Reizen / Vakantie #2

De Canarische eilanden!

Canarische eilanden idd en op Siciliƫ. Griekenland zou ook nog kunnen denk ik.

1 like

Kos! Moet je wel beeetje geluk hebben. Bij ons konden we half april ongeveer de helft van de week aan het strand liggen, andere dagen waaide het iets te hard en was het net te koud

2 likes

Ik werk bij een Brits bedrijf waar we treinreizen waaronder Zwitserland organiseren , zeg niet dat je bij ons moet boeken natuurlijk haha maar je kunt er wel inspiratie opdoen: Switzerland by train ā€” Byway Travel . Ik zou zelf de Bernina route zeker doen, maar dan met een lokale trein ipv de Bernina express, dat is goedkoper en je kunt dan af en toe uitstappen als je wilt.
De beste website waar je informatie over alle treinreizen in Europa etc kunt krijgen is The Man in Seat 61 - the train travel site

6 likes

Als je er alleen wil lunchen.

Maar nee, dat zou ik dus niet aanraden.

1 like

Ik heb al gezocht op Athene en Griekenland en veel leuke tips gevonden o.a. van @syntagma.

Alleen ik zou graag weten wat het leukste Griekse eiland is om te combineren met een citytrip Athene. Bij voorkeur bereikbaar met de ferry. En ik zoek mooie stranden, lekker eten en als het kan een beetje cultuur.
Iemand een goede tip?

2 likes

Ja ik ben een keer in die periode naar Kreta geweest.

Wij zijn met de ferry naar Aegina geweest. Op de heenweg met de snelle (40 minuten), terugweg met de langzame was 1u15 minuten als ik het me goed herinner. De haven is goed te bereiken met de metro vanuit het centrum, dus vond het echt de moeite waard. Op Aegina een scooter gehuurd en lekker zelf rond gereden. Leuke toevoeging aan de stedentrip en instant vakantiegevoel.

1 like

Bedankt! Ik heb 4 dagen voor een eiland of eilanden dus kan ook wat verder weg en misschien meerdere eilanden bezoeken. Ik twijfel zelf vooral tussen de kleinere zoals Aegina of toch een grotere bezoeken (Kreta dacht ik aan).

1 like

Ik heb een paar jaar geleden Athene gecombineerd met Paros, afhankelijk van de soort ferry rond de 3 a 4 uur varen vanaf Athene.

Ik vond Paros echt een heel leuk eiland! Genoeg stranden en echt fantastisch lekker eten. Wij verbleven in het strandstadje Naousa en dat was echt een aanrader. Zoā€™n wit stadje, met kronkelende straatjes waaraan je kan eten :heart: Restaurant Yemeni is zoā€™n restaurant (ook genoeg vegetarische opties).

Een auto huren vind ik wel een must, dan kan je bijv ook een dagje naar Antiparos waar ook weer allerlei strandjes zijn (en Tom Hanks).

Verder is het natuurlijk wel toeristisch, maar ik vond het toen nog niet storend.

2 likes

Alles kan haha!
Vorig jaar ben ik na een aantal dagen Athene naar Sifnos, Milos en Santorini geweest.
Sifnos is hiervan het rustigst en kleinste, Milos heeft een wat groter plaatsje waar je aankomt met de ferry en voor de rest ook rustig en veel stranden. Santorini is natuurlijk veel toeristischer maar vind ik ook echt de moeite waard (helemaal als je niet midden in het hoogseizoen gaat valt de drukte echt mee). Daar heb je de vulkanische zwarte stranden.
Dit jaar ga ik vanaf Athene naar Syros, Paros en Santorini . Paros ben ik lang geleden ooit geweest maar is nu weer helemaal populair aan het worden. Een aantal pittoreske dorpen en mooie stranden heb je daar sowieso.
Andros kan ook, is wel echt rustig en niet zo veel te doen. Wel mooi. Mykonos is natuurlijk ook een optie, maar wel duurder.
Ik ben zoals je ziet fan van de Cycladen haha. Elk eiland heeft zā€™n eigen charmes.
Kreta kan ook maar is veel groter. Heeft wel echt weer een eigen cultuur.

4 likes

Vorig jaar in april in Andalusiƫ geweest, het weer was wat wisselend maar zeker een aantal dagen echt strandweer gehad.

1 like

De Algarve misschien? Daar heb half november nog op het strand kunnen liggen. Zuid Spanje kan ook wel, moet je wel een beetje geluk hebben (overal wel denk ik)

@CTFxC, ik zou er wel minstens een nachtje verblijven. Ik weet niet of je al vluchten geboekt hebt, maar ik ben een keer heen gevlogen op Porto, 2 nachtjes geweest en daarna naar Lissabon gegaan met de trein voor een paar dagen en vanaf daar terug gevlogen.

4 likes

Ik heb dat een aantal jaren geleden gedaan. Het was zeker wel de moeite waard, maar als je eventueel langer kan zou ik langer gaan.

1 like

Vet!! Stuur maar een pb als je tips wil!

1 like

Noord-Italiƫ en dan ergens bij een meer! Daar kun je super mooi fietsen en hardlopen en ze kunnen eventueel ook naar een wijngaard/olijfoliemakerij. Veel leuke dingen te beleven.

4 likes

Oooh love Interlaken <3. Ben er twee keer geweest, in augustus en december. Moet zeggen dat het in augustus ong 23 graden was, ik denk dat het in april nog wel aan de koude kant is.

Begin februari ga ik naar Athene voor 3 dagen. Hebben jullie nog aanraders? Kan van alles zijn!

3 likes

edinburgh

vooral echt goed de reviews lezen van de accommodatie waar je boekt en de voorwaarden/regels/informatie. en voor de zekerheid niet boeken bij accommodaties die net nieuw op de site staan.

3 likes