Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Krijg net een appje dat m’n pa PvdD heeft gestemd en m’n moeder is een vaste GL stemmer :heart: Beetje vertrouwen weer in de ouderen :joy:

8 likes

Gestemd! Bij de bieb. Kennelijk op tijd, want de burgemeester kwam net na mij aan om mee te helpen. Motiveerde me nog meer om te stemmen en vooral op een vrouw, want ik heb best veel respect voor haar

6 likes

Wat zouden jullie doen? Er staan alleen maar witte vrouwen (en mannen) van Nederlandse afkomst op de lijst van de partij waar ik op ga stemmen. Er is een1 niet-witte Nederlander, van Turkse afkomst maar dit is een man.

• De enige niet-witte, maar man
  • Een witte vrouw

0 stemmers

Ik twijfel, wat vind je van hun individuele stukjes/ punten?
Een van de redenen voor mij om op een vrouw te stemmen is omdat ik me hier zelf mee identificeer en ik er vanuit ga dat zij mijn belangen meer behartigd dan een man. Ik denk dus dat dit heel persoonlijk is, van wie verwacht jij dat ze het best voor jouw persoonlijke belangen opkomen?

1 like

Ik zou kijken naar wat zij zeggen op de website oid. Wat hun eigen standpunten zijn enzo

1 like

Bijna lullig om te zeggen, maar Wilders heeft geen idee hoe Nederland eruit ziet. Hij is al jaren niet op straat geweest, doet geen boodschappen, hij spreekt enkel pers, politici en af en toe onder heeeeeel veel beveiliging een milliseconde zijn achterban. Het laatste dat Wilders van NL kent is een straatbeeld van 15 jaar geleden

Rutte kwam vandaag op de fiets naar het stembureau, hij geeft les op een vmbo etc. Alle andere politici weten tenminste hoe NL eruit ziet. Wilders roept graag dat Den Haag ver van de burger staat, maar zelf in zijn ijzere 24/7 fort staat hij kilometers van de samenleving af.

(Het is natuurlijk erg dat hij niet over straat kan, maar hij heeft echt geen idee hoe wij leven)

31 likes

ik vind dit nog steeds zo schattig

6 likes

Ik denk dat ik mijn vriend met mijn stempas wil gaan laten stemmen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik net een stemwijzer gedaan, maar ik schrok er best van want dit zijn echt geen partijen waar ik meestal op zou stemmen… dus denk dat ik mezelf nog even in ga lezen.

Vind het trouwens wel altijd tof van mijn vriend dat hij dan van de partij waarop hij stemt random een vrouw uitkiest ipv de eerste of een man. Doet hij blijkbaar al jaren en ik wist dat dus niet. Sinds ik dat weet, doe ik het ook! :grin:

1 like

Hm ja hij heeft het niet maar hij geeft het

2 likes

haha ja daar doelde ik ook op, niet op het typefoutje

1 like

Same

Die “oh Hey ik kom vandaag nonchalant aanfietsen bij het stembureau net, terwijl ik een appel eet op de fiets” was wel echt een pose hoor. Goed persmomentje, zeker omdat er ook buitenlandse pers mee kijkt die hem al super relatable vinden sinds hij zn eigen koffie opruimende.

Wie de hel eet er op de fiets? Waar was die appel ineens toen hij stemde? Had hij niet ontzettende plakhanden?

24 likes

Ik vind het soms wel jammer dat we geen sticker krijgen in Nederland nadat je hebt gestemd. :roll_eyes:

12 likes

Schuldig

8 likes

Ik ben maar op de fiets naar het stemlokaal gegaan anders had ik net zo als voorgaande keer dat de kat mee naar binnen wil. Partij van de Dieren had dat zeker niet erg gevonden. :crazy_face:

2 likes

soms doe ik een zak chips alvast open in m’n canvas tas als ik echt honger heb

8 likes

Omdat ik honger heb? Soms als ik geen tijd heb gehad om te ontbijten, soms als ik tijdens lunchtijd van locatie A naar B moet en dat mijn pauze is, soms als ik na een werkdag nog driekwartier naar huis moet fietsen en het idee heb dat ikd at niet trek zonder eten haha. Eet meestal dan een appel of banaan ofzo. Oh en ik ben ook wel eens aan eten in m’n boodschappentas begonnnen onderweg naar huis van de supermarkt hahaha

5 likes

Als toekomstig docent zou een pen voor jou extra handig zijn ja :stuck_out_tongue:

Of een zegelboekje voor alle keren dat je komt opdagen om te stemmen ontvang je een sticker en als je dan 25 keer hebt gestemd ontvang je het vaasje van Rutte of een badlaken met de kaart van Nederland. :stuck_out_tongue: En na 50 keer stemmen een Thierry Bidet.

9 likes

Denk dat je jongeren best zo ver kan krijgen dat ze een foto maken met hun sticker hashtag #gestemd . In plaats van #stemfies die niet mogen.

1 like

Denk dat het not done i.v.m het stemgeheim :P. Maar het mag schijnbaar nog wel en in BE niet?

Ook gestemd! Ging natuurlijk weer bijna mis omdat ik naar de verkeerde stembussen liep. MEVROUW MEVROUW WAAR GAAT U NAARTOE?! :+1:

9 likes