Rammelende eierstokken topic

Dankje, ik heb een chart gedownload waarvan ik denk dat die wel kan werken!
Ik kende dat helemaal niet, maar het klinkt wel overzichtelijk en leuk als je zelf die lijntjes kan trekken.

Ik hou het ook bij, maar eigenlijk is de bottomline simpel: seks hebben vóórdat je ovulatie daadwerkelijk is (omdat de eicel ong. 12u in leven is en sperma langer overleeft). Als je vanaf dag 10 van je cyclus zorgt dat je frequent seks hebt, dan doe je eigenlijk al wat in je macht ligt.
Als je je temperatuur trackt dan moet je ook in je achterhoofd houden dat hij pas stijgt ná je ovulatie. Cervixslijm geeft ook wel een aardige indicatie!

Als je er uitgebreidere informatie over wilt lezen, dan is het boek “de cyclus strategie” aan te raden.

Mijn spiraal verwijderen was niet grappig. De arts was wat aan het zoeken en op een gegeven moment klonk het tussen mijn benen “weet je zeker dat je spiraal er nog in zit?”
Nadat ze de medische variant op een bouwlamp op m’n vagina richtte, zag ze ergens “een klein zwart stipje” wat goddank m’n spiraal bleek te zijn die ze eruit kon halen. Anders was het een ziekenhuisbezoekje geworden :grimacing:

1 like

Als je pas in de zomer begint zou ik niet nu al heel nauwkeurig bijhouden hoe je cyclus is door middel van temperaturen. Ik heb dat 1 cyclus gedaan toen ik al zwanger wilde worden maar vond het echt irritant. Misschien makkelijker als je een oorthermometer hebt (oraal is niet betrouwbaar) :stuck_out_tongue: en je moet het echt altijd rond hetzelfde tijdstip doen en direct als je wakker bent etc. Maar ik denk dat bijhouden in een app en dan als je echt wilt beginnen temperaturen om te kijken of je ovulatie echt is wanneer de app het zegt mij beter vol te houden lijkt.

Is er een reden dat jullie kiezen voor temperaturen, (ik dacht dat dat verplicht anaal moest om ovulatie te kunnen bepalen) en die billink/cervixslijm bekijken etc? Lijkt me nogal natte vinger werk (Hihaho) :laughing:
Is het niet makkelijker om een aantal ovulatietests aan te schaffen?
Nieuwsgierig naar.

2 likes

Mogen de serieuze tweemaal-daags-plassen-op-een-staafje vs voor-het-opstaan-een-thermometer-rectaal-inbrengen discussies misschien in het kinderwens of als het niet lukt-topic? Dan kunnen we het hier een beetje houden bij ‘ik zag hele kleine sokken en nu wil ik ook een babyyyyyy maar nu eerst een wijntje’ zeg maar.

15 likes

Eens! Dank wel voor alle reacties op de al of niet pijnlijke handeling van het laten verwijderen van de spiraal. Het zetten was echt 2 seconden vervelend (plus ik vind ontspannen blijven met een eendenbek in ongelooflijk moeilijk), dus ik koester de hoop dat eruit halen een “makkelijkere” beweging is. Trekken vs duwen zeg maar. En dat eruit trekken minder pijnlijk is dan erin duwen.

Dan nog ff de rammelende eierstokken: ik wil alle kindjes die ik bij “Klassen” zie in huis nemen. De makkelijke kindjes die goed leren, maar ook de kindjes die een minder goede start hebben gekregen. En overladen met liefde. Mijn rammelende eierstokken richtten zich voorheen alleen op kindjes in de babyfase, maar inmiddels kijk ik uit naar het moment dat we gezellig als gezin met groep-7-ers of pubers aan tafel zitten😍

Mijn oma schildert graag en stuurt me net een filmpje hoe ze met mijn nichtje van vier (achterkleindochter) aan het schilderen is. Ze staan ook echt met zo’n palet voor een schildersezel. Ik voel ineens zeer de behoefte om morgen er morgen nog voor te gaan zodat ik er zeker van ben dat mijn kind ook nog jaren met mijn oma gaat hebben.

7 likes

Ik vond het zetten echt afschuwelijk en pijnlijk maar het verwijderen voelde ik niets van. Ik vroeg zelfs of ze wilde zeggen wanneer ze hem eruit trok, maar toen bleek het al gebeurd. Zetten had de huisarts gedaan, verwijderen de gynaecoloog in het ziekenhuis.

