Rammelende eierstokken topic

Haha ik herken dit zo goed. Ik heb dit gedaan bij de tweede zwangerschap. Ik bleef ook maar twijfelen over het leeftijdverschil tussen de eerste en tweede en is dit wel het juiste moment…
dus we probeerden dit en ik was meteen zwanger :joy:. Ik had echt even iets van ‘shit nu al’ maar na een paar dagen was dat wel weg en kreeg ik er weer zoooon zin in.

Ik denk inderdaad dat 90% van de vrouwen nooit zal voelen er 100% klaar voor te zijn en dat het ook altijd even wennen aan het idee is, als het ineens definitief is.

Ik vind dit echt een leuk topic om te lezen ook al ben ik zwanger van nr 2. Ik herken jullie twijfels echt ZO goed allemaal, en toch denk ik aan de andere kant ook regelmatig: vrouw doe niet zo moeilijk, ga er gewoon voor hihi. De reacties van anderen enzo, het zal je allemaal zo erg meevallen.
En het is echt bijzonder hoe je gevoel overal in meegroeit. Ook als het kindje geboren is. Je verwacht het niet maar echt zoveel dingen gaan gewoon vanzelf.
En wat me ook verbaasde is dat zoveel mensen babys superleuk vinden. Ik voelde me altijd helemaal bezwaard over bijv babyspam op instagram, probeer dat bewust te beperken, maar dan kreeg ik juist zoveel positieve reacties en likes van mensen waarvan ik dacht " huhhh vind JIJ babys leuk?"

En tot slot: wie zegt dat jij zelf fulltime met de zwangerschap bezig bent straks en daardoor voor vriendinnen misschien eventueel wat saaier wordt? Dat hoeft helemaal niet hoor. Ikzelf veranderde er helemaal niet zo erg door, het gewone leven ging ook gewoon door.

3 likes

Voor de meiden die hun spiraal al ooit hebben laten verwijderen, na hoeveel tijd werden jullie weer ongesteld?

Slim om alvast met foliumzuur te starten! Wij hebben het ook een tijdje onbeschermd gedaan met de ongelooflijk betrouwbare methode (kuch) getiteld ‘voor het zingen de kerk uit’ als ik voor zover bekend niet in m’n eisprong zat. Ik denk dat het best heel menselijk is om zo gaandeweg toe te werken naar het moment dat je echt volledig zonder anticonceptie gaat.

1 like

Ik pas na 4 maanden (en daarna bijna 6) maar ik weet dat er meerderen zijn die heel snel weer regelmatig ongesteld waren!

Bij mij ook @Tubing
Eerst nog met condoom gesekst tot ik na 2 weken dat hij eruit was menstrueerde en de maand erop zwanger.

Tmi misschien maar mijn spiraal is er nu 2 weken uit, en nog niet ongesteld geworden. Ik weet niet wat mijn cyclus is, maar bij de pil was ik meteen weer netjes ongesteld (cyclus 28 dagen). wel al 2 keer seks gehad, sochtends soms misselijk en pijnlijke borsten, dan denk ik toeval/veranderende hormonen omdat dat ding eruit is, of…? :no_mouth:
zou heel snel zijn maar t zou wel kunnen.

1 like

Na anderhalve week. Geen idee of ie daarna regelmatig was, want ik was meteen zwanger.

1 like

Omg
Ik ben gestopt met spiraal
Moet morgen ongesteld worden en vanuit verveling vandaag een test gedaan en er staan 2 streepjes??? Ik loop al een half uur door huis. Ben ik dan nu zwanger en wat moet ik nu doen? Staat op t doosje wel duidelijk dat 2 streepjes zwanger betekent maar ik vind t zo vreemd haha. Ben helemaal verbaasd haha

30 likes

Gefeliciteerd! Twee streepjes klinkt als zwanger :slight_smile: Mooi nieuws!

Je moet nog niks, beetje bijkomen en misschien iets lekkers in huis halen.
Je kan morgen een/de verloskundige bellen om te vertellen dat je zwanger bent en dan maken ze een eerste afspraak met je.
Spannend!

1 like

Gefeliciteerd! Morgen nog een keer testen en dan een afspraak maken met de verloskundige. Wat leeeeuk.

1 like

Wat een leuk, gek moment lijkt me dat! Gefeliciteerd!

1 like

Ik zei weleens:

voor elke keer dat iemand dit vraagt doen we er een maand bij. Dus we gaan ervoor in januari 2034.

Heb op dit forum weleens gelezen: je bestelt het niet bij bol.com he

Maar ik heb ook weleens serieus gevraagd of ze het zelf niet onbeschoft vonden.

12 likes

Hele goede antwoorden! Ik vind het ook herkenbaar die vragen/opmerkingen altijd. Maar meestal gaat het zo van: 'begint het hij jullie niet al te kriebelen? ’ dat is minder direct maar wel met dezelfde nieuwsgierigheid denk ik, zijn lastige dingen.

1 like

Mijn lievelings antwoorden zijn:
Nee jij?
Wat een rare vraag om te stellen
Vind je dat een gepaste vraag?
Wat zeg je, ben je zwanger? Wat leuk! Gefeliciteerd.

10 likes

Hee jongens ik zou graag ook meelezen/posten in het Kinderwens topic maar ik kan m niet zien. Is dat omdat ik nog niet genoeg Posts/actieve leestijd heb? Zit op 202 posts en 2 dagen leestijd, maar weet niet of dat voldoende is voor de members only dingen

Fijn thanks hier was ik naar op zoek! :clap:t3:

1 like

https://www.instagram.com/p/CHCOHsHhzcE/?igshid=5034ybz7q8pw

Dit filmpje had me like… :sob::sob::heart_eyes:

3 likes

Mijn vriend en ik hebben al jaren een kinderwens maar het leek steeds niet het goede moment, en we wilden ook graag eerst trouwen. Nu de kans groot is dat onze bruiloft in het water valt door Corona hebben we besloten de natuur z’n gang te laten gaan, haha, en ik vind het zo moeilijk om er níet mee bezig te zijn. We hebben het er ook vaak over en ik weet zeker dat hij zo’n leuke vader zou zijn. Ik kan niet wachten :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Wij zijn nog lang niet aan kinderen toe, maar mijn vriend maakt het me wel moeilijk door bij elk klein kindje op straat etc stil te staan en te zeggen ahh zie je dat kindje. Een paar waren aan het janken in een winkel en toen ging hij gekke bekken trekken en waren die kiddos stil :’).
“Kinderen krijgen” is alleen een beetje een ding tussen ons dus soms denk ik waarom leg je er nou nadruk op want ik probeer het onderwerp juist te laten rusten.

1 like