Recepten voor drankjes

Het was niet lekker! Deed me denken aan Coebergh

Ik dronk het met tonic en citroensap.

1 like

Vraag! Ik heb nog wodka thuis en zoek een recept voor een makkelijke cocktail (met dus de wodka) . Liever niet iets dus waarvoor je 17 soorten drank etc voor nodig hebt.

(dat dit topic niet populair is in deze tijden…)

:cocktail:

Wodka is echt zo easy. Alles wat je lekker vindt gooi je er gewoon bij. Ik ben wel fan van een moscow mule of een Cosmo! Of gewoon een lekker sapje of een blik fruit pureren en erbij gooien.

2 likes

Een Disaronno sour is extra lekker als je er kersensap bij doet!

2 likes

De gember starter was klaar dus de rest van de stappen gevolgd om gemberbier te maken. Vrijdag zeven, in flessen overgieten en dan hoop ik dat er zaterdag genoeg koolzuur in zit want dan kan ik het serveren op mijn verjaardagsfeestje.

6 likes

Misschien een tip die iedereen al lang kent: ik vries vers citroensap altijd in in blokjesvorm zodat ik het altijd bij de hand heb. En ook schijfjes citroen en limoen.

Lekker drankje du moment: laagje gembersiroop (zo’n klein flesje van de toko of supermarkt om mee te koken), aanvullen met bruiswater en dan wat (ijsblokjes) citroensap erbij.
Doet het ook goed met gin er in :yum:
Ik ga het ook proberen met tonic ipv bruiswater.

3 likes

Haha @Marquez geweldig dat uitgerekend jij deze post liked :joy:

1 like

Heeft iemand misschien nog leuke ideeën voor mocktails zonder prik? En het liefst ook zonder ijsthee (want dat is meestal de wnufe optie ook op terrassen bijna voor prik loze drankjes.)

Crodino met tonic of spa rood? Met schijfje sinaasappel of citroen :slight_smile: Vind ik heel erg lijken op aperol spritz (vooral met spa rood).

Edit: sorry, te snel gelezen! Crodino bevat geen prik volgens mij, dus misschien met gewoon water en veel ijs?
En anders zelf fruitsap mengen met bv kruiden? Watermeloensap met munt bv (makkelijk te maken als je een foodprocessor of blender ofzo hebt)

1 like

Piña colada: kokosmelk met ananassap
Aangepaste shirley temple: beetje gembersiroop, grenadine, sinaasappelsap en water, garneren met een maraschino kers
Soort van bellini: appelsap met perzikpuree (of perziksap)
En er zijn best veel mocktails met fruitsap en bruiswater, in plaats daarvan kun je gewoon water gebruiken.

1 like

Ik had net nog een ingeving (haha ja op de fiets naar mijn werk):
slush van komkommer, citroen en munt. Alles fijnmalen in de keukenmachine of soortgelijks, dan invriezen en moment supreme weer fijnmalen met evt scheut water of citroensap om em ietsje losser te maken. Heel erg verfrissend met dit weer, maar je moet het wel even voorbereiden.

1 like

@Marquez haha lief dat je dit liked na 3 maanden :smile:

1 like

Haha jaa dat zat ik ook net te kijken :smile: Behoorlijk zomers drankje. Tijd voor herfst/winter drankjes!

2 likes

Ik maak graag fancymel.
Dan moet je alpro chocolademelk halen, extra cacao en suiker toevoegen, goed heet laten worden, dan de vegan slagroom van de ah en vegan marsmellows (kan je van internet bestellen, wel duur helaas) en dat is zo lekker.
Qua portiegrootte raad ik een espressokopje aan want het is behoorlijk machtig en ongezond.

1 like

@LaPetiteRobeNoire en @growcookeatrepeat Ik zag dat dit nog antwoorden waren op mijn vraag toen en vond het stom dat ik geen hartje had gegeven, vandaar! Maar voor nu vind ik dit ook echt veel te koud om te drinken hoor, brr

Kwam wel wat lekkere drankjes tegen op landleven.

https://www.landleven.nl/inspiratie/lekker-eten/2018/december/de-lekkerste-warme-winterdrankjes/

En deze klinkt ook erg lekker

2 likes

Maar drink jij serieus als je dit maakt maar 1 espressoglaasje? Dat is ongeveer de grootte die een toef slagroom hoort te zijn :o

Ja, is een klein beetje chocomel, dan een eetlepel marsmellows en dan slagroom tot verrrr over de rand. Het is echt heel machtig hoor. Je wil hier niet een mok van leegslobberen

1 like

Waar mixen jullie likeur 43 graag mee?

Sinaasappelsap.

2 likes

Citroensap, bruiswater en ijs

2 likes