Rammelende eierstokken topic

Ik ga deze weken doelen stellen voor 2021 maar het enige dat ik wil is zwanger worden. Mooi kut want dat staat pas na de zomer op de planning en de kans dat het dan snel gaat ben je natuurlijk ook niet zeker van.
Nouja ik ga heus wel andere doelen vinden hoor maar het gevoel dat ik een kindje wil overheerst nu even heel erg.

Weer een baby in de vriendengroep geboren, weer die vreselijke mixed feelings van intens geluk voor hen en onzekerheid voor mij…

Heb je een beetje een idee van wanneer je eisprong is? Je kan natuurlijk ovulatie testen gebruiken, maar het boek period power / cyclus strategie van maisie Hill in combinatie met de Clue cyclus tracker app heeft mij wel erg geholpen inzicht te krijgen in mijn ook wat langere cyclus. zo merk ik het aan wat meer slijmerige afscheiding en sta ik dan ook meer stil bij wat ik voel in mijn buik, en heb ik de afgelopen keren volgens mij wel mijn eisprong gevoeld

Wij zijn nu een paar maanden ‘bezig’ en in het begin was ik er heel erg op gefocust, ook omdat ik in de geboortezorg werk en ik het gevoel had dat het meteen moest lukken want ik heb alle kennis in huis. Dikke onzin natuurlijk en nu kan ik het beter loslaten. Ik let nu juist niet meer zo obsessief op m’n cyclus of leefstijl dingen. We zijn jong, gezond voor zover we weten en t gebeurd vast een keer!

1 like

Dat is dan ongeveer op dag 14 als ik uitga van een 35dg cyclus, toch? Dus misschien klopt het wel

De rammelende eierstokken zijn zoooooo erg aanwezig bij mij nu. Weet niet waar het opeens vandaan komt, misschien door het feit dat ik meer tijd heb om erover na te denken na een periode van intense drukte? In een moment van zwakte heb ik zelfs geboortekaartjes ontworpen voor ons voorlopig niet op de planning staande toekomstige kindje (of moet dit in het opbiechttopic?). Ik heb het er over met mijn vriend en vindt het wel fijn om een soort van ‘toekomstplan’ met hem te bespreken waar ook ooit kindjes in voorkomen. Nu vinden we het prioriteit om eerst nog wat carrière stappen te zetten en nog wat verre reizen te maken, maar denk dat we over 3 jaar wel gehoor gaan proberen te geven aan mijn eierstokken haha. Can’t wait.

4 likes

Ik heb hier opeens een beetje last van.:face_with_raised_eyebrow: Nieuw jaar, ik word 30 dit jaar, veel mensen om ons heen die ouders worden en ineens denk ik hmm. Herken mezelf niet joh :joy:, ben wel bang dat ik nog in de fase zit dat ik het veel te veel romantiseer.

Ik herken het wel, dit jaar word ik ook 30 en mijn vriend is er al helemaal aan toe. Hij wilde er toch wel graag aan beginnen, want wat @Chipolata ook zegt over 10 jaar twijfel je nog. Dus zijn we gestopt met condooms (ik gebruik al een paar jaar de pil niet meer). Zelf vind ik het af en toe nog wel spannend en probeer er niet teveel over na te denken. Soms wel lastig, omdat ik weet/hoor hoe leuk familie en vrienden het zouden vinden.

1 like

Pfoe dat is nu.
Mijn vriend begon gisteren uit zichzelf erover dat dit het jaar is dat we gaan proberen zwanger te worden.
Ik wil echt niets liever, maar tegelijk vind ik het ook doodeng.
Ik denk wel dat ik mn spiraal het einde van de maand eruit laat halen, we willen pas in september beginnen met proberen zwanger te worden ivm bestuurswissel en studie.

3 likes

Dank je voor je reactie! Ik slik al jaaaarenlang de pil dus ga in ieder geval wel wat info daarover opzoeken. Dat laatste is wel heel herkenbaar ja, zou graag willen dat mijn ouders bijvoorbeeld dit allemaal meemaken.

