Reizen / Vakantie #2

Wat gaaf. Heb je aanraders? Ik ga deze zomer ook naar Montenegro, roadtrippen

2 likes

Iemand tips voor een leuk huisje/accomodatie op één van de Waddeneilanden waar we met hond welkom zijn?

Kan ik internationaal reizen met een PCR reiscertificaat zonder QR in de CoronaCheck-app?

Kan het nergens fatsoenlijk vinden. We hebben blijkbaar geboekt bij een die niet samenwerkt met de app.

Ik zou denken van niet
 weet je zeker dat het certificaat niet wordt geladen als QR?

Dit vond ik. Volgens mij heb je wel echt een qr code nodig. Anders bel je even naar die testlocatie

Dit zegt KLM dan weer. :sweat_smile: nou goed, we moeten nu gaan om te testen. :joy:

Hmm ja best onduidelijk. Nou ja kan je het daar nog even vragen. Het komt vast goed! Maar dit soort stress factoren wil je niet vlak voordat je op vakantie gaat

2 likes

Als het zo op klm staat, zou ik je niet te veel zorgen maken. Lees ook best vaak dat mensen hun resultaat moeten printen en dat je buiten de EU vaak gewoon een papiertje moet laten zien met je bewijs erop.

1 like

Ik was hier een paar jaar terug met vriend en hond. Leuke plek op Texel!

Oh ik zie nu dat er op de site staat ‘woning is uitgeschakeld’, dus hier heb je niet zoveel aan.

1 like

Haha ja shit ik kreeg een error maar toch bedankt voor de moeite van het willen delen van je tip :joy:

2 likes

Ik doe niet anders eigenlijk? Ik laat gewoon het reiscertificaat (vaak pdf) zien wanneer gevraagd. Zolang er maar een tijd, naam en uitslag staat zit je wel goed volgens mij.

1 like

Ameland, stay okay hostel in het westen. Onder de vuurtoren,bij het bos en strand. Heerlijk ontbijt, lieve mensen.

Ik wil in februari naar Helsinki gaan. Is er iemand daar geweest die aanraders heeft? We hebben nog niks gepland dus alle tips zijn welkom.

Heeft er iemand ervaring met een rondreis door Zuid-ItaliĂ«? We zouden zo’n twee weken willen gaan, liefst er naartoe vliegen en dan met huurauto rijden en wat we in ieder geval zouden willen zien is Amalfi kust en omgeving van Alberobello? Iemand aanraders qua routes of B&B’s AirBnB’s?

1 like

Amalfi kust is :heart_eyes::heart_eyes:. Qua verblijfplaats in de buurt van de Amalfi Kust kan ik je Hotel Mega Mare in Vico Equence echt aanraden. Redelijk goedkoop en een adembenemend uitzicht + je kunt je auto daar parkeren.

Uitzicht vanaf dat hotel

12 likes

Dankjewel, prachtig plaatje!

2 likes

Uit eten bij Pepa Tomate Parlament! Echt zooooo lekker gegeten (ook vegetarisch!)

1 like

Afgelopen zomer ben ik 2 weken naar de amalfikust geweest. Eigenlijk mag je Capri niet overslaan! Maar daar moet je wel de tijd voor hebben natuurlijk. Ik weet daar een geweldige b&b.
Ravello vonden wij een heel mooi stadje, daar heb je ook mooie tuinen om te bezoeken.
Verder nog een tip: het is lastig om daar uit eten te gaan zonder te reserveren hebben wij gemerkt. Vooral in Positano.

1 like

Ja Ravello zo mooi :cold_sweat: je hebt daar Villa Rufolo en Villa Cimbrone, die laatste was mijn favoriet. Je hebt daar ook een geweldig lunchrestaurant met prachtig uitzicht.

Echt de Amalfi kust is zĂł prachtig, een van de mooiste plekken waar ik ben geweest.

2 likes

Jaaa ik ben ten huwelijk gevraagd bij villa cimbrone op het infinity terras! En als verrassing bleven we overnachten in die villa my god wat mooi was dat. De amalfikust was echt onze allermooiste vakantie ooit.

3 likes