Reizen / Vakantie #2

OMFG ik heb dat dus laatst in een soort gekke bui geboekt en nu besefte ik dat ik niet eens naar de vluchttijden gekeken heb. 9 u, maarja dan maar vroeg op.
Ik had helemaal zo’n bui van ik MOET weg, helemaal klaar met alles en iedereen en laatste tig x ben ik met mn vriend geweest dus wilde nu alleen.
Was wel heel goedkoop met Wizz.

Easyjet heeft uitverkoop trouwens.

2 likes

Hoe kleed je je in dubai op openbare plekken? Als ik instagram mag geloven mag je halfnaakt maar is dat ook zo?

3 likes

Monteen heeft vakantie :sob::sob::sob::sob::sob:

1 like

Ryanair heeft ook goede aanbiedingen op het moment! 84 euro voor een retourtje Rome :relaxed: Overweeg om dit toch te gaan boeken.

Het liefst wil ik terug naar Boedapest, maar de vliegtickets zijn relatief duur in de periode dat ik kan.

2 likes

Via wizz zag ik laatst Rome voor iets van 12 euro, maar kan nu niet meer terughalen wanneer dat is. Ik keek elke maand en dan op de pagina dat ie de goedkoopste datum laat zien.
Wanneer wil je naar Budapest gaan?
Ik ga eind januari, kei cheap maar ja ook geen hoofdseizoen daar. Maar heb 0 euro over dus moest wel nu haha

2 likes

Ja is inderdaad even een omschakeling :face_with_spiral_eyes: vooral dus qua geplande outfits.

1 like

Ik had niet het idee dat mensen daar veel bedekter rondliepen dan in andere zonnige oorden, bij sommige toeristische attracties stond soms wel dat bijv je schouders bedekt moesten zijn maar zelfs daar werd niet heel erg naar gekeken had ik het idee.

Ik zag wel een keer een man aangesproken worden bij het zwembad op een strakke speedo :joy: die moest een lange zwembroek aan gaan doen.

1 like

Ik wil van 2 tm 7 juli naar Boedapest, maar zie nu alleen tickets voor rond de 157. Is ook wel een rond het hoogseizoen natuurlijk dus ik denk dat goedkoper lastig gaat zijn.

12 euro voor Rome is wel echt heel goedkoop zeg!

2 likes

Ah ja dat is een verschil ja. Hmm ik weet wel dat als je heel last minute boekt, het goedkoper kan maar aangezien jij die data zo noemt wil je geen risico lopen dat het uitverkocht raakt.
Even kijken, is er niet binnenkort een feestdag ofzo dat er weer korting komt …

1 like

Stom :rage: ben je nu? Waar heb je nog meer gegeten?

Sommige mensen lopen inderdaad vrij naakt maar ik liep een keertje met shorts in de mall en voelde me niet helemaal netjes ofzo. Dus heb vooral 2 lange dunne broeken gedragen en tshirts (die overigens wel soms strak zaten). Je kan altijd een shortje meenemen om te kijken hoe het voelt, maar ik vond t zelf niet helemaal erbij passen. Maar er liepen genoeg mensen rond die wel zo gekleed waren. Af en toe trouwens wel een jurkje aan gehad maar die waren wel redelijk net boven de knie, niet dat je mn kont heel erg zag ofzo.

Ik ben vanaf Oslo met een boot langs de fjorden gegaan, dat was ook heel tof! Dus dat zou je ook nog kunnen doen.

3 likes

Ik ben twee jaar geleden in januari naar Madrid geweest. Was erg leuk! En heel mooi weer gehad toen, maar weet niet of dat gemiddeld was. Of misschien is het leuk om naar een stad die in de zomer heel druk is te gaan? Bijv. Florence, Barcelona, Venetië, etc. Van die steden waar het in de zomer door de drukte niet heel chill is om rond te lopen, maar waar het nu wss veel rustiger is

3 likes

Sevilla, Madrid

2 likes

Oh pardon. Klopt wel wat je zegt. Maar toch vind ik het helemaal leuk, in de winter een heel ander type stad. Als dat ergens op slaat.

2 likes

Dublin of Edinburgh?

1 like

Ah ik vind het altijd heel chill in de winter in die steden! Je had het over Riga, dat vind ik een hele toffe stad en een aanrader. Hierboven ergens ging het ook over Riga met allerlei aanraders.
Of misschien Oslo of Bergen? Of Krakau? Of Dublin? Lekker in de pub als het regent. Oh of Newcastle?

3 likes

Tallinn en Riga kan je ook goed combineren. Tallinn ben je in anderhalve dag wel klaar mee, als je echt in de stad blijft. Je kan makkelijk met de bus reizen tussen beide steden. Ik was er wel in de zomer (bijna tien jaar geleden), maar volgens mij kan het in deze tijd ook prima!

4 likes

Tallinn is mooi maar daar is niet genoeg voor zo’n lange periode (al zou je het kunnen combineren met Riga).

Maar ben je al eens in Wenen geweest? Dat is ook echt heel leuk, vooral met alle koffiehuizen en taartjes en dat soort dingen die ze hebben. Dat vind ik ook een ‘winterse’ bestemming. Eventueel te combineren met bv Salzburg (daar ben ik nog nooit geweest)

1 like

Ik wilde nog zeggen dat Tallinn inderdaad ook goed te combineren is met Helsinki, je kunt zelfs heel makkelijk voor een dag heen en weer met de boot ('s-morgens heen, 's avonds terug)

Maar Wenen is dus ook echt leuk vind ik :blush: (en ik vind het goed te doen met trein als je voor langer dan een weekend gaat)

4 likes