Nou als ze zelfs in Rusland denken dat je een originele vrije onafhankelijke denker bent .
Nu alleen nog Trump: “Baudet is a very stable genius. He also has tremendous respect for women. Great personality and very smart. Good combination.”
Nah, tremendous is wel een heel moeilijk woord voor Trump
Het zijn zijn woorden uit een quote :'D
Ik heb nog steeds een vurige boosheid van die uitslag
Ik ben de laatste dagen ook een beetje fel merk ik, ook als het niet over politiek gaat. Even geen bullshit tolerantie.
Valt me nog mee, meestal gebruikt ie geen woorden van meer dan 2 lettergrepen…
Ik ben echt zozozo blij met hoe kritisch jullie hier allemaal op Baudet zijn.
Vandaag raakte ik in discussie met een collega, een intelligente vrouw die nog geen dertig is. Ze was het met me eens dat Baudet een engerd is die er rare opvattingen op na houdt.
Maar in één ding moest ze hem toch gelijk geven, hij heeft namelijk wel een punt als hij zegt dat vrouwen echt anders zijn dan mannen. Het is (volgens haar dus hè) toch echt een feit dat veel vrouwen niet zo carrièregericht zijn en zich liever bezighouden met het huishouden en de zorg voor kinderen.
Ik kan me daar zó boos over maken en dat heb ik dan ook gedaan, maar ze bleef het met me oneens. Mijn hele punt was dat het me om gelijke kansen gaat en dat dan vervolgens iedere vrouw (en man) zelf hierin een keuze mag maken, maar ik kreeg het haar niet aan het verstand gepraat. Ik zei dat ik de opmerkingen van Baudet over vrouwen heel kwalijk vind omdat ze die gelijkheid ondermijnen, maar ze bleef volhouden dat hij juist het feit dat veel vrouwen bepaalde keuzes maken respecteert en dat vrouwen die liever een andere keuze zouden maken dat gewoon kunnen doen.
Een paar mannelijke collega’s die het gesprek aanhoorden zaten ook echt naar mij te kijken met zo’n blik van waar maak je je toch allemaal zo druk om.
Ik ben nog steeds gefrustreerd.
Ik vind zulk soort dingen roepen echt veel te ver gaan en je bereikt er totaal niks mee. Het zet de demonstratie ook alleen maar negatief in het nieuws.
Ik ben het hier 100% mee eens maar hij heeft zichzelf natuurlijk niet geloofwaardig gemaakt toen hij zijn eigen huis bekladde. De jongen die Wolf riep.
*Ok rectificatie. Dit is slechts een gerucht!!
Even serieus ik vind dat niemand zou moeten worden bedreigd, zelfs niet mensen die echt nare dingen verkondigen. Daar hebben we een rechtssysteem voor.
Oh interessant gerucht, wie zeggen dat? Heb je meer details? Zou het echt wat voor hem vinden, alles voor de aandacht
Over die kreet over Thierry bij de demonstratie: het zou ook zeker niet mijn leus zijn, en misschien is verder onderzoek ook wel terecht. Maar dan geldt dat voor alle doodsbedreigingen die politici krijgen, kijk bijv. naar Sylvana. Ik vind het echt megakwalijk hoe deze hele anti-racisme demonstratie nu zo slecht weggezet (looking at you GroenLinks) wordt, terwijl je maar één iemand hoort roepen en niemand echt mee hoort doen, terwijl dat bij alle leuzen daarvoor wel zo was… Daarnaast vind ik het argument “niemand sprak diegene er op aan” ook mega-overtrokken, als je in een stoet met 10.000 mensen loopt hoor je echt niet alles wat iedereen roept, zeker als diegene geen megafoon of iets heeft. Ben echt boos dat de ENIGE aandacht voor dit hele protest nu naar dit incident gaat, terwijl er gewoon 10.000 mensen (volgens mij, was er niet zelf bij) een goeie demo hebben neergezet verder.
TL;DR: ik keur het niet goed maar ben boos dat de enige berichtgeving over de demo hierover gaat.
En dan nog wel iets positiever nieuws
Protesteren (demonstreren?) heeft zo’n slechte naam in Nederland terwijl het in veel andere landen gewoon heel normaal is als je het ergens niet mee eens bent.
Ja en de berichtgeving over protesten in Nederland is ook heel slecht vind ik. De NOS bijv. schrijft over elk gele-hesjes-protest terwijl die vaak met nog geen 50 man zijn. Ondertussen wordt er niks geschreven over de anti-racisme demonstratie, terwijl die veeeeel groter is, totdat er één controversiele uitspraak over wordt opgepikt. Dat is gewoon heel scheef en ik vraag me echt af of hoe of waarom ze die keuzes precies maken en of ze bewust gemaakt worden.
Ja ik denk het wel hoor. Ik had de podcast van de universiteit van nederland geluisterd over de populariteit van populisme en de media hebben hier ook een super groot aandeel in omdat drama nu eenmaal verkoopt. Zelfde als met die protesten lijkt me.
Oeh via de instagram van stemopeenvrouw zie ik dat de vrouw op wie ik heb gestemd bij de waterschapsverkiezingen het gehaald heeft
Wat ik hier mee trouwens probeer te zeggen: de NOS is echt niet neutraal en heilig. Die willen ook ‘scoren’.
Ik weet niet of het al eerder over dit is gegaan, maar echt, ik verbaas me elke dag weer meer over FvD en hun idioterie.
Bah wat naar, die kliklijn.
Vanmiddag stuitte ik op dit Instagramaccount, ook zo naar, brr.
Dus zijn rechtse indoctrinatie vind hij wel prima? Jemig ik word hier zo kwaad over
Ik moest eerst lachen maar dit is echt heftig?