Rammelende eierstokken topic

Zomerkampen begeleiden (en bestuur dat ik erbij doe). We hebben de harde regel dat het niet voor mensen met kinderen/ zwangeren is, en ik sta daar zelf ook achter, dus deze zomer even extra hard genieten :heart_eyes:

1 like

Al lange tijd rammelende eierstokken maar “het goede moment” was er nooit. Uitgebreid over gesproken met mijn vriend en nu sinds 2 weken mijn spiraaltje laten verwijderen… Nu lijken april en nu mei opeens veel langer te duren. Echt heel spannend. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat mijn cyclus weer normaal wordt etc…

5 likes

Die van mij rammelen ook zo hard, haha. Ik wil gewoon het liefst nú een baby. M’n vriend wil het ook graag, maar hij wil nog even wachten tot we in wat rustiger vaarwater komen (we hebben allebei best een heftig jaar achter de rug). Maar uugh, geef me een baby aub.

1 like

Wij waren er dacht ik best van overtuigd dat we na de zomer zouden starten, al ving ik wel wat lichte twijfels bij m’n man op omdat hij nog een studie volgt. Maar hij wordt ook niet jonger dus dat speelde weer mee in dat die het wel wil.
Maar ik moet dan ook vanaf de zomervakantie mijn bestuursfunctie opzeggen, en ik ben daar eigenlijk helemaal niet zo aan toe. Als in, ik moet dan iets superleuks los gaan laten en ik wil dat niet. Maar tegelijk wil ik ook zo graag zwanger worden.
Ik neig nu ergens naar in januari starten, dan kan ik ws nog wel een jaar in het bestuur blijven (moet ik wel overleggen maar zie ik wel positief in). Maar nouja ik twijfel dus gewoon zo erg.
Terwijl, als ik nog gewoon een leuk jaar heb dan is wachten eigenlijk helemaal niet zo erg denk ik. Als ik eenmaal bevallen ben is dat kind er voor de rest van mijn leven hoop ik, en dat bestuur is alleen nu nog een jaar.

2 likes

Ik snap dat je die bestuursfunctie niet kan combineren met een zwangerschap/kind, maar ik zou niet stoppen met een functie die je heel erg leuk vind omdat je zwanger wil worden. Je hebt geen idee hoelang het gaat duren (hoop natuurlijk dat het snel gaat voor jullie, maar wij zijn inmiddels al 2 jaar verder bijv.) en het is zonde als je daarvoor je leven op pauze zet.

3 likes

Ja dit vind ik er idd moeilijk aan, ik moet iets opgeven voor iets waarvan ik helemaal niet weet of dat in de nabije toekomst werkelijkheid wordt (zwanger worden). Ik kan niet midden in een jaar stoppen met bestuur. Dus er moet iets uitgesteld worden in de plannen, want hoe onmogelijk het mij ook lijkt, ik kan niet het risico nemen in oktober al zwanger te zijn.
Ik vind het zo moeilijk want een maand terug zei ik nog tegen m’n beste vriendin dat ik liever zwanger zou willen zijn dan in bestuur zitten.

2 likes

Dit is echt onzin, want jij kunt ook doodziek worden of tegen een boom rijden en dan komt het ook goed.

10 likes

Een zwangerschap duurt 9 maanden en zwanger worden duurt voor de een een nacht, voor de ander jaren. Dus als het na drie maanden zou lukken, is het bestuursjaar al voorbij voor je überhaupt bevalt.

Je leven on hold zetten voor iets dat misschien gaat gebeuren, is echt zonde! Het komt echt wel goed als jij middenin het bestuursjaar zwanger zou raken.

15 likes

Ja maar dat is iets wat je overkomt, niet iets waar je voor kiest.
Ik vind het niet kunnen om aan te geven dat ik er nog een jaar zal zijn (waardoor er geen vervanger voor me wordt aangenomen) en dan in de drukste periode (zomervakantie) afwezig te zijn omdat ik lig te bevallen.
De rest vh bestuur weet trouwens ook dat ik graag zwanger wil worden dus ik vermoed dat dit sowieso wel ter sprake zou komen/kan er wel open over communiceren.

1 like

Ik snap je dilemma hoor, maar stel je hebt het geluk binnen 3 maanden zwanger te raken, dan is het nog lang geen zomer en er is tijd genoeg om een vervanger te zoeken en je taken over te dragen. Misschien niet de ideale situatie, maar persoonlijk zou ik om die reden nog niet stoppen met het bestuur als het je zoveel geluk oplevert.

