Reizen / Vakantie #2

Continuing the discussion from Reizen / Vakantie (Deel 1) - #5664 door piepeloi.

Previous discussions:

1 like

@nello @Krabsalade

Jaaa Italië zitten we nu aan te denken! En ook meer het noorden. Een paar jaar geleden hebben we een rondreis gedaan van Bologna naar Rome naar Pompeii naar Ravenna naar Venetië en op het einde ook Como. Dus een ander rondje kan prima! En in november qua weer ook nog fijn denk ik.

2 likes

Ik vond het echt heel leuk en mooi waar wij waren, maar is echt een beetje onbekend daar allemaal naar mijn idee, de bloemenriviëra! Behalve Cinque Terre natuurlijk, haha, mega toeristisch.

1 like

Ik ben niet vies van een beetje toerisme hoor haha. Dus Cinque Terre wordt wel een stop. We gaan dit weekend een route maken denk ik. Freiburg zijn we trouwens de vorige keer ook gestopt haha. En toen we rondje Zuid-Duitsland deden zijn we er weer geweest omdat we het zo leuk vonden. Dus dat wordt denk ik ook weer de eerste stop.

2 likes

@Sjern Londen, Berlijn, alle Belgische grote steden, Rome, Boedapest en Barcelona zijn we al geweest!

2 likes

Is er iemand weleens in de omgeving van Oaxaca (Mexico) geweest? Ik heb daar volgend jaar een bruiloft en wil daarna 3 weken uittrekken om verder te reizen, eventueel naar Guatemala. Ik ben op zoek naar tips voor mooie plekken en waar ik qua veiligheid het beste kan reizen!

Ik ben daar in het najaar van 2017 geweest, heb een roadtrip gemaakt (met een organisatie) van Mexico City naar Playa del Carmen. Ik weet niet of je zo ver wil gaan? De route die we volgende was Mexico City/Puebla/Oaxaca/San Cristobal de las Casas/Palenque/Merida/Playa del Carmen. Met een aantal tussenstops tussendoor (oa Chamula). We reisden vooral met afgehuurde minibusjes maar ook een paar openbare (nacht)bussen. Over veiligheid vind ik het daarom moeilijk te zeggen. Als je wil, wil ik wel opzoeken welke plekken we exact bezocht hebben.

1 like

Thanks voor je reactie! Ik ben benieuwd naar de plekken die je echt aanraders vond, zou je dat willen delen?

Ik vond de hele trip wel de moeite eigenlijk (helpt ook als je een gids bij hebt natuurlijk). Wat ik me nog herinner als zeker interessant: de grote sites als Teotihuacan en Chitchen Itza (vroeg genoeg gaan) zijn spectaculair, maar de ´kleinere´ complexen als Mitla en Uxmal zijn zeker zo indrukwekkend (en veel minder druk). Ik vond Palenque het mooist qua historische site,daar deden we ook een soort junglewandeling die heel mooi was. Qua natuur waren Agua Azul, Hierve el Agua en Celestun ook prachtig. Zeker ook een cenote bezoeken als je kan! En een dorp als Chamula (of de andere dorpen rond San Cristobal), waar Tzotzil en Tzeltal gemeenschappen wonen).

Playa zelf vond ik niks aan, maar als je van strand/feesten houdt is het vast een leuke stad.

2 likes

In november ga ik een weekendje naar Praag. Iemand nog tips / aanraders voor dingen die ik absoluut niet mag missen?

Vooral qua eten;
The street burgers; beste (vega) burgers ooit
Sasazu; leuk aziatisch restaurantje, alleen locatie niet zo mooi
Angelato; heerlijk ijs, vooral jasmijnrijst ijs is :heart_eyes:

Ik weet niet of je Bonnie volgt, maar zij was daar op interrail. Ze had leuke dingen in dr vlog maar ook in de vlog dat ze de interrail aankondigde waren er heel veel leuke tips gegeven!

Klinkt goed, ga ze noteren. Dankjewel!

@chasingrainbows Ik volg Bonnie zo af en toe, maar in de laatste vlog ging het vooral om de verloving, haha. Ga de aankondigingsvideo eens kijken, misschien heb ik daar wat aan.

Heeft iemand ook tips voor Riga? En misschien voor een dagtrip die we kunnen maken naar iets in de omgeving?

De mexicaan waar ze was vond ik zelf ook heel lekker: Las Adelitas (zijn er meerdere van bijv)
Ik maak een dezer dagen een leuk lijstje voor je

4 likes

Edit: hoeft niet meer, via internet simkaart bestellen en bij m’n friend laten bezorgen bleek goedkoopste te zijn.

Ik ga binnenkort een weekendje weg met vriendinnen in Nederland. Iemand toevallig ervaring met een chille accomodatie voor 12 personen?

Ik overweeg om volgende week een paar dagen in m’n eentje weg te gaan (leuk man, docent zijn en weer herfstvakantie hebben!). Iemand aanraders? Het zijn maar een paar dagen dus wil binnen Europa blijven, hou van geschiedenis (maar wil niet naar de bekende plekken als Rome, etc) en lekker rondwandelen, en lekker weer (maar niet te warm) is een pré.

Bonuspunten voor een goeie deal of een leuk verblijf :wink:

1 like

Misschien een stad in Polen? Ik ben vorige jaar een paar dagen in m’n eentje in Wroclaw geweest en dat vond ik toen echt leuk!

1 like

Ik ben een paar weken geleden 5 dagen in m’n eentje naar Valencia geweest, echt n aanrader! Voldoet ook wel aan al je wensen denk ik. Heerlijke stad om gewoon rond te wandelen, te fietsen, lekker eten en drinken. Als ik ff naar t weerbericht kijk is het daar nu ook nog heerlijk (25 graden en zon). Ik heb toen in n heel chill appartement gezeten dus als je Valencia zou overwegen kan ik je die wel doorsturen.

2 likes