Rammelende eierstokken topic

Wij hebben ondertussen toegegeven aan de rammelende eierstokken en ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Maar door de hormonen ben ik nu onzekerder over alles dan toen we besloten er voor te gaan :rofl: Het schijnt normaal te zijn, maar dat is dan toch wel weer typisch.

12 likes

Ik weet wel dat je nooit plannen in je leven moet baseren op andere mensen

5 likes

Ah wow zo herkenbaar! Ik zit nu in mijn achtste week en ben zo blij maar tegelijkertijd is er elke keer een stemmetje in mijn hoofd die alle twijfels weer even voorbij laat komen. Blij om te horen dat ik niet de enige ben :blush:

3 likes

Oh ja zo herkenbaar! Ik heb een eigen bedrijf waar het nu (gelukkig!) loeidruk is en dan denk ik nu al: oh lord, hoe moet dat vanaf mei '21 als ik met verlof ga en stel nou dat en wat nou als en is dit nou wel een handig moment…
Maar mijn oma’s kregen beide resp. 7 en 4 kinderen waarbij ze samen met hun man (mijn opa’s) ook een drukke praktijk of winkel hadden en mijn moeder en schoonmoeder hebben ook een heel rijtje kinderen goed weten groot te brengen. Wat dat betreft weet ik rationeel ook: dan komt het bij mij ook wel goed. Want alles komt wel goed, maar in het holst van de nacht is dat niet altijd makkelijk te relativeren, haha.

Hormonen zijn een bitch.

Het hoort erbij denk ik inderdaad! Komt uiteindelijk allemaal op z’n pootjes terecht en dan zullen jullie
kinderen jou/jullie misschien ook wel als voorbeeld noemen later, hihi. Voor nu lekker genieten van de zwangerschap :blush:. Gefeliciteerd! Ik ben ook in mei uitgerekend!

Dit heb ik ook een beetje. Ik heb toch niets te doen (naja, behalve baan en studie dan), dus ik kan net zo goed even een kind krijgen, haha.
Maar aan de andere kant, betekent dat ook heel weinig mensen zien, minder controles of dat mijn vriend niet mee mag, plus het is allemaal wat eng nu.
Maar goed, mijn vriend is er ook nog niet klaar voor, dus vrij hypothetisch dilemma dit.

2 likes

Lijkt me ook heel eenzaam op een of andere manier,… Dat als je het nieuws verteld dat je geen knuffel kan geven/krijgen, misschien je echo’s alleen.

2 likes

Het is ook echt jammer dat er geen knuffels gegeven kunnen worden… deze week hebben wij het nieuws met familie gedeeld en het is dan zo gek en afstandelijk dat dat niet kan :pensive:. Afspraken hoeven tot nu toe gelukkig niet alleen, hopelijk blijft dat zo!

3 likes

Dat zou ik er met alle liefde voor over hebben, maar is in mijn geval niet mogelijk. Zoals mijn naam al doet vermoeden, werk ik in het onderwijs. Alleen met mijn eigen moeder heb ik geknuffeld op het moment dat we het vertelden. Het blijft een lastige keuze om te maken in zo’n spontaan moment. Ben benieuwd hoe het bij mijn vriendinnen zal gaan want die geven van nature snel een knuffel…

1 like

Ja, dat vond ik ook wel heel jammer. Ik heb mijn moeder wel een knuffel gegeven trouwens :heart:
Ik hoop hoop hoop echt dat de komende maanden partners wel gewoon mee mogen naar afspraken en echo’s.

2 likes

Dit kan een ander niet voor jou bepalen. Als jullie dit een goed plan vinden is het toch gewoon oké? Ik doe het zelf overigens toevallig al een tijdje op deze manier, nog altijd niet zwanger en dat vind ik helemaal prima. Mocht het ‘per ongeluk’ gebeuren is dat vast even schakelen, maar zeker welkom.

2 likes

Ik doe dit ook, al een jaar ofzo. Maar ik voel mijn eisprong wel. Als jij, @zomerliefhebber, je daar goed bij voelt en het “even schakelen maar wel welkom” is, prima toch?

