Reizen / Vakantie #2

Oh ik zie nu dat er op de site staat ‘woning is uitgeschakeld’, dus hier heb je niet zoveel aan.

1 like

Haha ja shit ik kreeg een error maar toch bedankt voor de moeite van het willen delen van je tip :joy:

2 likes

Ik doe niet anders eigenlijk? Ik laat gewoon het reiscertificaat (vaak pdf) zien wanneer gevraagd. Zolang er maar een tijd, naam en uitslag staat zit je wel goed volgens mij.

1 like

Ameland, stay okay hostel in het westen. Onder de vuurtoren,bij het bos en strand. Heerlijk ontbijt, lieve mensen.

Ik wil in februari naar Helsinki gaan. Is er iemand daar geweest die aanraders heeft? We hebben nog niks gepland dus alle tips zijn welkom.

Heeft er iemand ervaring met een rondreis door Zuid-Italië? We zouden zo’n twee weken willen gaan, liefst er naartoe vliegen en dan met huurauto rijden en wat we in ieder geval zouden willen zien is Amalfi kust en omgeving van Alberobello? Iemand aanraders qua routes of B&B’s AirBnB’s?

1 like

Amalfi kust is :heart_eyes::heart_eyes:. Qua verblijfplaats in de buurt van de Amalfi Kust kan ik je Hotel Mega Mare in Vico Equence echt aanraden. Redelijk goedkoop en een adembenemend uitzicht + je kunt je auto daar parkeren.

Uitzicht vanaf dat hotel

12 likes

Dankjewel, prachtig plaatje!

2 likes

Uit eten bij Pepa Tomate Parlament! Echt zooooo lekker gegeten (ook vegetarisch!)

1 like

Afgelopen zomer ben ik 2 weken naar de amalfikust geweest. Eigenlijk mag je Capri niet overslaan! Maar daar moet je wel de tijd voor hebben natuurlijk. Ik weet daar een geweldige b&b.
Ravello vonden wij een heel mooi stadje, daar heb je ook mooie tuinen om te bezoeken.
Verder nog een tip: het is lastig om daar uit eten te gaan zonder te reserveren hebben wij gemerkt. Vooral in Positano.

1 like

Ja Ravello zo mooi :cold_sweat: je hebt daar Villa Rufolo en Villa Cimbrone, die laatste was mijn favoriet. Je hebt daar ook een geweldig lunchrestaurant met prachtig uitzicht.

Echt de Amalfi kust is zó prachtig, een van de mooiste plekken waar ik ben geweest.

2 likes

Jaaa ik ben ten huwelijk gevraagd bij villa cimbrone op het infinity terras! En als verrassing bleven we overnachten in die villa my god wat mooi was dat. De amalfikust was echt onze allermooiste vakantie ooit.

3 likes

Wauw :pleading_face: wat een prachtige locatie om ten huwelijk te worden gevraagd zeg!

@Ladyhawke @Nysmn
Bedankt voor de tips! Capri lijkt mij ook tof, we hebben 7 dagen aan de Amalfi kust dus misschien lukt dat nog… willen ook niet te veel haasten/te veel plannen. Hoe groot zijn de boten die je naar Capri brengen? Vriend (dan man :scream:) wordt nogal zeeziek op kleine bootjes.

Dat je niet uit eten kan zonder te reserveren is goed om te weten. Villa Rufolo had ik al op mijn lijstje staan, maar zal goed vergelijken tussen de twee opties. En wat een prachtige plek om ten huwelijk gevraagd te worden!

1 like

Cimbrone is echt veeeel mooier dan Rufolo, vond ik.
Capri is superduur, superdruk en toeristisch. Als je weinig tijd hebt zou ik die skippen eerlijk gezegd. Bootjes zijn niet supergroot, ook niet klein. Gaan wel heel snel dus het is niet echt alsof je een wiebelend gevoel krijgt ofzo.
Als je in Capri bent is de blue grotto een aanrader (wel heel toeristisch) maar dat moet je dan denk ik niet doen want die bootjes die je daar naartoe brengen zijn wel heel klein en wiebelig.

1 like

Hier nog wat tips!!

2 likes

Boot is best groot, afstand van varen ligt aan je opstapplaats. Wij stapten bij Sorrento op, dat was een half uur varen. Er stond toen veel wind op zee, dus hoge golven en de boot ging supererg schommelen. Echt heel veel mensen gingen over hun nek… was best heftig. Bij een raampje gaan zitten en naar buiten blijven kijken hielp bij mij tegen de misselijkheid.

Onze b&b was bij Anacapri, dat is een stuk rustiger dorpje dan Capri stad. Naam van de b&b is Il Giardino dell’Arte. Daar de lekkerste ravioli ooit gegeten, echt hemels.
We hebben een privé boottour rondom Capri gedaan en gezwommen in supermooie gekleurde grotten (Grotto verde). Supergave ervaring! Capri stad zou ik overslaan, te druk en ‘zien en gezien’ worden.

1 like

Ik wil in februari met mijn verjaardag (als alles meezit ook met de corona maatregelen) met de trein naar Lille en daarna door naar Parijs voor een paar dagen. Ik ben nog nooit in Lille geweest en ben al een beetje aan het researchen, ik zit te denken aan 2,5 dag (maandag begin van de middag kom ik aan en woensdagavond pak ik de trein naar Parijs). Iemand wel eens in Lille geweest en zijn 2,5 dag genoeg? Mochten er mensen nog tips hebben (musea, eten/drinken of andere mooie dingen om te bekijken) spill it.

1 like

Ik vond een dag wel prima maar ben niet zo van musea. Wel echt heel veel leuke winkels in Lille! Wij hebben bij capsule, berliner en Grand scene drankjes gedaan en kan die wel aanraden. We sliepen in hotel chagnot voor 55 per nacht, zit echt in het centrum dus heel chill!

Wij willen in juni richting zuidwest frankrijk onder andere om te surfen. Nou willen we het liefst een huisje middenin natuur met zwembad, beetje luxe (als in geen bungalow/glamping shit) en op loop/fietsafstand van een dorp. Strand mag op een half uurtje rijden liggen. Ik kan dus echt bijna niks vinden. En een hotel vinden we niks, we willen wat vrijheid rondom, lekker relaxen en hebben een hond mee. Blijkbaar is het niet zo’n populaire bestemming? Heb gites al gehad maar er is echt weinig in die omgeving