Rammelende eierstokken topic

Ik droomde dus laatst dat ik zwanger was en het voelde zo echt en ik wilde zo graag een baby toen ik wakker werd. En een paar dagen later nog steeds wel eigenlijk.

Maar ik ben dus zo single als maar kan en tegelijkertijd moet ik ook weer niet aan die verantwoordelijkheid denken nu…alsof ik nog niet volwassen genoeg ben haha (ik ben bijna 32 maargoed). Ik word momenteel ook wel echt doodgegooid met zwangerschapsaankondigingen/ geboren baby’s op elke vorm van social media, dus dat zal het ook wel zijn. Dat steekt ergens een beetje, voelt als een ver van m’n bed show.

En ik ben dus eigenlijk afgelopen jaar juist gaan twijfelen of ik wel echt kinderen wil. Ik wil eigenlijk gewoon vooral een baby maar niet per se dat zo’n baby dan ook ouder/ een puber wordt etc. Maar weet niet of die twijfels zijn omdat ik echt twijfel of ik t wil of dat t meer is dat ik twijfel of ik wel in staat ben om goed een kind op te voeden. En twijfels of ik wel iemand vind waarmee ik een kind zou willen en die dat ook met mij wil (en dan nog even los van of het ons dan überhaupt gegund zou zijn).

2 likes

Ah top! Heel erg fijn, dankjewel! X

Ik kan soms echt niet wachten om bijvoorbeeld op dit soort dagen dan lekker met mijn kind naar een park te gaan en dan op een kleed te spelen etc.

7 likes

Omg :pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face:

34 likes

Ben geboortekaartjes inspo aan het opdoen maar ben niet eens preggo :upside_down_face::upside_down_face:

7 likes

Omg ik moest hier echt zo hard van huilen :heart::heart: Ik wil dit

5 likes

Mijn man zei net dat die het een goed idee vindt om geen condooms meer te gebruiken.
En dan nog niet regelmatig seks hebben, maar wel als we 't hebben dat er de kans is dat ik zwanger kan raken.
Ik denk niet dat ik er aan toe ben, omdat ik mezelf ken en weet dat mijn hoofd meteen omslaat naar zwanger willen zijn.
Ik ben echt een beetje van slag omdat we hadden bedacht februari tenzij we allebei eerder willen. En ik had niet verwacht dat hij degene zou zijn die eerder zou willen.

3 likes

Wij willen na de zomer beginnen, dan zijn we eindelijk allebei gevaccineerd. Ik vind het nu al spannend, voelt toch wel onwerkelijk dat het na zoveel jaren een kinderwens (en mijn vriend er nog niet klaar voor was) het zo dichtbij komt. :scream: Begin juni '22 heb ik een paar belangrijke werkdingen waarbij het niet handig is als ik er dan niet ben. Dus ik zat met vanaf okt/nov beginnen in mijn hoofd, maar aan de andere kant hoe groot is de kans dat het na één keer raak is en hoe onoverkomelijk is het dan. Haha waar een mens zich al niet druk om kan maken :joy:

5 likes

Zo leuk! Als ik jou was zou ik gewoon beginnen en geen rekening houden met ‘wat als’, het laat zich idd niet plannen

3 likes

Ja he haha, ben helemaal excited! Je hebt helemaal gelijk, soms moet je het even van een ander horen. Hopelijk is het snel raak :crossed_fingers:

3 likes

Leuk :grinning_face_with_smiling_eyes:
Als je al zoveel jaren een kinderwens hebt, zou ik echt geen rekening houden met werkdingen van 2022. Zo gaan er altijd wel dingen te verzinnen zijn waar je rekening mee moet houden. En je weet toch niet hoe snel het gaan.

