Reizen / Vakantie (Deel 1)

Weten jullie misschien of de Canarische eilanden ook nog leuk zijn om in januari, februari te bezoeken? Een vakantie zou nog zo leuk zijn ergens begin volgend jaar. :slightly_smiling_face:

Ik zag dat het dan ongeveer 20 graden is, klopt dat en welk eiland zouden jullie aanraden?

Ik ben zelf altijd tijdens Kerst op Gran Canarias geweest en dan omgeving Meloneras/Playa Del Ingles. Ik vond het goed te doen. Strand/zwembad is best goed te doen vond ik. Maar ook niet te warm om dingen te ondernemen.
Het is wel, als je naar de hoofdstad gaat of de bergen in gaat moet je wel een trui meenemen.

2 likes

Ben in januari naar tenerife geweest en hebben de hele week 20-25 graden en zon gehad. Het waaide wel flink, in het noorden was het ook wel bewolkt, maar zuidtenerife en op de teide was het echt top!

1 like

@Pimpelmees @Nebula
Thanks voor de tips! Staat genoteerd. Vooral Pops maakt me nieuwsgierig moet ik zeggen!

Ik moest stiekem wel om jullie tips lachen want gisteren was ik met een vriendin welke zich als local beschouwd omdat ze 9 jaar geleden 6 weken stage gelopen heeft op Curaçao en kraakte zo ongeveer alles wat wij van plan waren en onze accommodatie af. Werd de sfeer niet perse beter van. Haar tips waren júíst kokomo en mambo beach. En nu denk ik bij mezelf: “Ha! Zie je wel!”.

2 likes

Jaaaa wij vonden Mambo ook juist niet zo boeiend (ik was met een vriend) alleen is er woensdagavond dacht ik een feest daar dat was wel leuk. Klein Curaçao vonden wij ook heel mooi, we waren met een kleine boot met 3 andere mensen, in totaal met 5en. Was heel leuk. Daar gezwommen met schildpadden. Wij vonden juist Playa Grandi niet zo leuk haha. En idd Kokomo ook niet. Cas Abou vonden wij het leukst.
Een auto vonden we wel een must trouwens. Eerste paar dagen hadden we geen auto en daarna wel en dat was zo veel chiller. Saint Tropez vonden we ook leuk om een keertje te eten, net als Zanzibar en inderdaad Zest.

1 like

Het restaurant De Visserij raad ik aan. Ik heb daar niet normaal lekker gegeten. Ze bereiden de verste vis. Is lekker om daar gefrituurde funchi (maïsmeel) bij te bestellen.

Voor local food is De Dokterstuin leuk. Als toetje moet je sowieso de Kesio nemen (een soort karamel pudding).

Qua stranden vond ik Playa Kalki heel chill. Wat kleiner strand maar daardoor lekker rustig. En blue bay is ook heel relaxed. Is een wat groter strand en dan kan je lekker vanuit je stoel eten en drinken bestellen. Snorkelen is daar ook wel leuk.

Veel plezier daar!

1 like

Wanneer gaan jullie en waar gaan jullie heen?

Wij zijn een keer naar Lanzarote geweest eind januari. Uitgekozen, omdat Lanzarote het warmste eiland van de Canarische eilanden in de winter is. Was super lekker weer elke dag zon, niet te warm 20-25 graden. Ze hebben fijne strandjes die beneden tussen twee rotsen liggen, zodat je uit de wind kan liggen. Alleen in de avond af en toe wat fris en het zee water is koud 18 graden geloof ik.

1 like

Ik ben op zoek naar tips voor mooie vakantiehuizen/appartementen in noord-Italië of frankrijk voor de zomer 2022. We gaan met mijn ouders en zusje ivm mijn ouders hun 45 jarig huwelijk. We zijn dus met 5 volwassenen en 2 kleine kinderen. Een zwembad zou heel leuk zijn. Weten jullie wat pareltjes of hidden gems?

We wilden begin november twee weken naar Schotland, maar met de kant die GB opgaat qua economie durven we niet zo goed meer. We zouden met de ferry en onze eigen auto gaan, dus ja, sta je daar straks aan de pomp te koekeloeren dan. Beetje dramatisch misschien, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat we het niet moeten doen.