1 like

Ik weet niet welk voorbehoedsmiddel je nu gebruikt maar hou er wel rekening mee dat je misschien niet zo goed weet wat je vruchtbare week is. Ik kwam van spiraal af en dat duurde 3 maanden tot het opgang kwam, toen ook nog minstens 3 - 6 maanden tot ik echt met zekerheid kon zeggen wanneer iets was (na alles heel goed bij gehouden te hebben, ik heb daarvoor trouwens het boek Cyclus Strategie gelezen om me meer inzicht te geven).

1 like

Ik doe dit nu ook ruim een jaar. En ik slik ook foliumzuur, maar dat is ook omdat het dan op een gegeven moment niet zo’n ding meer is om dat te gaan slikken ofzo. En net als @Sedana ken ik mijn eigen cyclus goed en ik heb ook nog eens niet heel vaak seks. Je hoeft het natuurlijk ook niet nu direct te beslissen! Denk er gewoon even rustig over na :relaxed:

2 likes

Mijn huisarts en gynaecoloog zeiden dat als je spiraal eruit haalde je direct weer in cyclus was, maar ik twijfelde daar al aan of dat altijd zo is (ik gebruik al 14 jaar anticonceptie).
Wij gaan volgend jaar september starten, maar ik wil dan een goede cyclus hebben, zodat we niet eerst nog een half jaar aankloten.
Je hebt me dus zojuist overtuigd dat ik mijn spiraal in januari eruit laat halen.
Ik zou het het liefst zoals jullie doen, maar mijn vriend wil echt wachten. Dus we gaan dan vermoed ik wel eerst nog condooms gebruiken, maar dat is oke :).
(en ik wil dat boek al heel lang lezen dus nu heb ik eindelijk een reden!! Door spiraal bloed ik al 6 jaar niet meer en geen klachten)

Volgens mij is het vooral zo dat je direct zwanger kan worden, maar ik weet niet of jij je cyclus van 14 jaar geleden nog weet? Want ik zou dus echt niet weten hoe dat was, en ik ben natuurlijk ouder geworden in de tussentijd. Was ook ongeveer 14 jaar aan de pil/spiraal! Maar je moet echt effe weer je eigen lichaam leren kennen. Had nog nooit mijn eisprong gevoeld, wist niet wat me overkwam de eerste keer dat ik dat voelde, zeg.

Had trouwens ook geen bloeding (of klachten) met mijn spiraal dus denk dat het idd voor jou ook een goed idee is om eerst even te kijken hoe dat gaat. Is toch weer echt een hele ervaring, vond ik.

1 like

Ik heb vermoedelijk 1 x mn eisprong gevoeld tijdens mn spiraal, toen lag ik een dag ziek op bed van de pijn en ben ik naar de huisarts geweest omdat ik een onverklaarbare pijn had :’).
Mijn menstruatie was altijd heel heftig, maar bij mn zus was die nadat ze stopte met de pil helemaal verandert dus ik hoop dat dat bij mij ook zo is! Ik moest me altijd ziek melden als ik ongesteld was en dat wil ik echt niet meer :frowning:

Op de middelbare school, nog voor ik aan de pil ging, was het bij mij altijd drama. Ik heb nooit heel veel last gehad - als in pijn ofzo - maar wel super onregelmatig, geen pijl op te trekken. Maar nu is het al zo lang netjes precies 27 dagen. Dus pin je ook niet te veel vast op hoe het was, zoals ik al zei we zijn ook ouder geworden, ons lichaam is heel anders nu. Ben dus zelf ook heel blij dat ik echt de tijd heb genomen om mijn cyclus goed te leren kennen. En het voelt ook meer in control ofzo?

1 like

Gemiddeld genomen is het volgens mij zo dat je een half jaar nodig hebt om weer een normaal cyclus te krijgen, maar ik heb maar één afwijkende maand gehad en verder niet. Na 4 maand zwanger, op basis van mijn eigen ‘voorspelde’ eisprong. Dus inderdaad, het is bij iedereen verschillend.

Ik heb vorig jaar mijn spiraal eruit laten halen en idd direct een normale en regelmatige cyclus, zelfs regelmatiger dan daarvoor (meer dan 12jaar hormonale anticonceptie gebruikt). Ik vond het wel heel fijn om alvast een beetje zicht op mijn cyclus te hebben ook al waren we toen nog niet serieus bezig met zwanger worden.