2 likes

Pfrrrr mijn eierstokken gaan alle kanten op. Elke keer als ik een baby zie wil ik m oppakken en knuffelen en flesjes geven en ernaar kijken en dat zachte haar aanraken… :face_with_monocle:

2 likes

Haha ik rammel ook nog steeds ontzettend. Soms doet het zelfs een beetje mentaal pijn? :see_no_evil:

Alles kom ik nu echt ook overal tegen en alles valt me op mbt kinderen/zwanger zijn, verschrikkelijk :frowning_face_with_open_mouth:

Maargoed, ik ben sinds februari gestopt met de pil en ik ben nu alvast mijn cyclus aan het tracken en temperaturen zodat ik in ieder geval een beetje weet hoe en wat tot we ervoor gaan… ook om mezelf op dat gebied een beetje bezig te houden :joy:

2 likes

Ik kijk wel obsessed :weary::sob: zit echt al een jaar te wachten op de ‘go’ van mijn vriend en word soms he-le-maal gek van mezelf, echt vreselijk.

4 likes

Ik ben echt verdrietig dat ik ongesteld ben geworden deze maand terwijl we nog niet aan het proberen zijn voor een kindje. We zouden eigenlijk nu ongeveer starten, maar hebben een tijdje terug besloten dat we toch eerst willen trouwen volgend jaar omdat een bruiloft anders geen prioriteit meer zou krijgen en we dat toch wel graag willen. En dat was ook volledig mijn keuze, en ik heb ook veel zin in onze bruiloft, maar ik vind het toch verdrietig dat we het punt hebben bereikt waarop we zouden starten en dat toch niet gebeurt (ook al heb ik er zelf ook voor gekozen).

1 like

Wat verdrietig! Ik zou ten eerste niet zo streng voor jezelf zijn en zeggen dat je niet mag zeuren, omdat je al 1 kind hebt. Dat mensen om je heen dat ook zeggen is ook heel kwalijk! Jouw kinderwens is jouw kinderwens en niet die van iemand anders. Verder zou ik je adviseren het serieus bij je vriend aan te kaarten en aan te geven dat hij het niet mag afkappen. Als je zo ermee bezig bent, dan moet hij dat weten, lijkt me. Hopelijk staat hij er iig voor open om naar je te luisteren en komen jullie er samen uit.

4 likes

Zijn hier meer mensen die niet weten of ze een kind willen, maar dat het ze wel heel jammer lijkt om nooit mee te maken zwanger te zijn, borstvoeding,je kindje voor het eerst zien, zien of het op één van de ouders lijkt etc.
Ik kom er niet uit met mijn kinderwens, ergens voel ik van nee doe maar niet. Maar het lijkt me zo raar om straks over de vruchtbare leeftijd te zijn en dat het niet meer kan en je dus nooit een (biologisch eigen) kindje zal krijgen.
Ik heb nog wel even hoor, maar dan wordt er weer een baby geboren en vertellen de kersverse ouders over hun gevoelens en dan denk ik dat wil ik ook! Dat gevoel ervaren. Maar misschien toch niet :sweat_smile: want het is wel een definitief iets, een kind.

9 likes

Ik vraag me echt af hoe er zoveel babies geboren kunnen worden als je effectief maar zo weinig dagen vruchtbaar bent :crazy_face:

2 likes

Ik heb wel een beetje hetzelfde! Geen grote kinderwens, maar ik zou het wel heel jammer om niet zwanger te zijn, geen babykleertjes, niet bevallen etc maar als ik eraan denk dat je een kind voor altijd hebt breekt het zweet me uit :sweat_smile:.

3 likes

Hier ook nog steeds rammelende eierstokken, maar mijn man lijkt echt totaal nog geen interesse te hebben. Ik voel me daar zo verdrietig om.

Rant

Ik ben bijna 31 en heb echt het gevoel dat de tijd dringt. Zeker aangezien ik hoop meerdere kinderen te mogen krijgen. Heb echt het idee dat iedereen in mijn directe omgeving er zo chill mee omgaat en ‘gewoon’ gaan proberen, terwijl bij ons de gesprekken altijd zo stroef verlopen.

Voordat we trouwden had mijn man het altijd over een groot gezin stichten, maar op dit tempo gaat dat niet gebeuren… :roll_eyes: Voel me soms een beetje bedrogen en hierdoor twijfel ik ook vaak aan mezelf en of het misschien aan mij ligt dat hij het nu niet lijkt te willen.

Waren jullie partners altijd enthousiast tijdens gesprekken over kinderen?

3 likes