1 like

Ieh spannend zeg! Lijkt me ook echt zo’n moment, die spiraal écht eruit

Ik liep vandaag even naar beneden om een pakketje op de post te doen, maar het was zo koud buiten en zat binnen met een kruik op schoot. En wilde die niet achterlaten, haha. Dus had m onder mijn dichte jas gedaan. Toen leek het net alsof ik een klein zwanger buikje had en dat zag er in de winkelruit heel leuk uit :smiling_face_with_three_hearts::joy:

9 likes

Ik heb mijn spiraal vanmorgen laten verwijderen.
Nu wil ik m’n cyclus gaan tracken maar ik kan geen manier bedenken waarbij ik het daadwerkelijk vol ga houden. Ja een daysy of ladycomp maar dat vind ik veels te duur.
En m’n telefoon ligt niet bij me in bed dus ben bang dat ik dan m’n temperatuur vergeet

1 like

Spannend! Willen jullie er nu ook al echt voor gaan? Heb je toevallig een Fitbit? Dan kun je in de Fitbit app vrij gemakkelijk bijhouden wanneer je ongesteld bent geworden (en hoe lang je cyclus is als je dat weet), dan berekent de app vanzelf wanneer je vruchtbare periode is en wanneer je weer ongesteld wordt. Is niet zo uitgebreid dat je ook je temperatuur kan tracken.

En TMI maar je kunt je cyclus ook tracken door je afscheiding te bekijken. Op het moment dat je dikke, rauw eiwit achtige slierten als afscheiding hebt komt je ovulatie eraan. Vind ik echt fascinerend :joy: Die methodiek heet de methodiek van Billing. Ik weet er nog niet alles van omdat ik nog niet bezig ben met zwanger worden maar schijnt vrij betrouwbaar te zijn.

Nee ik heb een Samsung smart watch, zal eens kijken of het daar ook mee kan! Die kan ik wel naast m’n bed leggen nmlk.
En dat van m’n afscheiding had ik gelezen idd maar ik denk dat ik dat pas wil doen als we echt er voor gaan omdat ik anders al afgehaakt ben tegen de tijd dat we gaan starten mer proberen haha.
Plan is nu tegen de zomer ervoor te gaan :). Maar was al 14 jaar aan de anticonceptie dus wil graag goed zicht erop krijgen

Ik weet niet of je een iPhone hebt maar in de gezondheidsapp kun je je cyclus ook tracken. Ben benieuwd hoe snel je je cyclus weer hebt. Ik ben in november abrupt gestopt met de pil na 8 jaar hormonale conceptie (niet om direct zwanger te worden maar om medische redenen) en ik werd na 4 weken en een beetje weer ongesteld. Ik was best trots op mijn lichaam Haha. Binnenkort moet ik voor de tweede keer ongesteld worden, ben benieuwd of dat ook weer netjes na ongeveer 4 weken komt.

1 like

Afgelopen week is eindelijk de implanon eruit gegaan. Helaas ben ik nog steeds ongesteld (dag 28) en dat was een van de redenen om het eerder eruit te halen. Het plan is om in juni te beginnen met proberen. Ik heb zolang naar dit moment uitgekeken.

Ik schreef m’n temperatuur gewoon op een blocnote dat ik (speciaal daarvoor) naast mijn bed had gelegd. Dan voerde ik m’n temperatuur in wanneer ik op was gestaan.

Ik hield m’n cyclus trouwens bij de in app Clue, kon je ook andere symptomen in tracken. Vond ik heel gemakkelijk in gebruik en lekker overzichtelijk.

1 like

Ik ga dit binnenkort (maart) laten doen en ben dus wel benieuwd hoe het was? Ik vond het zetten een paar seconden heel pijnlijk, maar hoop dat verwijderen minder rottig is.

1 like

Ik ben niet echt het beste voorbeeld want ik verkramp helemaal zodra ze beginnen.
Ik had ook oxazepam gekregen maar dat deed helemaal niets voor m’n gevoel.
Maar het is snel en pijnvol, 9.54 stapte ik de praktijk in en om 10.00 was de spiraal eruit.
Echt nog geen minuut werk, wel pijnlijk maarja heel snel klaar ook.

Als ik ongesteld zijn weer vervelend ga vinden later zou ik weer een spiraal nemen omdat die wel opweegt tegen de dag aan stress en ongemak.

1 like

Temperatuur meten icm veranderingen in afscheiding is de betrouwbaarste methode om je cyclus incl ovulatie te tracken.
Je kan het ook zonder temperatuur doen, maar je kan er dan niet van uit gaan dat je ovulatie standaard op dag 14 is, dit kan namelijk nog wel eens afwijken en is dus niet betrouwbaar.

Je kan ook lege temperatuur curves downloaden en printen en dan elke dag een kruisje zetten op de temperatuur, dan krijg je ook meteen inzicht in je curve haha.

1 like

Ik heb vorig jaar m’n spiraal er uit laten halen en het was voor mij even een flinke steek, maar echt maar een milliseconde ‘pijn’. Het zetten duurt veel langer en vond ik vervelender.

1 like