Dus nu zoeken we een mooi alternatief. We willen het liefst twee weken met de auto rondreizen. Airbnbtjes, hotelletjes, veel wandelen, lekker eten, veel natuur. Hebben jullie tips? Zuid-Duitsland hebben we al eens gehad van Schwarzwald tot Berchtesgaden.

Iemand met thansgiving in de VS geweest? Zijn er dan restaurants/supermarkten enzo open? We rijden die dag waarschijnlijk van Chicago naar Nashville en kunnen in t hotel wel ontbijten maar weet dus ff niet hoe dat met de rest van de dag zit…

1 like

Ik heb op kerstavond in NY bij Panda Express gegeten, dus ik gok dat je met Thanksgiving nog wel ergens een burger kan scoren. Dingen die 24/7 open zijn, zoals sommige supermarkten, zijn dan iig ook gewoon open. Misschien met aangepaste openingstijden, maar kan me niet voorstellen dat echt alles dan dicht is. En anders gewoon genoeg snacks inslaan haha

1 like

We hebben vorig jaar en het jaar ervoor een autorondreis gedaan, beide keren heel goed bevallen!

We hebben twee jaar geleden paar dagen Luxemburg gedaan en toen via Straatsburg in Frankrijk (zo leuk!) naar Zwitserland gegaan voor een week ofzo (Bern, Lausanne, Geneve, Zermatt, Locarno), en de terugreis via Heidelberg in Duitsland gereisd. We hebben echt alleen maar leuke plaatsen en mooie natuur gezien!

Vorig jaar zijn we via Freiburg in Duitsland (ookal zo leuk!) naar Como in Italië gereden (heel gezellig stadje) en toen wat plaatsen langs de kust aangedaan in Italië (Rapallo, Portofino, Cinque Terre, Genua, Varazze) en de terugweg zijn we via Lindau (aan de Bodensee) naar huis gegaan.

Edit: ik wilde vorig jaar liever ook naar Zwitserland, want love it daar, maar toen wilden de Zwitsers ons niet hebben ivm covid.

1 like

Ik ben alleen op Madeira en Tenerife geweest, maar ik zou tussen die twee voor Madeira kiezen. Ik had daar veel minder dat giga-toeristische gevoel dan bij de Canarische Eilanden. Wij zaten in centrum Funchal, echt een heel tof design hotel boven een winkelcentrum, maar geen adembenemend uitzicht, maar zal hem toch ff voor je opzoeken!

Edit: gevonden, oh wel best duur, en toch best vet uitzicht vanaf dat dakterras met zwembad. Ahhh zou daar echt wel terug willen, was echt zo leuk, en Funchal is ook nog wel echt authentiek, in tegenstelling tot die kustplaatsen op Tenerife.

2 likes

Ik ben alleen naar Tenerife geweest en dan het noorden. Ik vond het daar helemaal niet toeristisch (in oktober).
We hebben flink wat rondgereden en ik was verrast door mooie plekjes en natuurlijke zwembaden :heart_eyes:

Aanvullend hierop… ik zoek iets leuks voor november met vriend en kind maar het lijkt wel alsof er nergens leuke niet all inclusive accommodaties zijn met twee losse slaapkamers. Wat een zoektocht.

2 likes

Iemand nog leuke tips voor een weekendje weg in Europa? We gaan de week voor kerst en houden van gezellige, historische steden waar je lekker uiteten kan en leuke winkeltjes hebt.

Waar ben je al geweest? Want er zijn super veel steden die aan die omschrijving voldoen!

Praag

@Shadina vind madeira beste bij je beschrijving passen

1 like

Dit is een fantastische plek op Madeira. Toen ik daar was ik november vond ik het wel aardig fris overigens dus echt veel van het zwembad (met prachtig uitzicht) heb ik niet gebruik gemaakt helaas. Eiland heeft ook toffe plekken om naartoe te gaan, eigen vervoer is wel handig.

Estalagem Da Ponta Do Sol
+351 291 970 200
https://maps.app.goo.gl/jpKBMVhFtpMLTLSa7

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Reizen / Vakantie (Deel 2).