Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Dat burgers zich niet gezien voelen?
Ik heb altijd in Gelderland gewoond dus dat weet ik neit! Maar ook laatst met het nieuws over de politie dat er dan veel naar de randstad gaat en weinig naar oost Gelderland. Is dan allemaal beetje olie op het vuur, zeker zo kort voor de verkiezingen.

1 like

Dat als je 1 gemeente opschuift BBB wel de grootste is.
Met name naar boven, en naar het zuiden is veel VVD het grootst maar daarna ook BBB.

Ik heb ook collegas die BBB hebben gestemd als steun voor de boeren echt waar zijn zij met hun hoofd :exploding_head:

3 likes

Best oké uitslag nog

6 likes

Stad ja, we hebben cda groei???

1 like

De vier grootste partijen in mijn dorp waren SGP, BBB, VVD en JA21 :sob: ik wil echt verhuizen

5 likes

Als mensen nog wat inhoudleijks willen lezen over stad-platteland, vond 't wel interessant
Nuance in debat over ‘de kloof’ tussen stad en platteland nodig - StukRoodVlees

9 likes

dit is echt een mooie term hahaha
Ik ga het even opzoeken!

2 likes

Ik ga met je mee. Wat een ellende weer. Wel verwacht maar toch teleurstellend

3 likes

Hebben jullie het idee dat jullie in een bubbel leven? Komt jouw omgeving over met je gemeenteuitlsag zeg maar?

Want ik heb altijd het idee dat iedereen hier D66/GroenLinks/PvdA stemt, en dat Volt en Pvdd hele populaire keuzes zijn en zeker geen fringepartijen.

En als ik dan de uitslag optel halen de linkse partijen (ik noem tot aan d66 links, idc) dan stemt meer dan 70% hier links dus komt wel heel erg overeen met wat ik zelf ook zie. Zag ook helemaal niks van BBB hier, wel wat VVD zoals altijd maar toch veel veel veel meer GroenLinks.

Dus ik denk dat mijn bubbel eigenlijk wel heel erg overeen komt met de verkiezingsuitslag.

9 likes

Ik ben naar bumfuck Drenthe verhuisd vanuit het centrum van een grote stad en iedereen is hier voor BBB, dus dat was wel een beetje een wake-up call voor mij :frowning: .

1 like

Ik woon in een klein dorp en had wel verwacht dat BBB groot zou worden. Vraag me wel altijd af wie er zo massaal op vvd stemt. Stem zelf PvdD en mijn man Volt.

2 likes

kan iemand mij trouwens uitleggen waarom die caroline haar naam op z’n engels uitgesproken moet worden trouwens? Geeft me echt een error dat ze als boerentrien opkomt maar dan wel met engels uitspraak benaderd dient te worden wat me juist weel yuppie/millennial randstad bewoner impressies geeft.

6 likes

volgens mij omdat ze half iers is en de naam dus in principe engels en niet nl is

4 likes

oh dus ze is zelf dochter van een gelukszoeker!!!

1 like

Het vreemde is wel dat haar gebruikersnaam op twitter lientje1967 is :thinking:

1 like

Dit denk ik dus ook. Ik snap ook niet waarom de lijsttrekkers van de verliezers het niet aan hadden zien komen (bijv. CDA). Of dat zeggen ze alleen maar voor het publiek natuurlijk. Maja de overheid loopt 100 jaar achter met inzien dat er ontevreden stemmers zijn en wil niet luisteren lijkt het voor mij.

1 like

Laintje

3 likes

vvd en d66 zijn standaard een beetje de partijen die veel stemmen uit het buitenland krijgen (iig voor TK)

2 likes

Ik kan dit alleen maar als lijntje opzeggen in mijn hoofd, zou me niet verbazen als ze straks cocaĂŻneboer wilt worden.

2 likes