En een hostel, waar je gemakkelijk aanspraak hebt? Dat zit je niet per se vast aan mensen maar ben je ook niet alleen
Ik ga in september een rondreis maken door Zweden. Het idee is om te starten in Göteborg en vanuit daar naar Stockholm te gaan (niet rechtstreeks, maar met tussenstops), om vervolgens via een andere route weer terug te rijden naar Göteborg. Heeft iemand nog tips voor leuke plaatsen of overnachtingen / accommodaties die ik niet moet overslaan?
Tips voor Athene? ![]()
![]()
Ik heb ooit een singlereis gedaan via Summum, maar dat bestaat niet meer zie ik. Ik deelde toen een hotelkamer met iemand anders, waardoor het niet duurder is dan wanneer je met iemand samen zou reizen. Alles was ook goed geregeld en iedereen was alleen, dus je had snel aanspraak.
Ik vond het achteraf alleen niet zo fijn om een kamer te delen met een vreemde, want ik ben toch wel graag op mezelf en doordat je de kamer deelt kun je je ook niet even terug trekken. Ik had daarvoor al eens langere tijd alleen gereisd en dan heb je wel veel meer vrijheid, maar nu wilde ik in korte tijd wat meer zien en dan is het wel ideaal dat alles geregeld wordt.
Heb je ook specifiek naar single-reizen gekeken?
Eten in Psirri, via Anafiotika de Akropolis op, Lycabettus berg (eten bij Dexameni Kolonaki), rondlopen door Plaka, richting Technopolis lopen (Karameikos), CozyCozy, Syntagmaplein, Monastiraki, etc etc etc
@Vloeistof misschien is Coullioure iets voor jullie, ik weet alleen niet of je daar zoân resort vindt. Ligt ten noorden van Barcelona tegen de Franse grens.
@anon3219017 Camping Le Bois de Valmarie | Languedoc | Frankrijk | Eurocamp campingvakanties
@kika ben je ondertussen al naar Arles geweest? Nimes vond ik persoonlijk erg mooi
Nou die reis heeft alles wat we zouden willen zien en idd alles is geregeld. Plus dat t de eerste keer is dat ik zonder partner op vakantie ga (sinds mân 22e).
Dan denkniveau dat we t gewoon gaan doen ![]()
Wat leuk! Ik woon in de buurt van Göteborg en vind de westkust hier erg mooi. Leuke plaatsjes zijn FjÀllbacka, Smögen, Marstrand en ik ga ook graag naar KÀringön. Dat is een eilandje waar je alleen met de boot kan komen, maar misschien is er in september niet meer zoveel te doen.
Nog een aanrader is om pizza te eten bij Lilla Napoli, in Falkenberg (de beste pizza in Zweden). Hier moet je wel vantevoren je deeg/aantal pizzaâs boeken op de website.
In Göteborg zelf vind ik Haga en Magasingatan leuk! Voor nog meer tips in Göteborg kan ik dit instagram account aanraden: Login ⹠Instagram
Afgelopen week een hele leuke citytrip in Rome gehad en echt heel veel mooie dingen gezien. Ik merkte alleen wel dat qua horeca Rome echt de Parijs van Italië is. Best wel veel te maken gehad met chagrijnig personeel. Ik snap het opzicht wel door de immense drukte en soms gebrekkig Engels, maar ik zou voor Italië de volgende keer wel weer een chille kustplaats kiezen of naar een eiland gaan.
Zo herkenbaar wat je zegt! Terwijl de Italianen in andere wat minder toeristische steden echt veel leuker zijn.
Precies mijn favoriete vakanties waren altijd naar Elba en nu ben ik na jaren weer naar Italië gegaan en dit viel dus toch wat tegen.
Ik vind overigens dat een toeristische hoofdstad eigenlijk niet een excuus is om je onbeschoft tegen toeristen te gedragen. Ik ben de afgelopen jaren ook in London, Berlijn en Wenen geweest en alleen maar positieve ervaren. Maja tsja soms ook gewoon pech natuurlijk ![]()
Nee, ga van de zomer! Dus als je nog tips hebt
?
Dan heb je geluk gehad denk ik, bij veel plekken vind ik ze zo onoplettend en niet servicegericht⊠Zit vooral in restaurants echt vaak met een leeg glas te proberen aandacht te krijgen
Zo zie je maar weer het blijft toch een momentopname altijd ![]()
Wel grappig trouwens dat je hier in Nederland nauwelijks last van hebt, want hier wordt zovaak gevraagd of je nog wat drinken wilt ![]()
Ja, in NL is het dan vaak weer het andere uiterste, dat ze al naast je slaan terwijl je glas nog niet eens leeg is ![]()
Oké ik kom er dus achter dat je Arles en AlÚs hebt en nu weet ik het niet meer. ![]()
Wel mooie herinneringen aan de route naar het zuiden, vooral als je via Orange rijdt.
En tussen Arles en NĂźmes staat de Pont du Gard
NĂźmes, mooie oude stad
Uzes, een klein dorp met smalle straatjes en familierestaurantjes
Avignon, met de brug van Avignon (ook een boek met deze titel) en het pauspaleis
En in de CĂšze kan je geweldig zwemmen, echt prachtig. Bij Mejanne le Clap is een salamandergrot.
Maar goed, ik weet alleen dingen van de omgeving. Hopelijk heb je er iets aan.
Wij gaan vrijdag 11:00u vliegen naar NYC en ik ben echt zenuwachtig voor de drukte op Schiphol. Als onze planning goed loopt (vriend moet nog werken) kunnen we precies drie uur van tevoren op het vliegveld zijn.
J ik vond dat ook wel: ik ben er in juni echt weggegaan ivm de kou (winterjas), en ben toen naar âhet lekkere weerâ gereden. Vanaf Byron Bay was het goed te doen en alles daarboven was gewoon lekker zomerweer.
Sydney/blue mountains is natuurlijk wel gewoon heel leuk, ondanks datbhet daar wat frisser is.
En Uluru idd doen! Daar is het sowieso warm in juni.
Misschien mogelijk voor je vriend om iets eerder te stoppen op het werk? Ik vloog maandag vanaf Schiphol en heb zoân 3u echt alleen maar in de rij gestaan. Mijn vlucht had gelukkig vertraging, anders had ik hem gemist. Maar goed, misschien was dat de drukte van de staking nog.
Ben ook op Schiphol en vind het nu al best druk eigenlijkâ:no_mouth:![]()
![]()
Ik vlieg maandag (alleen ook sinds heel lang weer) en ik vind dit ook enorm spannend⊠misschien dat deze info je helpt om het wat beter in te schatten? Schiphol | Hoe drukt wordt het in de meivakantie
Fijne vakantie alvast!