Redenen waarom mijn kind boos op mij is

Nee, de echte kosten betaal jij niet via Ali Express :crazy_face:

Hema, kantoorboekhandel en ongetwijfeld action etc hebben ook prima cijferstickers. Maar ‘jammer, het is op/kapot/whatever’ is gewoon gratis. Hoef je allemaal niet uit China te laten komen.

@Ladybug aah, dit zijn mijn lievelingsdagen. Not.

9 likes

Nouja nog een keer: dat je stickers uit China bestelt lijkt mij het probleem. Voor iets dat je je kind gewoon kunt leren: het is op/ze zijn weg. Denk dat je kind er ook van leert dat het leven niet altijd loopt zoals gedacht en dat je daar ook wel weer overheen komt ipv alles (en ook nog eens zoiets simpels) op te willen lossen voor je kind.

26 likes

Kind is het al na 1 minuut weer vergeten. Zijn van die kleine dingen waar ze boos over zijn. Je kunt niet in alles meegaan.

Ja ze heeft het een paar keer gedaan en nu doet ze het niet meer. Heb er ook weinig aandacht aan gegeven. Gewoon gezegd dat de sticker weg is. Denk dat als je er een heel toneelstuk van maakt dat het juist meer een ding wordt.

3 likes

hun meuk komt ook uit china hoor haha

4 likes

Ik denk dat je best weet wat ik bedoel.

3 likes

Ja en ik vind hypocriet

3 likes

Omdat ik haar gedag zei toen ik haar zag na haar slaapje.
Omdat ik haar beker met water weg zetten toen ze nee zei op mijn ‘wil je water drinken?’
Omdat ik de kamer uit liep en ze toen ‘alleen’ was. Dat haar vader in de kamer was maakte niet uit.
Omdat ze niet haar wensen naar me mag schreeuwen, maar moet vragen op normaal volume.

6 likes

Omdat ik het “koekje” van klei niet echt wilde opeten

3 likes

Ze wilde kusjes op haar wang maar toen gaf ik die en werd ze boos want het waren teveel kusjes. En toen moesten daarna al haar knuffels ook kusjes maar halverwerge stopte ik en toen was het helemaaaal woede.
En toen wilde ze haar lamp zelf uit doet van haar slaapkamer, maar dat lukte niet zo goed en bleef ze 10 minuten lang huilen want ze wilde het zelf doen en ik mocht haar niet helpen. En zo ging het een half uur door. :cry:
Echt van die grote emoties af en toe om niks. Gerrum ding. Moet soms wel mijn lach inhouden ook erom.

6 likes

Heb je ook een 2-jarige? Hier ook hele grote emoties af en toe. Gisteren boos omdat ik zijn soepstengel halveerde en het niet meer aan elkaar kon maken.

4 likes

Mijn baby is elke keer woest als hij niet mag drinken van de haarlotion. Het is zo’n klikdopje dus hij krijgt het open met zijn ondertandjes dus nu geef ik hem niet meer. Nou de wereld is te klein. Hij had dit van de zomer ook met de zonnebrand. Volgens mij vindt hij het oprecht lekker :face_with_raised_eyebrow:

Hij mocht geen steentjes pakken om mee te gooien.

Context: we waren op de begrafenis van de opa van mijn man en de steentjes lagen op het graf naast de plek waar opa op dat moment begraven werd. Langste dag van m’n leven. 🫠

3 likes

Oh noooo

(Sterkte!)

1 like
  • Omdat hij niet eindeloos de robotstofzuiger aan en uit mag zetten
  • Omdat de kat op “zijn” krukje bij het aanrecht zat
  • Omdat papa hielp met puzzelen
  • Omdat ik hem soms even neer moest zetten om zelf iets te doen 🥹 hij is gewoon moe volgens mij, lekker in bad en naar bed zo
4 likes

Hahaha dit was hier een paar dagen geleden ook. “Af dat krukje!” :angry:

4 likes

Herkenbaar, ik mag ook niet op “haar” stoel zitten.
Ze was in de woonkamer en de stoel bevindt zich in de keuken (ze kon me dus niet zien). Ik ging op die stoel zitten en ineens komt ze de keuken ingestormd “NEE MAMA NEE.” Ik moest van haar stoel.

Mijn dochter was dit weekend boos omdat ik aan het meezingen en meedansen was met muziek van Maya de bij. Ik moest gaan zitten en zwijgen.

5 likes

Haha hier zoontje ook regelmatig boos als ik meezing met “zijn” liedjes :joy:

4 likes

Ze wilde dat ik hielp met het ‘pellen’ van haar mandarijntje, maar ik vond dat ze het eerst zelf moest proberen. Toen ze dat niet deed heb ik haar geholpen en toen was ze boos omdat ze het zelf wilde doen. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Hahaha ja, of als ik zing op momenten dat dat kennelijk niet gewenst is: “Nee!”

2 likes