Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Ik heb ook gestemd! GroenLinks en blanco op de Waterschappen.

Mijn stem avontuur

Toen ik bij de stemlocatie aankwam die op het stembiljet stond, klopte dit blijkbaar niet en moest ik ergens anders heen. Een man die ook verkeerd was, bood mij een lift aan naar de andere locatie, dus ik stap in die auto (OMG op mezelf). Enfin, heb gestemd en die man vroeg dus daarna wat ik had gestemd. En hij was echt de definitie van fake woke, met pareltjes als ‘ik woon liever naast buitenlanders, want Nederlanders zeiken teveel’ en ‘ik zie geen kleur’. Verder was Wilders geen racist volgens hem en was het klimaat onzin. Als klapper op de vuurpijl had ie op FvD gestemd…

Les van de dag: niet zomaar met vreemden meegaan😓.

16 likes

Ook gestemd! Ik vond de kandidatenlijst wel erg matig van GroenLinks. Bijna iedereen rond de 50/60 en heel veel mannen. Wel een van 16!!! Haha echt het laatste waar ik me mee bezig hield op die leeftijd, maar wel heel goed uiteraard.
Maar ik vind het toch wel jammer dat er niet wat meer vertegenwoordiging is van 20-30.

Ik twijfel nog heel erg tussen D66 en GroenLinks. Ik denk dat ik GL ga stemmen.

Haha ik vind dit ook altijd leuk. Ik geniet echt van zo’n verkiezingsdag. Lekker horen dat “iedereen” stemt en dan vanavond op de bank de hele avond kijken naar de uitslag :biggrin:.

8 likes

Dan ben ik ook blij dat jouw broertje je moeder heeft gemachtigd, want ik vind het echt niet kunnen dat je iemands keuze verandert als je voor diegene gaat stemmen.

1 like

Gelukkig dan ook maar voor hem dat hij niet mij gevraagd heeft. Al zou ik dat hem ook verteld hebben, als hij het mij wel gevraagd zou hebben.

2 likes

Ik had helemaal uitgezocht waar ik op wilde stemmen (twee verschillende) en nu ben ik vergeten welke bij PS en welke bij WS hoorde :nerd_face::joy:

Heb jarenlang niet gestemd omdat ik een moeder heb die nogal… apart denkt over de wereld en dus niet stemt om duizend redenen. Best moeilijk om je daar dan van los te rukken. Sowieso vind ik het moeilijk omdat ik bij heel veel dingen denk ja maar wat is het nut? Oftewel dan moet ik me eerst in al die standpunten van al die partijen verder verdiepen, hoe dan?! Maar om blanco te stemmen of helemaal niet vind ik ook niet ok. Al vind ik stemmen en over de helft niets weten (dat is al veel denk ik), ook niet helemaal oke.

Het was iig GL en PvdA. Vriend stemt d66, zijn het nooit eens qua politiek maar dit kan ik nog aan. Als ie fvd of pvv zou stemmen zouden we echt ruzie hebben haha.

Heb gestemd, op Pvdd en Water Natuurlijk!

1 like

Vreemd fenomeen eigenlijk, maak van dat stemmen in m’n hoofd altijd een groot ding terwijl het dan in de praktijk wel meevalt haha

Maar m’n stem is uitgebracht, provinciaal PvdD en waterschappen Ouderen appèl : hart voor water

Ik ging stemmen en wat hoop handmatig werk zit er toch bij voor die medewerkers van die stembureaus. Ik weet niet wat ze precies doen maar er liggen hele stapels met stembiljetten waar ze nummers op zetten enzo…
Dan begrijp ik niet dat dit nog steeds niet digitaal kan (ja ik weet dat het lastig is met veiligheid en mogelijke fraude maar tóch…)

Dan vind ik het nog steeds gek. Je stemt toch voor iemand omdat je graag iets voor diegene doet? Die stem komt er toch wel.

Nouja als het tegen je morele overtuiging in gaat dan snap ik wel dat je daar moeite mee hebt en het beter door iemand anders kan laten doen.

Leuke poll!!

Iemand heeft jou gemachtigd om te stemmen en wil graag dat je op een partij stemt waar je je totaal NIET in kan vinden en welke compleet tegen je morele overtuiging in gaat. Wat doe je? (anonieme poll)

• Ik stem wat diegene wil dat ik stem
  • Ik stem wat anders (en dus niet wat diegene wenst)
  • Ik had me überhaupt nooit laten machtigen

0 stemmers

Haha misschien heeft mijn vriend stiekem wel op de aller witste oudste man van de VVD gestemt. (Heb hem gemachtigd.) :tired_face:

2 likes

Er zijn genoeg andere dingen die ik voor iemand wel zou willen doen. Stemmen op een partij waar ik het fundamenteel mee oneens ben niet. Dat doet iemand anders maar. Dat de stem er wel komt, dat zal, maar dat hoef ik niet te doen.

6 likes

Mijn broertje stemt altijd op een Delftenaar en dan (als ze er zijn) de tweede. “Want dan krijgt die persoon na de telling te horen dat er tenminste één persoon op hem/haar gestemd heeft. Dan zijn ze toch weer vrolijk.” Vorige keer deed er een Jan Baas mee met de partij waar hij op wilde stemmen en toen stemde hij daar op :joy:

5 likes

Gebeurt stemmen niet digitaal in Nederland?? :astonished:

Ik heb op FvD gestemd. Ik vind Thierry Baudet niet sympathiek, maar ik kan me serieus goed vinden in hun standpunten en dat is dan ook de reden waarom ik op die partij heb gestemd.

2 likes

Wat leuk dat je er weer bent :blush:

7 likes

Ik had hetzelfde als jou en heb net GL gestemd.

1 like

Dat is het belangrijkste. Laat je niet gek maken door de druk door anderen

8 likes