Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ik dacht echt even dat die kliklijn een vroege 1 april grap was…

Het ergste is dat editie nl laatst een item hierover gemaakt heeft (weet niet of het is uitgezonden, maar ik werk bij een organisatie die om perscommentaar gevraagd werd). Dan denk ik echt: alles wat je aandacht geeft groeit, het slaat inhoudelijk nergens op. Ja docenten zijn vaker links dan in andere sectoren, is ook enigzins logisch, vind je dat een probleem? Ga dan eens bij een aantal multinationals vragen of zij eens voor een prikkie voor de klas willen

2 likes

links lullen rechts zakken vullen

3 likes

Zooo vreselijk naar dit
En sinds wanneer is links een scheldwoord, ik vind dat echt niet oké. Andersom overigens ook niet.

2 likes

Ik ben het eens met @grace, maak me ook megazorgen, maar hier moet ik eigenlijk heel erg om lachen? Want het is niet alsof rechtse docenten tegen worden gehouden? Sterker nog, zeker in het po/vo megapersoneelstekort, je kan zo aan de bak!

4 likes

Daarom zeg ik ook dat ik het zo’n onzin vind om te klagen over linkse indoctrinatie en dat aandacht te geven. Dat die docenten vaker links zijn en ons onderwijs dus veel linkse invloed krijgt ligt niet bij de docenten in het huidige onderwijs.

Ja ik heb de boeken gelezen en ik kan er dus nog steeds niet over uit dat hij zo verheerlijkt wordt. Hij heeft gewoon psychische problemen die hij afreageert op zijn omgeving.

1 like

Ik vind het wel goed dat onder sommige posts er ook goed inhoudelijk wordt gediscussieerd door scholieren. Gives me hope :slight_smile:

2 likes

Ik vind dit ook heel eng. Had het er vandaag over met collega’s, maar niemand weet hoe hier mee om te gaan. Het idee alleen al dat studenten hun mening niet tijdens een college/werkgroep durven te geven, maar vervolgens je naam wel kunnen doorgeven bij zo’n meldpunt vind ik zo naar. In mijn vakgebied wordt er door voornamelijk rechtse partijen ook veel onzin verkondigd wat vaak haaks staat op de huidige wetenschappelijke inzichten. Ik schroom nu absoluut niet bepaalde misvattingen aan te kaarten, maar leg zelf nooit zo direct de link met links of rechts. Maar het zet me wel direct aan het denken alsof je op je woorden moet letten (wat je sowieso al doet natuurlijk dus pff kan het niet eens uitleggen haha). Maar ja ga me er maar niet te druk om maken maar blijft eng ja.

Ik heb even op die instagram gekeken, maar de voorbeelden zijn nogal lachwekkend. Leren over klimaatverandering of cijfers dat witte mensen sneller uitgenodigd worden op een sollicitatiegesprek. Als dit al indoctrinatie moet zijn?? Echt hou op met me hoor.

15 likes

:joy: dus je mag geen feiten meer verkondigen tijdens de les.

De correspondent rekende na wat het FvD programma ongeveer kost. Ze komen nog steeds bijna 70 miljard tekort als ze radicaal schrappen in alles wat ze verguizen (hiertoe behoren ook veelgeliefde zaken zoals; de hypotheekrenteaftrek, huursubsidie/zorgtoeslag/kinderopvangtoeslag). Kortom; als je op die partij gestemd heb, heb je nul idee van wat ze daadwerkelijk gaan doen want het gehele programma is volstrekt onhaalbaar.

14 likes

Ik vind het dus echt heel eng, leraren melden omdat ze de waarheid vertellen.
Is hier niets aan te doen? Leraren kunnen eigenlijk hun werk niet meer veilig uitoefenen nu.

1 like

Ja ik dacht eigenlijk meer aan dat laatste. Mag dit zomaar?
Maar je noemt echt goede dingen waar ik nog niet aan had gedacht.

1 like

Nee, dat mag niet. Is in strijd met de AVG, en daarvoor mocht het ook al niet zo maar.

Zo opvallend hoe hij zichzelf enerzijds afschildert als zeer intelligente man en anderzijds consequent probeert te doen alsof hij zeer onschuldige dingen zegt die perongeluk ook voor andere interpretatie vatbaar zijn. Op die manier kan je de hele tijd nare dingen zeggen en vervolgens doen alsof je iets anders bedoelde. Zo intens kwalijk, want op papier heeft ongeveer gelijk, waardoor zijn achterban gewoon kan zeggen dat er niets aan de hand is.

10 likes

Ik vind het ergens ook wel storend dat het nu zo veel over Thierry gaat. Niet in dit topic (want dit is natuurlijk het ps-topic) maar zoals bij de anti-racisme mars bijvoorbeeld al die borden over hem (die ik allemaal wel heel grappig vond). Natuurlijk is dit super actueel en is de ‘overwinning’ van FvD heel bedreigend voor gelijkheid in de samenleving, maar hij is niet ‘de belichaming’ van al het racisme in Nederland. Voor de verkiezingsuitslag was er ook al sprake van racisme, ongelijkheid, seksisme, etc. en ik vind die hyperfocus op Thierry vooral een beetje zonde en afleidend eigenlijk.

Ik denk overigens dat jullie zijn intelligentie overschatten maar hij heeft vast iemand die hem helpt met speeches schrijven e.d. dus ik twijfel er niet aan dat over alles goed is nagedacht en hij niets per ongeluk zegt.

6 likes

Ik ben er echt nu al helemaal klaar mee, hoe FvD zich ook opstelt in de formatie :nauseated_face: In Noord-Holland mochten ze zelf de informateur aanstellen en dan gaan ze als nog zeiken dat ze buitengesloten worden?! Ja hallo misschien moet je eerst ff zorgen dat je een programma voor de provincie hebt?

En dan komt ondertussen Elsevier lekker mee doen met dit soort voorpagina’s, echt disgusting. Ik vind het zo naar om te zien hoe de media het spelletje gewoon lekker mee spelen.

1 like

We kunnen deze wel weer nieuw leven inblazen denk ik :grin:

Ik ben net even aan het stemwijzeren geweest en voor de provinciale ga ik er wel uitkomen denk ik, ook al twijfel ik nog tussen een paar partijen. Maar waterschappen vind ik altijd zo’n lastig verhaal, ik heb nooit het gevoel dat ik genoeg kennis/context heb om die stemwijzer daarvoor in te vullen. Geloof ook dat ik vorig jaar blanco heb gestemd. Hoe doen jullie dat?

Edit:

Ik vind net deze post van mezelf terug lol, vind ik ook wel een goede optie denk ik

Is de Algemene Waterschapspartij trouwens, voor mensen die ook onder Hoogheemraadschap Stichtse Rijnlanden vallen

10 likes