Reizen / Vakantie #2

Kipling, American Tourister zijn heel goeie koffers. Heb je een groot budget dan is Samsonite super!

2 likes

De kogel is door de kerk, we gaan komende zomer met de auto naar Noord-Frankrijk. Maar waar precies
 zat te denken aan omgeving Reims, zodat we bijv ook champagnehuizen kunnen bezoeken. Is dat inderdaad een leuke stad? Of weet iemand een ander leuk plaatsje (en misschien zelfs airbnb/huisje) in Noord-Frankrijk?

2 likes

Ik ben met Riksja naar Namibië en Botswana geweest, reis was uiteindelijk goed geregeld maar vond het contact met de vaste contactpersoon niet geweldig. Maar dat kan ongetwijfeld aan de persoon hebben gelegen.

2 likes

Ik heb geen tips maar de champagnestreek is niet wat mensen in Frankrijk “Le Nord” noemen. Let daar mee op want je gaat een volledig andere richting uit.

4 likes

Oke, goed om te weten! In elk geval willen we ergens vakantie vieren in de bovenkant van Frankrijk omdat we dan niet al te lang hoeven te rijden, haha. Dus alle tips hier zijn welkom!

Ik ben onlangs met school naar de champagnestreek geweest en we hebben Pressoria (interactief museum over champagne) bezocht en dat was wel erg tof, en Maison Mercier, daar heb je ook een tour met audio gids waarbij je in de kelders ook gaat (met een soort treintje :crazy_face:). Vond het allebei aanraders! Van Reims zelf hebben we niet veel gezien dus dara kan ik niet echt iets over zeggen :sweat_smile:

1 like

Ik wil al een aantal jaar naar Cuba maar heb niet echt een reisgenoot. Dus ik zit er over te denken om dan (als single) op groepsreis te gaan. Ik ben een beetje opzoek naar ervaringen. Tips, tricks etc. Ik heb nu een rondreis bij Djoser gezien dus als iemand specifiek met hen heeft hoor ik het ook graag.

3 likes

Heeft iemand nog goede tips voor een fijn hotel in Kopenhagen, niet te ver buiten het centrum?

2 likes

Ik ben ooit als tiener met m’n ouders op een reis van Djoser geweest naar Kenia, dat was volgnes mij wel goed maar ik heb me toen niet echt met de organisatie bezig gehouden haha. Ben zelf wel met G adventures naar Jordanie geweest en dat was heel leuk en goed geregeld!

1 like

zou vooral op prijs afgaan :stuck_out_tongue: maar eventueel kun je kijken naar hotels die dichtbij een metrostation zitten, dan ben je dag/nacht overal zo

1 like

Geen hotel maar ik heb onlangs gebruik gemaakt van de Eric Vokel boutique appartementen. Zat echt op een fantastische lokatie op loopafstand van het centraal station wat handig is vanwege de airport verbinding ( binnen een kwartier van vliegveld naar appartement). Om de hoek zat een metrostation en op loopafstand was het meatpacking district met fijne restaurants maar ook op loopafstand van de supermarkt. Ik wil snel weer terug naar Kopenhagen en dan ga ik zeker weer hier boeken.

1 like

Hahaha ik moet meteen hieraan denken

4 likes

Le nord comme Lyon?
Non, non le vrai nord!
:joy::joy::joy:

2 likes

Ah non, pas à Paris. Ne me dis pas qu’ils m’envoient à Paris!
:joy: :joy: :joy:

Ik zat in Hotel Danmark, superhip, geloof niet goedkoop, maar groot pluspunt was happy hour met onbeperkt gratis wijn op het dakterras elke dag zo net rond die tijd dat je toch terug naar je hotel gaat om te douchen voor het eten :innocent:

3 likes

Ik weet niet of je dit gebied bedoeld & wat behoort tot Noord-Frankrijk maar ik vond rondom Honfleur, Le Havre, Etretat etc verrassend leuk! We zijn daar een week geweest, hadden niets geboekt van te voren en gewoon op de bonnefooi. Leuke (haven)stadjes, schattige dorpjes, mooie kliffen, brede zandstranden. Was niet lang rijden.

3 likes

Mee eens, vond dat ook een hele leuke streek en zeker ook als je van fruits de mer/zeevruchten houdt , zo lekker gegeten daar!

2 likes

Wij zaten destijds in Hotel SP34, erg goede ervaring mee gehad!

3 likes

Is er hier iemand die in juli/augustus in Australië is geweest? Ik twijfel heel erg gezien het dan daar winter is dus ben benieuwd naar ervaringen.

1 like

Ben ooit in die periode in Perth en aan de westkust geweest. Maar dat is weer heel anders volgens mij dan het klimaat aan de oostkust

1 like