Recepten voor drankjes

Omdat het nog wel even duurt voordat we weer het terras op mogen, maar ook gewoon omdat het super leuk is om zelf te maken.

Deel hier lekkere recepten en/of eigen creaties op drank gebied! (En kom maar door met tips)

5 likes

jaaa!
Ik had dit weekend mojitos en pina colada gemaakt.
De pina colada was meh, maar de mojito was echt goed gelukt.
(het is far from the real deal maar ik wilde niet extra naar de supermarkt).
Dus ik had een half liter glas:
muntblaadjes breken en stampen, limoen schaven, limoen uitpersen, suiker erbij en dan stampen. Daarna 6 eierdopjes rum erbij en weer stampen. Daarna had ik er nog perzik en perziksap bij gedaan (want ik had nog een open blik) en daarna spa rood en ijsklontjes erbij en nog een keer roeren.
It was delicious :heart:

3 likes

Geen alcohol maar wel lekker en makkelijk: ijskoffie.
Kopje koffie zetten, een theelepel gecondenseerde melk in roeren. Hoeft niet per se heel erg af te koelen als je geen geduld hebt (its me) maar wordt wel minder waterig als je wacht. Dan als het wel/niet afgekoeld is ijsblokjes erbij en dat was het. Ik voel me nu wel Cynthia die een “recept” van dadels omwikkeld met spek opschrijft maar ik wist eerst niet dat dit zo kon dus misschien jullie ook niet.

5 likes

Oeh leuke recepten al! En als je gewoon zegt dat het rete simpel is en je er niet een heel artikel aan wijdt zeg ik, beter makkelijk dan super ingewikkeld :wink:

Ik ben zelf ook gek op likeuren maken. Laatst heb ik een melklikeur gemaakt. Is een recept van Yvonne van boven. Lekker zoet met een zuurtje en een mooie siroop. Je moet wel tien dagen geduld hebben. Ach nou ja tijd zat nu

Edit: ja zo in het potje lijkt het net alsof je wat naar de dokter brengt aan urine, maar had geen betere na foto want alles was al op en dit was over toen :see_no_evil:

5 likes

Ook lekker is koffie invriezen en dat ipv ijsklontjes erdoor! <3

2 likes

Dit klinkt echt als een super goed idee, ga ik meteen doen!

haha ik dacht dat je op mn mojito recept reageerde

3 likes

Klinkt heel lekker!
Ik heb dit pas ook eens gedaan maar dan met deze fles voor dummies: https://www.pineut.nl/products/de-wilde-dame/
Volgens mij kan je dat heel makkelijk ook gewoon zelf maken. Het is in ieder geval een aanrader, mierzoet maar wel heel lekker en ook om zo te drinken.

2 likes

Dit lijkt op die gevriesdroogde aardbeien die ze bij de ontbijt afdeling van de AH verkopen, ik wil dit (ik wil eigk de zomervibes die die pagina me geeft haha)

1 like

Bij ijs cappuccino doe ik meestal een blokje espresso, een blokje gewone koffie en een blokje melk invriezen en die ik je ijskoffie :heart_eyes:

1 like

Ja die flessen zijn leuk! Ik vind ze allen zo prijzig (alhoewel als je op telt wat je allemaal kwijt bent voor een likeur.) Yvonne heeft volgens mij ook een aardbeien likeur recept gemaakt.

1 like

Mag je ook drankjes zonder alcohol delen hier?

3 likes

Ijskoffie is ook heel lekker met vanilleijs! Is niet heel veel meer dan sterke koffie over een bolletje vanilleijs in een glas gieten maar would recommend.

@Gast gezien de hoeveelheid ijskoffie die al voorbij is gekomen lijkt dat me prima :blush: en love lekkere niet-alcoholische drankjes, ga echt niet elke dag cocktails drinken maar een keer iets anders dan water of aanmaak is ook wel leuk

2 likes

Ik heb laatst gember bier gemaakt en het recept van Yvette van Boven gebruikt. Haar recept is namelijk heel erg makkelijk en relatief snel! Ik zou zelf meer gember gebruiken en heb suiker gebruikt ipv honing, oh en ik zou meteen een paar flessen maken ipv 1,5 liter! (je hebt wel gist nodig en dat heeft de waarde van goud momenteel dus misschien niet het beste recept haha)

4 likes

Jaaa! Ik hou zelf ook van limonade maken. En ga beginnen met frisdrank starters enzo. Dus zeker delen! Hartstikke leuk :slight_smile:

1 like

Gingerbeer & bruine rum

Cola & bruine rum

Eigenlijk alles met bruine rum

Cola & vanille-ijs

Ach en waarom ook niet: Cola & vanille-ijs & bruine rum

Proost! #thuiswerken

4 likes

Gin met cassis, gin met tonic en een beetje bloedsinaasappelsiroop (Slimpie) :heart_eyes:

2 likes

Whisky met groene ijsthee, ijsblokjes en een limoen partje is ook erg lekker! Ik houd normaal niet zo van whisky, maar in een “cocktail” dus blijkbaar wel.

2 likes

@monkeyslut heb je voor die dissarono sour waar jij het laatst over had allemaal cocktail dingen nodig? Ik heb alleen glazen :sweat_smile:

2 likes

Oh dit klinkt heel lekker! Whiskey sours zijn ook heerlijk, met suikersiroop en citroensap