1 like

Ik ben gestopt met de pil, vooral om gewoon al wat zicht te hebben op mijn cyclus etc en omdat ik sowieso wel benieuwd was na zolang aan de pil. Willen pas voor een kindje gaan als we nog een aantal dingen hebben gedaan maar die lijken steeds verder af owv corona… Ik heb soms al iets van laat maar, we beginnen gewoon al, maar mijn vriend heeft nog wat tijd nodig. Sinds dat we die gesprekken hebben gehad merk ik dat ik echt veeeel mentaal mee bezig en van droom. Terwijl ik rationeel wel weet dat we nog tijd hebben etc

Ik wil echt nog lang geen kinderen maar mijn eierstokken gaan echt rammelen van dit weer. Ik wil ook een kind in een skipakje op de slee :sob:.

12 likes

Ja kindjes in skipak :heart::heart::heart:
Dat vind ik zooooooo schattig!!!
Vorig jaar was ik voor het eerst in mijn leven op wintersport. En hoewel ik het skiën en alles eigenlijk geen zak aan vond, vond ik al die kleintjes in skipak en hele ski-uitrusting zo lief eruit zien.
Het ziet er zo poofy uit, daar krijgen ze nog extra schattigheid van.

2 likes

Jaaaa! En een baby in zo’n berenpakje, ik rammel aan alle kanten

6 likes

Haha oeps kon het ff niet laten om alvast een plekje voor de babybox en het speelkleed te zoeken in een -hypothetisch ingericht- huis waar we een bod op deden (helaas niet de hoogste bieders geworden)

15 likes

Ben baby kleertjes aan het kopen voor de grote pop van mijn dochter en nu wil ik sneaky in mijn vruchtbare dagen mijn vriend bespringen
Aldus geen goed idee maar ja …

Ohh wat voor programma heb je hiervoor gebruikt? Ziet er heel handig uit! Mijn eierstokken zijn even verzadigd, maar mijn verbouwings-stokken rammelen des te harder…

Dit is floorplanner.com! Kun je echt alles mee heel chill. Het lijkt een beetje op bouwen in de sims haha

2 likes

Ik ben al een aantal maanden niet ongesteld geweest, maar de zwangerschapstesten waren gelukkig negatief. En nu vind ik dat ineens super jammer??? Terwijl ik helemaal niet bezig ben met zwanger worden, nog niet op dat punt ben en het niet goed zou uitkomen

1 like

Het is toch gek wat hormonen (denk ik, of leeftijd) met je doen. Ongeveer mijn hele leven geroepen dat ik geen kinderen wilde, maar het laatste jaar toch serieuzer er over aan het nadenken en de laatste maanden zit het gewoon dagelijks in mijn hoofd dat ik een kind wil. En het is dan ook de nieuwsgierigheid naar zwanger zijn /kunnen worden etc. en een baby. Zo raar dat je dit gevoel kan hebben opeens. Ik vind het ook heel lastig om met mijn vriend te gaan bespreken aangezien ik al onze hele relatie roep dat ik geen kinderen wil.

Wij kregen vorige week van vrienden te horen dat ze hun eerste kindje verwachten en daar lang op hebben moeten wachten. Ik gun het zo onwijs. Maar ik had dus ook voor het eerst dat ik echt stikjaloers werd. Wij zijn nog niet aan het proberen, maar ik hink ondertussen wel op 2 gedachten. Aan de ene kant wil ik eerst zeker weten dat de Corona maatregelen afgebouwd kunnen worden voor we gaan proberen. En als dat toch gebeurt wil ik eigenlijk eerst ook nog deze zomer lekker daarvan genieten, en daar hoort ook drank (en miss wel wat drugs) bij… en als het kan ook nog ons uitgestelde trouwfeest vieren waar ik al een jurk voor heb. En alsnog op huwelijksreis. Zoveel “unfinished business”, zeg maar. Maar nu ik mezelf ook echt jaloers voel als anderen hun zwangerschap aankondigen ben ik me ook weer bewust van hoe hard ik mijn rammelende eierstokken aan het negeren ben. En wil ik het liefst deze maand al gaan beginnen. Echt de strijd tussen hart en hoofd die gaande is… zo moeilijk.

En deze maand moet mijn spiraaltje eruit (zit er 5 jaar in) en dan wilde ik eigenlijk geen anticonceptie meer gebruiken. Maar nu overweeg ik dus toch om dan maar wel condooms te gebruiken… of dus om niks te doen omdat het misschien ook nog wel een jaar duurt voor het ‘raak’ is… Twijfels, twijfels…

Ik merk gewoon dat ik geen influencers meer kan/wil volgen die zwanger zijn of baby’s hebben. Beetje jammer dat ik me voor mijn werk in de baby business bevindt en met ze samenwerk 🥲

1 like