Redenen waarom mijn kind boos op mij is

Niet op mij, maar op de zandbak, omdat er zand in zat. WEGWEZEN ZAND!! Riep ze terwijl ze driftig al het zand probeerde weg te scheppen.

14 likes

:laughing:
Kind van een vriend van me wordt ook steeds boos op de wind als die hard waait. Nee! weg wind!

5 likes

Mijn kind riep als peuter echt helemaal over de toeren Zet die zon uit! Het houdt tot op vandaag niet van fel licht dus ik was al vroeg gewaarschuwd :sweat_smile:

8 likes

Ja mijn beide kinderen zijn wel eens boos geweest op de wind.

Van de andere kant heb ik ook wel eens op mijn fiets zitten vloeken over de wind. Niet eens zo heel anders dan een boze peuter :sweat_smile:

4 likes

Echt?! Helemaal uit China stickers bestellen voor zoiets? Je kunt je kind toch ook leren en uitleggen dat de stickertjes weg zijn.

25 likes

Die emmer zand is wel flauw. Dat kan best

6 likes

Omdat ik een slok water nam.
Omdat ik naar haar keek terwijl ze op schoot in beeld zat.
Omdat ik een croissant aanbood.
Omdat ik de croissant terugnam toen ze boos en afwijzend reageerde.
Omdat ik niet voor de achtste (!!) keer hokey pokey wil dansen.
Omdat ik papier (voor in de papierbak) aangaf nadat ze zelf zei dat ze het wilde weggooien.
Omdat ik daarna alsnog het zelf weggooide, maar ze het toch wel wilde doen.

7 likes

Maar dat is ook erg flauw van je

6 likes

Ja, of je wil gewoon iets leuks bedenken wat niet eens zoveel hoeft te kosten?
Het was maar een idee, als jij het niks vind dan doe je het toch niet? Ik snap het probleem niet zo

1 like

Nee, de echte kosten betaal jij niet via Ali Express :crazy_face:

Hema, kantoorboekhandel en ongetwijfeld action etc hebben ook prima cijferstickers. Maar ‘jammer, het is op/kapot/whatever’ is gewoon gratis. Hoef je allemaal niet uit China te laten komen.

@Ladybug aah, dit zijn mijn lievelingsdagen. Not.

9 likes

Nouja nog een keer: dat je stickers uit China bestelt lijkt mij het probleem. Voor iets dat je je kind gewoon kunt leren: het is op/ze zijn weg. Denk dat je kind er ook van leert dat het leven niet altijd loopt zoals gedacht en dat je daar ook wel weer overheen komt ipv alles (en ook nog eens zoiets simpels) op te willen lossen voor je kind.

26 likes

Kind is het al na 1 minuut weer vergeten. Zijn van die kleine dingen waar ze boos over zijn. Je kunt niet in alles meegaan.

Ja ze heeft het een paar keer gedaan en nu doet ze het niet meer. Heb er ook weinig aandacht aan gegeven. Gewoon gezegd dat de sticker weg is. Denk dat als je er een heel toneelstuk van maakt dat het juist meer een ding wordt.

3 likes

hun meuk komt ook uit china hoor haha

4 likes

Ik denk dat je best weet wat ik bedoel.

3 likes

Ja en ik vind hypocriet

3 likes

Omdat ik haar gedag zei toen ik haar zag na haar slaapje.
Omdat ik haar beker met water weg zetten toen ze nee zei op mijn ‘wil je water drinken?’
Omdat ik de kamer uit liep en ze toen ‘alleen’ was. Dat haar vader in de kamer was maakte niet uit.
Omdat ze niet haar wensen naar me mag schreeuwen, maar moet vragen op normaal volume.

6 likes

Omdat ik het “koekje” van klei niet echt wilde opeten

3 likes

Ze wilde kusjes op haar wang maar toen gaf ik die en werd ze boos want het waren teveel kusjes. En toen moesten daarna al haar knuffels ook kusjes maar halverwerge stopte ik en toen was het helemaaaal woede.
En toen wilde ze haar lamp zelf uit doet van haar slaapkamer, maar dat lukte niet zo goed en bleef ze 10 minuten lang huilen want ze wilde het zelf doen en ik mocht haar niet helpen. En zo ging het een half uur door. :cry:
Echt van die grote emoties af en toe om niks. Gerrum ding. Moet soms wel mijn lach inhouden ook erom.

6 likes

Heb je ook een 2-jarige? Hier ook hele grote emoties af en toe. Gisteren boos omdat ik zijn soepstengel halveerde en het niet meer aan elkaar kon maken.

4 likes