2 likes

Het is goed mogelijk dat je na de eerste poging zwanger raakt, het kan ook zo zijn dat het je een aantal jaren gaat kosten. Wat vind je op dit moment waard? Het klinkt alsof je het bestuur belangrijk vindt. Dan moet je daarvoor gaan. Je moet vooral iets kiezen wat je op dit moment belangrijk vindt. Later kun je er geen spijt van krijgen, omdat je keuze op dit moment de logische is voor jou.

Als je morgen zwanger raakt hoef je niet per direct te stoppen he. Je bent 9 maanden zwanger. Je maakt het vaak bekend met 12 weken dus het bestuur heeft nog ongeveer 5 tot 6 maanden om een nieuw iemand te zoeken. Ik vind het heel lief dat je zo aan het systeem en anderen denkt, maar dit gaat ook om jouw toekomst en die van je man.

1 like

Lief, al jullie reacties.

Ik heb het er met m’n man over gehad en hij wil eigenlijk als ik het zo aanbied toch liever wachten, omdat zijn studie hopelijk nog tot uiterlijk januari duurt en die die graag af wil hebben.
Toen ik besloot dat ik dan in 't bestuur kon blijven zei m’n man dat ik helemaal zat te glunderen :).
Ik denk dat de keuze voor nu prima is het een half jaar uit te stellen.
We hebben trouwens al sinds ik m’n spiraal heb laten verwijderen de afspraak dat we geen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken naast het condoom, dus ook geen map als die scheurt.

7 likes

Nog een vriendin die vertelt dat ze zwanger is… super leuk voor ze!
Ik zei altijd: ohh over minstens een jaar, anderhalf, gaan wij er ook over nadenken en waarschijnlijk beginnen met proberen. Maar het begint nu zo erg te kriebelen dat ik niet weet of ik nog wel een jaar wil wachten :grin:

4 likes

Herkenbaar! Daarom hebben wij ook wat eerder besloten om toch de pil weg te doen. Na alle aankondigingen kriebelde het zo.

1 like

Wat een herkenbare posts hier allemaal.
Zijn er hier ook mensen die ook vooral twijfelen aan zichzelf als moeder? Ik heb de laatste jaren echt gedacht dat ik niet geschikt ben als moeder waardoor ik mezelf ervan overtuigd had dat ik geen kinderen wilde, maar de laatste tijd zijn mijn rammelende eierstokken erg aanwezig en dat had ik eigenlijk niet verwacht bij mezelf :flushed: En dus vraag ik mij eigenlijk af, wanneer ben je er dan echt klaar voor? Ik kan me voorstellen dat ik altijd zal twijfelen over mijn capaciteiten als moeder en dat er dus nooit een “goed” moment komt…

Mijn vriend weet er inmiddels ook van, maar ik/we wil sowieso nog geen kinderen voor we getrouwd zijn (we trouwen volgend jaar).

1 like

Oh man. Ik zou komende zaterdag ongesteld moeten; wat is dit spannend.
Heb mega hoofdpijn (normaal standaard vlak voor mijn menstruatie) dus verwacht er weinig van.

4 likes

Mijn eerste pilloze cyclus zit erop, en man wat was dit apart. We zijn gewoon gestopt met het idee we zien wel (we gaan er beide soort van uit dat het niet lukt omdat ik 2 aandoeningen heb waardoor het moeilijk word) we waren er beide nog niet extreem mee bezig maar het is echt raar dat zodra je stopt je brein 24/7 uit babies bestaat, althans bij mij. Hopelijk word het minder want ik word er gek van😂

2 likes

Same hier.
Heb mijn spiraaltje laten verwijderen. Met spiraaltje had ik een cyclus van +/- 28 dagen. Nu is het dag 36…
Test was vanochtend knalwit.
Dan word ik toch liever gewoon ongesteld dan deze onwetendheid :’)

1 like

Ik heb precies hetzelfde. Ik kan niet loslaten en ik ben er de hele dag mee bezig. En ik lees ook veel over wat ik er allemaal aan kan doen om het wel te laten lukken. Wij zijn nu 6 maanden bezig en om me heen wordt iedereen binnen 3 maanden zwanger. Ik begin onderhand wel moe van mezelf te worden maar ik weet echt niet hoe ik me meer moet ontspannen.

P.S. mijn eerste post ooit, hallo🙋‍♀️

5 likes

Ik ben er niet 24/7 mee bezig, maar ik merk wel dat het mijn stemming soms erg kan beïnvloeden. Ik ben eind augustus 2020 gestopt met de pil. Vrij regelmatige cyclus. Ik voel mijn eisprong. Wachten op menstruatie, teleurstelling als ik ongesteld ben. Pijnlijke eisprong, gebruik dan zelfs paracetamol.
Ik wilde dat ik soms wat relaxter kon zijn, maar de wens is groot.

2 likes