Ik sprak laatst een vrouw uit Gelderland en zij meende dat mensen in de randstad (waaronder ik dus) het altijd maar voor het zeggen hebben terwijl zij denken dat al ons eten uit de fabriek komt. Want no farmers no food! Toen moest ik inderdaad wel bekennen dat ik niet wist dat de rijst die ik koop van de rijstvelden in Drenthe komt.
Wowww Groenlinks de grootste in Rotterdam dat had ik niet verwacht
Net klaar met stemmen tellen en ik kan geen BBB meer zien. Zonde dit. Had het niet zo erg verwacht in Brabant
Word net wakker en zie de uitslagen en wat hier is gezegd.
MđD
Is er nog iemand aan het tellen?
Wij zijn nog niet klaar maar we moeten gaan, anders wordt het te gek (het is nu 02:50 hahaha)
Wij waren 3:05 klaar (ong 1450 waterschapstemmen en 1500 provinciale staten).
Wat een drama dat tellen zeg, ben voorheen alleen overdag geweest haha
Wij hadden er voor beide ongeveer 1600. Allebei veel zeg! Maar helemaal aftellen is dus niet gelukt. De gemeente had dit stembureau zwaar onderschat dus we hadden te weinig stemhokjes en te weinig tellers. Drama, ik vond het echt niet leuk. Nou, nu naar bed, wekker weer over 4 uur weer.
Dit is natuurlijk wel een beetje flauw, want eet jij nou écht alleen maar geïmporteerde producten en niets van Nederlandse bodem?
Ben zeker geen BBBâer en vind het echt heel eng dat ze zoveel stemmen hebben, met name voor milieubeleid aankomende jaren. Maar alleen maar beschuldigend wijzen naar die slechte boeren is ook niet de oplossing.
Haha ohh wat kut. Het zal ook eens wel goed geregeld zijn zijn er gewoon teams die morgen het dan afmaken of moet je ook weer opdraven? Zou wel handig zijn als ze way reserve tellers hadden die kunnen komen als overdag al blijkt dat een stemlokaal harder gaat dan verwacht
Wij hadden ook te weinig tellers, maar kregen vanaf 1 iemand erbij van een andere locatie. Zo chill want woj hadden 2 boomers die de leiding wouden nemen maar alles steeds verkeerd deden en deze was gewoon van âNEE we gaan het zo doenâ Toen liep het ineens wel
Natuurlijk is het een flauwe opmerking
Ik wil hiermee niet naar alle boeren wijzen, maar wel naar alle BBB fanaten die ervan uitgaan dat iedereen vlees en melk consumeert. Er zijn ook boeren die inzien dat de hoeveelheid uitgestoten CO2 en de vermindering van biodiversiteit wel degelijk een enorm probleem zijn en hier ook naar handelen (zoals de boeren op Schiermonnikoog).
Caroline citeert altijd maar specifieke zinnen uit wetenschappelijke onderzoeken waardoor het lijkt dat haar belachelijke claims enige backup hebben. Dit gecombineerd met opmerkingen zoals dat het boerenleven bij het Nederlandse landschap hoort etc. Nederland telt 18 miljoen (!) varkens waarvan we er nooit één buiten zien. Ze zitten in afgesloten stallen en hebben een verschrikkelijk leven.
Ik vind zeker dat boeren niet altijd fair behandeld zijn, door altijd maar gepusht te zijn door de Rabobank en Campina om verder te groeien tegen lagere prijzen (waardoor we nu minder boeren hebben maar méér vee). Maar dat is geen excuus om nu niet te veranderen. No farmers no food, nou, als er straks te weinig insecten zijn door verminderde biodiversiteit, hebben de boeren ook geen werk meer want dan hebben we geen eten.
Nouja de laatste Zweedse verkiezingen waren ook geen daverend succes.
Mannnn die uitslag gister belde mijn moeder: ja ik had geen idee wat ik moest stemmen en ik dacht ik doe gewoon BBB als steun voor de boeren!!! Ik: jij hebt wat gedaan? Ik toelichten. Ze had geen idee. Wat een arremoeeee. Ik heb ook vrienden die BBB gestemd hebben kom ik nu achter? S.O.S.
Ik keek even de uitslag voor de gemeente Dinkelland. Daar was over het algemeen cda de meest dominante partij. BBB heeft daar 52,3% van de stemmen gehaald. CDA is wel de twee na grootste met 11,1%
Ik vind het verbazingwekkend dat een partij meer dan de helft van de stemmen heeft weten te bemachtigen
Puur redenerend gok ik dat dat niet is toegestaan omdat de kans op vroegtijdig lekken van een tussenstand dan bestaat, en dat lijkt me niet wenselijk omdat dat de verdere verloop van de verkiezingen zou kunnen beĂŻnvloeden.
@Luzarl Am I right?
Nadat de laatste stem is uitgebracht want de bakken moeten op slot blijven ivm fraudegevaar, de stempassen mag je wel alvast tellen (sorteren we per 25)
@Twijfelaar lekken is niet aan de orde perse
HĂ© er zijn sinds gisteravond ineens 3 stemmen verdwenen (waaronder CDA en VVD )
Ooh wat een werk joh! Wij hadden âmaarâ net iets onder de 1000 per verkiezing dus ik was iets voor 2en thuis! Nu wel gaar haha dus wordt een leuke dag op werkâŠ
Succes voor wie vandaag nog/weer (verder) gaat tellen!
Echt elke verkiezing weer is het confronterend in wat voor linkse bubbel ik zit. Bij al die uitslagen denk ik: wie zijn al deze mensen/stemmers