa gryllotalpa erop

Das de wetenschappelijke naam van veenmol, is meteen duidelijk dat er een FFer voor je staat.

22 likes