Reizen / Vakantie #2

Ja Ravello zo mooi :cold_sweat: je hebt daar Villa Rufolo en Villa Cimbrone, die laatste was mijn favoriet. Je hebt daar ook een geweldig lunchrestaurant met prachtig uitzicht.

Echt de Amalfi kust is zó prachtig, een van de mooiste plekken waar ik ben geweest.

2 likes

Jaaa ik ben ten huwelijk gevraagd bij villa cimbrone op het infinity terras! En als verrassing bleven we overnachten in die villa my god wat mooi was dat. De amalfikust was echt onze allermooiste vakantie ooit.

3 likes

Wauw :pleading_face: wat een prachtige locatie om ten huwelijk te worden gevraagd zeg!

@Ladyhawke @Nysmn
Bedankt voor de tips! Capri lijkt mij ook tof, we hebben 7 dagen aan de Amalfi kust dus misschien lukt dat nog… willen ook niet te veel haasten/te veel plannen. Hoe groot zijn de boten die je naar Capri brengen? Vriend (dan man :scream:) wordt nogal zeeziek op kleine bootjes.

Dat je niet uit eten kan zonder te reserveren is goed om te weten. Villa Rufolo had ik al op mijn lijstje staan, maar zal goed vergelijken tussen de twee opties. En wat een prachtige plek om ten huwelijk gevraagd te worden!

1 like

Cimbrone is echt veeeel mooier dan Rufolo, vond ik.
Capri is superduur, superdruk en toeristisch. Als je weinig tijd hebt zou ik die skippen eerlijk gezegd. Bootjes zijn niet supergroot, ook niet klein. Gaan wel heel snel dus het is niet echt alsof je een wiebelend gevoel krijgt ofzo.
Als je in Capri bent is de blue grotto een aanrader (wel heel toeristisch) maar dat moet je dan denk ik niet doen want die bootjes die je daar naartoe brengen zijn wel heel klein en wiebelig.

1 like

Hier nog wat tips!!

2 likes

Boot is best groot, afstand van varen ligt aan je opstapplaats. Wij stapten bij Sorrento op, dat was een half uur varen. Er stond toen veel wind op zee, dus hoge golven en de boot ging supererg schommelen. Echt heel veel mensen gingen over hun nek… was best heftig. Bij een raampje gaan zitten en naar buiten blijven kijken hielp bij mij tegen de misselijkheid.

Onze b&b was bij Anacapri, dat is een stuk rustiger dorpje dan Capri stad. Naam van de b&b is Il Giardino dell’Arte. Daar de lekkerste ravioli ooit gegeten, echt hemels.
We hebben een privé boottour rondom Capri gedaan en gezwommen in supermooie gekleurde grotten (Grotto verde). Supergave ervaring! Capri stad zou ik overslaan, te druk en ‘zien en gezien’ worden.

1 like

Ik wil in februari met mijn verjaardag (als alles meezit ook met de corona maatregelen) met de trein naar Lille en daarna door naar Parijs voor een paar dagen. Ik ben nog nooit in Lille geweest en ben al een beetje aan het researchen, ik zit te denken aan 2,5 dag (maandag begin van de middag kom ik aan en woensdagavond pak ik de trein naar Parijs). Iemand wel eens in Lille geweest en zijn 2,5 dag genoeg? Mochten er mensen nog tips hebben (musea, eten/drinken of andere mooie dingen om te bekijken) spill it.

1 like

Ik vond een dag wel prima maar ben niet zo van musea. Wel echt heel veel leuke winkels in Lille! Wij hebben bij capsule, berliner en Grand scene drankjes gedaan en kan die wel aanraden. We sliepen in hotel chagnot voor 55 per nacht, zit echt in het centrum dus heel chill!

Wij willen in juni richting zuidwest frankrijk onder andere om te surfen. Nou willen we het liefst een huisje middenin natuur met zwembad, beetje luxe (als in geen bungalow/glamping shit) en op loop/fietsafstand van een dorp. Strand mag op een half uurtje rijden liggen. Ik kan dus echt bijna niks vinden. En een hotel vinden we niks, we willen wat vrijheid rondom, lekker relaxen en hebben een hond mee. Blijkbaar is het niet zo’n populaire bestemming? Heb gites al gehad maar er is echt weinig in die omgeving

Heb je al op airbnb gekeken? Ik zie daar wel wat leuke huisjes maar weet ook niet wat je budget is.

2 likes

Ja wel gekeken maar nog niet iets gevonden waarvan ik dacht JA! Budget mag tot 120 ofzo per nacht. Hangt een beetje er vanaf wat het is, maar vind voor wat je krijgt alles daar redelijk aan de prijs 🥲

Wat vinden jullie echt tips voor een beetje een warme vakantie in feb/maart? Zo’n 20 graden zou heerlijk zijn, maar wel een plek waar je evt met een auto op pad kunt om dingen te ontdekken.

1 like

Zuid-Spanje? Portugal?

1 like

Pff wij gaan eind februari weer naar Curaçao maar wel spannend hoor, of het doorgaat. Las dat er vandaag weer een persconferentie komt met een avondklok vanaf 22:00u. (Niet dat wij daar dan last van hebben, maar goed) En het voelt natuurlijk minder goed om dan wel te gaan. Het duurt nog even dus misschien veranderd het allemaal nog wat.

En sowieso, zo bang om vlak van te voren corona op te lopen :sweat_smile:

1 like

Canarische eilanden?

1 like

Ik ga begin maart voor 3 maanden naar Zuid-Spanje en Portugal om te surfen. En het plan is eerst om richting Cádiz te gaan, omdat het weer daar volgens mij altijd chill is haha.

11 likes

Ik ben ooit eind februari naar Cadiz gegaan en dat was de koudste dag die ik heb mee gemaakt in Spanje (woonde er toen een halfjaar). Omdat het een soort van schiereiland is waait het er mega hard! Haha sorry, wil niet je stemming bederven maar ik had het toen echt zo mega koud :crazy_face:

Voor een zonvakantie zou ik sowieso pas vanaf mei naar Zuid-Spanje aanraden (in april ook vaak al lekker maar die regen :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

Oei haha, dan hoop ik maar dat ik iets meer geluk heb. Het hoeft voor mij ook niet heel warm te zijn, als de zon maar schijnt.

1 like

Portugal zou ik inderdaad aanraden! Ik ben twee jaar geleden in februari naar Portugal gegaan en het was elke dag tussen de 20 en 25 graden en heerlijk zonnig. Echt heerlijk!

3 likes