Reizen / Vakantie #2

Ik doe eigenlijk minimaal aan verzekeringen en reis/annuleringsverzekeringen helemaal. Nu is de situatie daar dat een annuleringsverzekering eigenlijk misschien wel het overwegen waard is aangezien we beide te maken met een ziek eerste graads familielid te maken hebben, waarbij ziekenhuis opname plaats zou kunnen gaan vinden. Nu ben ik zelf altijd een beetje sceptisch als het aankomt op verzekeringen. Heeft iemand hier ervaring mee: beroep moeten doen op een annuleringsverzekering omdat een 1e graads door ziekte is opgenomen ik het ziekenhuis en hoe zijn je ervaringen

*we hebben in goed overleg besloten dat wij alle twee wel graag op vakantie willen en juist door onze thuissituatie op vakantie willen. Dus aub geen reacties als: “ is het wel verstandig om te gaan dan???”

Ik denk dat ze niet moeilijk doen zolang alles onder 100ml is en in het zakje van 1L past, althans, dat is bij mij nog nooit gebeurd dat ze gaan tellen

4 likes

Ja exact hier was ik dus bang voor! Ik vrees dat de verzekeraars het hier op gaan gooien

Wij hebben al 3x een reis moeten annuleren, wel vanwege andere redenen (crisis in het land waar we naar toe zouden gaan, corona, code oranje etc) en hebben telkens alles volledig teruggekregen tot de al geboekte lokale treinreis aan toe. Je moet alleen checken of dit specifieke geval in de voorwaarden staat. Wij gaan veel op vakantie en zijn er echt heel erg blij mee!

Ik denk dat de moeilijkheid hier is dat de situatie al speelt. Maar ligt er ook aan hoe de situatie nu is denk ik. Dus even goed de voorwaarden checken hoe en wat. En paar jaar geleden waren wij op vakantie in Finland en is de vriendin van mijn vader met hem samen eerder terug gegaan omdat haar moeder op sterven lag. Die was al langere tijd ziek, ze wisten dat ze niet meer beter zou worden, maar op het moment van vertrek was het nog niet ze gaat binnen nu en paar dagen sterven. Dat is zowel voor mijn vader als zijn vriendin allemaal keurig gedekt (en geregeld) door de verzekering. Inclusief de dure taxi omdat we 150km bij het dichtsbijzijnde vliegveld vandaan zaten en er alleen plek op een vroege ochtendvlucht was. Uiteindelijk is haar moeder overleden toen wij terugkwamen van vakantie, maar die situatie viel voor de verzekering dus onder de voorwaarden. Chille is dus dat de alarmcentrale van je reisverzekering je vaak dan ook kan helpen bij de terugkeer regelen. En zij soms net iets voor elkaar krijgen wat jou niet lukt (zoals dus tickets op een vlucht die wij zelf niet meer konden boeken).

Als je trouwens meerdere keren per jaar weg gaat is een doorlopende annuleringsverzekering vaak al goedkoper dan per keer afsluiten. En let erop bij per keer afsluiten dat je het binnen x-dagen af moet sluiten na boeken, anders heb je er alsnog niks aan.

Bij ziekenhuisopname ligt het volgens mij vaak ook aan de ernst / reden van de opname en het te verwachten verloop.

2 likes

Utreg, Den Bosch, ergens in Zeeland, Thalys of kijken waar een Flixbussie jullie naartoe kan rijden?

Vraag; we vliegen woensdag van Rome weer naar Amsterdam, moeten bij het hotel uitchecken om 10.30
We vliegen om 17.30, dus we hebben een hele middag nog in Rome. Maar wel met bagage. Wat is leuk en handig om te doen nog? Iemand al eens bij Villa Borghese park geweest? Is een park überhaupt leuk/slim om te doen?

2 likes

Soms kan je bagage ook in het hotel laten, hoef je het niet mee te slepen!

Wij hebben de laatste wachtdag ook hele dag gehangen in dat park echt vond dat echt top. Beetje eten mee, lekker in het zonnetje. Hebben daar zelfs nog zo’n buggy gehuurd om voor de lol wat in te rijden haha

2 likes

Was een goed idee als het hotel niet zo ver uit het centrum zou liggen :wink:

1 like

Dan denk ik dat we dat gewoon gaan doen!

2 likes

In Barcelona heb ik wel eens mijn koffer in een locker gedaan, waren meerdere plekken in de stad waar dat kon. Heb even gezocht, in Rome hebben ze dat ook: https://www.stowyourbags.com/en/shop/rome/

1 like

ik stuur je een pb!

1 like

Ik weet niet in welk topic dit het beste kan maar snelle vraag: zit er op Schiphol na de douane in het gebied voor Europese vluchten ook een winkel waar je zonnebrandcreme en shampoo enzo kan kopen? In het intercontinentale deel zit een drogist maar kan niet duidelijk vinden (en het me niet herinneren) of er ook zo’n winkel in het Europese vluchten deel zit… Ruimbagage is eigenlijk niet nodig namelijk, op de toiletspullen na. Shampoo kan ik nog wel in een klein flesje stoppen, maar zonnebrandcreme dus niet genoeg voor een week. En we gaan naar een resort zonder huurauto dus op bestemming ff snel naar de drogist gaat ook niet zo makkelijk.

Ik weet alleen zeker dat er zit een Etos in het plaza gedeelte, waar je Schiphol inkomt als je met een trein of bus naar Schiphol reist.

https://www.schiphol.nl/en/at-schiphol/shop/shops/etos

1 like

Yes, dat weet ik maar je komt niet door de security met flesjes die groter zijn dan 100 ml! Daarom wil ik graag weten of er na de security een drogist zit :relaxed:

1 like

Het staat gewoon op de website van schiphol maar: ja die zit er en je kunt na security bij alle winkels komen want er is geen split tussen eur/intercontinentaal alleen moet je misschien wel wat verder lopen.

Ah ja ik begrijp nu waarom je vraagt naar iets wat na de security komt. :bulb:

2 likes

Ah, ik dacht écht dat intercontinentaal en Europees gescheiden was. Maar goed om te weten, dan kom ik er wel uit.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: België topic