PTSS en C-PTSS topic

Hier istie! Alles over PTSS en C-PTSS, zowel beroeps als overige soorten.

Vriendelijk verzoek, wees lief tegen elkaar en zet eventuele triggers voor anderen in een spoiler.

@moderators: mag deze achter een slotje, dat kan ik zelf niet doen geloof ik. Merci!

2 likes

Ik heb nog niet veel meegelezen in het Psychisch Praattopic maar ben deze week gediagnosticeerd met PTSS. Ik ga nu EMDR krijgen. Ik vind het super spannend allemaal. Ik voel me vaak heel slecht de laatste tijd dus hoop erg dat het gaat helpen.
Ik ga hier wat meelezen, het is allemaal heel nieuw voor mij (de oorzaak van mijn klachten ligt pas een halfjaar geleden).

1 like

Wat een mooi topic. Ik ga ook meelezen. Mijn vriend heeft PTSS (maar in die tijd ‘bestond’ de diagnose C-PTSS nog niet, dus mogelijk dat) en ik wil er daarom graag meer over lezen. Inmiddels heeft hij wel een aardige manier om ermee om te gaan en speelt het geen hoofdrol in ons leven meer, maar ik merkte ook in het verleden dat ik veel meer begrip kreeg door verschillende verhalen te lezen erover.

1 like

We hebben hier even over overlegd en we verwijzen jullie toch naar het Psychisch Praattopic om dit te bespreken. Onderwerpen als emdr zijn daar ook aan de orde en ons inziens past dit onderwerp bij uitstek daar. Dat topic is ook al members-only.

Vind ik heel jammer. Ik had gehoopt hier een hoekje van te maken om typische PTSS klachten te bespreken. Dat gaat verder dan ‘EMDR’ en ‘ik heb een rotdag’. Er zijn (voor mij) weinig plekken om te bespreken dat je ptss nachtmerries hebt, continu in vecht/vlucht zit of gewoon ‘uit’ gaat, omdat je lichaam weer eens denkt dat het in levensgevaar is. Maar ook, hoe pak je je leven weer op met ptss en waar loop je tegen aan. Volgens mij zijn er hier helaas genoeg meiden met PTSS die daar iets aan zouden hebben, juist omdat het erover spreken met anderen met PTSS ons begrepen laten voelen. Omdat er redelijk wat zijn met PTSS zijn, denk ik ook dat dit topic prima naast het andere topic kan bestaan.

Uiteindelijk zijn jullie min of meer de baas over de topics, maar ik hoop dat jullie dit nog eens in overweging nemen. :blush:

6 likes

Ja ik sluit me aan bij @MeerChanelDanCoco , ik vind dit ook zeker meerwaarde hebben. Daarnaast: waarom kan bijv. een ADHD-topic en een antidepressiva-topic wel maar een PTSS-topic niet?

2 likes

@NoyraSoturi @MeerChanelDanCoco Mocht in de praktijk blijken dat er blijvend veel berichten over geplaatst worden kunnen we het opnieuw in overweging nemen. Voor nu wordt dit topic gesloten.