Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ja wij ook!!

4 likes

Omg ik ben niet de enige? Stem echt heel bewust en zorgvuldig en toch denk ik elke keer weer precies na dat hele accordeonachtige opvouwen standaard OH NEE HÈ WAS HET NIET PER ONGELUK OP EEN FASCIST?

7 likes

Ik ga denk ik op Renate Mols stemmen van de PvdD, qua waterschappen weet ik het nog niet (wel PvdD).

1 like

Ik moet zo voor 2 mensen stemmen en mezelf, en dan zowel provincie als waterschappen. 6 van die accordeon’s :scream:

Ik weet nu al dat dit verschrikkelijk misgaat. Ik ga sowieso jongleren met halfopengevallen biljetten die in elkaar gaan vouwen.

8 likes

Omg heb nog even goed gekeken en volgens mij zag ik haar maandag op het station!! Ze wilde een foldertje geven maar ik zei nog ‘ik stem al op jullie’.

1 like

Wonen jullie allemaal in dezelfde provincie ofzo dat jullie hier namen gaan noemen?

12 likes

Ik vouw het nooit helemaal open. Alleen tot waar de partij staat waarop ik ga stemmen. Dat kun je van te voren bepalen door op de stem lijst te kijken die je van te voren hebt gekregen

4 likes

Was net gezellig druk in de rij om te stemmen, stond een oud vrouwtje voor mij en die was helemaal enthousiast dat er zoveel jonge mensen gingen stemmen. Ze snapte alleen niet zo goed wat de waterschap inhield dus daar nog over gepraat.

Mijn stem is ook na Harmke gegaan en verder na de PvDD, heb zelf ook nog een x gecheckt of ik wel zeker weten op de juiste persoon/partij stemde ipv de partij ernaast

3 likes

Wij hebben precies hetzelfde!

1 like

Scannen jullie de stempassen? Dat doen wij nooit. Ben heel benieuwd hoe dat werkt bij jullie!

1 like

hebben ze in nederland nog nooit gehoord over stemcomputers?

Die waren er eerst maar daar is fraude mee gepleegd oid

3 likes

We zijn bang voor Belgische hackers

1 like

oh bij jullie had trump dus de mosterd gehaald!!

2 likes

De enige manier waarop ik vandaag nog linkser kon stemmen was als ik mijn linkerhand had gebruikt :writing_hand:

En deed bijna mijn biljet in de verkeerde bak :+1:

10 likes

Zit je ook in Nijmegen?

1 like

Ik moest ook drie keer maar kwam er gisteravond achter dat m’n huisgenoten als niet-Nederlanders helemaal geen stemrecht voor de provinciale Staten hebben haha dus het bleef gelukkig bij vier formulieren

3 likes

Ondanks het meestal een teleurstelling is, vind ik uitslagavond altijd leuk juist haha. Toen ik twee jaar geleden op stembureau werkte vond ik jammer dat ik verder geen tijd had om het echt te volgen.

4 likes

Mijn vriend zit in het buitenland dus ik moest voor hem stemmen, blijkt de partij die hij doorgaf helemaal niet mee te doen met de waterschappen :smiling_face_with_tear: stond een mega lange rij achter me en ik hem stressbellen in het stemhokje haha jezus

6 likes

Haha, ik heb een keer een foto gemaakt van het stembiljet, zodat ik niet achteraf zou gaan twijfelen of ik wel goed had gestemd (slaat nergens op dat twijfelen, maar goed :laughing: )

En die stress met open- en dichtvouwen herken ik ook ja, en dat is dit keer dubbel zo erg :sweat:

1 like