Reizen / Vakantie #2

Ik ga as zondag naar Götenborg. Hebben jullie tips?:star_struck:

2 likes

Misschien ff In Sander S zijn Dm sliden

3 likes

Ik ga (als het goed is) toch nog last minute op vakantie! En dan volgende week al waarschijnlijk. Moet nog even iets afwachten maar dan kan ik gaan boeken.

Zit nu aan Portugal (Ericeira, Lissabon en Porto ben ik al geweest) te denken maar Valencia lijkt me ook wel wat nav de post @centralpark hierboven… zou je dat appartement willen delen?

2 likes

Wat goed!
We zijn er van zondagochtend tot en met woensdagavond

1 like

Als Polen idd een optie is (weet niet wat voor weer het nu is) dan kan ik ook Krakau aanraden. Hele mooie stad met rijke geschiedenis en je kan het combineren met bezoek aan Auschwitz.

Indien warmer weer gewenst is dan is Sevilla echt heel leuk, zit een mooi paleis in het centrum en net iets er buiten heb je een mooi plein met een soort gracht (?) in het midden. Uberhaupt het hele oude stadscentrum is leuk om doorheen te struinen.

Bedankt voor de tips @lisaanna @centralpark @piepeloi! Ik ga me er nog eens goed in verdiepen :smiley:

1 like

Ja tuurlijk, als je zoekt op Bubuflats Ayuntamiento moet je het kunnen vinden op Booking en Airbnb volgens mij. Ze hebben ook een hotel met kamers op een andere locatie, heb alleen geen idee hoeveel kans er is dat er voor volgende week nog iets vrij is. Voor de appartementen trouwens ook echt kiezen voor het appartement en niet de suite, suite heeft namelijk geen balkonnetje en die was wel echt heel nice :ok_hand:. Hele vriendelijke host en zij was echt super beschikbaar voor vanalles en nog wat via whatsapp (vragen over de stad maar ook reserveren bij restaurants, fietsen huren etc).

2 likes

Thanks! Ik ga eens kijken

Jaaa Valencia! Ben er nu al drie keer geweest en vond het elke keer zo leuk! :star_struck:

1 like

Ja ik ben ook enthousiast maar vluchten zijn wel duur :frowning: zit natuurlijk met herfstvakantie volgende week dus ik ga nog even verder zoeken

Zo, nou, eindelijk een beetje een idee van wat we willen begin november. We gaan nu niet twee weken op vakantie, want dat wordt toch te kostbaar. We zijn ons huis aan het verbouwen en we willen volgend jaar twee weken naar IJsland, dus we kunnen het geld goed gebruiken. En daar bovenop is de auto van mijn vriend ook nog eens kapot gegaan deze week, dus daar gaan we ook niet 3000 kilometer me rijden nu, huilen.

Het is een week Italië geworden! We vliegen op Pisa en we gaan dan meteen met de trein door naar La Spezia om vanuit daar Cinque Terre en omgeving te ontdekken. Ik denk niet dat we een week lang in hetzelfde hotel gaan zitten op dezelfde plek. Hebben jullie nog leuke verblijfadressen? Waar precies maakt niet zo uit, als het maar met de trein te doen is.

1 like

Sluit me hier volledig bij aan haha! Fijne stad.

2 likes

45 minuten zou ik alleen doen als je alleen handbagage hebt. Als je eerst je bagage van de band moet halen en dan nog moet inchecken bij de andere maatschappij red je dat nooit.

2 likes

Zürich is ook heel groot, dus 45min vind ik een groot risico. Zeker met verschillende maatschappijen. Als je dan vertraging hebt, gaat het volgende vliegtuig niet op je wachten terwijl dat met dezelfde maatschappij vaak wel het geval is.

1 like

Hoe werkt dat trouwens überhaupt met overstappen? Ik ga dus van Düsseldorf naar Amsterdam naar Detroit naar Lexington. Moet ik dan in Amsterdam en Detroit inderdaad mijn koffer van de band halen en opnieuw inchecken? Heb pas 1x eerder een overstap gehad maar die duurde 8 uur ofzo dus dan is 't logisch dat je je koffer van de band moet halen. Gaat 't bij een overstap van 3 uur niet automatisch?

Vluchten zijn KLM/Delta

1 like

Ja dat ging bij mij de laatste keren wel automatisch. Dan was het ook een overstap van 2/3 uur en heb geen bagage op hoeven halen tussendoor. Je kan het KLM even vragen voor de zekerheid als je via hen hebt geboekt?

3 likes

Als het dezelfde maatschappij is hoeft dat in principe niet

1 like

Ik heb reisleed, mag dat ook in dit topic? :sob:
Omdat mijn vakantie volgende week met mijn nu dus exdate niet meer doorgaat wil ik mijn vlucht omboeken naar november. Dan kan ik samen met mijn ouders gaan.

Dus ik probeer Transavia te bereiken:

  • poging 1: na een halfuur in de wacht kom ik erdoor. Ben net 2 minuten met medewerker aan het bellen en ik word eruit gegooid.
  • poging 2: word na 20 minuten in de wacht eruit gegooid.
  • poging 3: kom er meteen door maar tijdens het gesprek met de medewerker valt al het geluid ineens weg. Dus moest wel gedwongen ophangen.
  • poging 4: na 5 minuten in de wacht eruit gegooid.

Ik. Word. Echt. Helemaal. Gek. Wat ontzettend slecht dit. En inmiddels is de terugvlucht al volgeboekt (gisteren waren er nog tickets beschikbaar), dus nu moet ik via een andere luchthaven terug. Dus ander vliegtuig dan mijn ouders + 2 uur extta reistijd + treinkosten + ongeveer 250€ aan wijzigingskosten he!!!
Fucking Transavia.

Edit: poging 5 is gelukt. Hallelujah. Was mijn ruimbagage nog weg gevallen tijdens het omboeken dus kon nog een keer bellen. Dus eigenlijk 6 keer gebeld haha
Klaar ermee nu. Lekker even ranten hier 🥲

Kreeg laatst met geen mogelijkheid contact met KLM, maar als ik ze nu app dan heb ik over 4 weken vast wel antwoord ja 🥲 toch wel ff fijn om 't zeker te weten hahaha

Ik vetrek morgen voor twee weken naar Rome voor werk, heeft iemand leuke tips voor restaurantjes en/of to do’s? Ik ben al eens eerder in Rome geweest dus heb colloseum etc al gezien. Mag ook in buitenwijk zijn, heb veel vrije tijd ter beschikking