Reizen / Vakantie (Deel 1)

Tips voor Aruba? Wij gaan langere tijd dus ook producten (zonnebrand?) die daar duurder zijn dan hier die we beter vanuit Nederland kunnen meenemen?

Waarom zou je dat willen combineren in 1 week? In NY alleen kan je gemakkelijk een week spenderen. Het lijkt mij vooral onnodig stress en tijdsverlies voor slechts 1 week.

8 likes

Wij willen in de herfstvakantie een midweek weg. Mag wat korter. Als iemand een geweldig leuke plek weet in Nederland, graag! Daarnaast denken we ook nog wel aan een citytrip, iemand ervaring met Wenen? Of andere goede ideeën? We zijn net verhuisd dus willen graag even er tussenuit. :grin:

Ik ga in de herfstvakantie 5 dagen naar Sevilla, iemand nog must-do’s?

Wellicht niet helemaal passend in dit topic. Maar ik wil graag naar Disneyland in het voorjaar. Iemand wel eens geweest in Maart/April? Is dat qua weer te doen? En iemand ervaring met het meenemen van een baby (7 maanden ongeveer)?

Sowieso Réal Alcazar (kaartje vooraf online kopen raad ik aan) en Plaza de España!
Metropol Parasol vond ik ook wel leuk om overheen te lopen en heb je mooi uitzicht over de stad.

1 like

Belle jurk zeg je? Nee grapje. Ik probeer me in te houden.

3 likes

Leuke buurten in Melbourne: Collingwood en Fitzroy, super lekkere vegan pizza (en gefrituurde vegan mars!!) bij Red Sparrow en een fantastische vegan burger bij Cornish Arms op Sydney Road :drooling_face: sorry lekker specifiek vegan maar die zijn me echt bijgebleven haha
En heeeel lekker ontbijt/lunch bij miss marmalade in Brunswick mocht je in de buurt zijn

1 like

Ja, hoi, ben ik weer. Ik zit te kijken voor vluchten naar Bali en ik kan een aantal vinden met een redelijke tussenstop in Singapore. Ik kan vinden dat je daar vanuit het vliegveld gratis met een soort stadstour/rondtocht mee mag. Heeft iemand dat ooit gedaan? Is dat aan te raden?

Ik ben over een tijdje een paar dagen vrij en wil dan graag iets van 3 dagen in mijn eentje weg. Het liefst wil ik met de trein, want het vliegtuig voor zo kort vind ik onzinnig, maar ik wil dus ook niet al te lang in de trein zitten omdat ik maar zo kort ga. De steden Antwerpen, Brugge, Gent, Brussel, Leuven, Keulen, Aken en Berlijn ken ik al best goed. Heeft iemand nog suggesties van andere steden waar ik heen zou kunnen?

Ik weet niet of je Nederland al hebt uitgespeeld, maar misschien Maastricht of Den Bosch?

1 like

Hamburg is ook best leuk. En Kopenhagen is ook goed met de trein te doen, maar wellicht net wat ver als je maar drie dagen hebt. En Parijs en London met de Thalys of Eurostar gaat ook snel natuurlijk, in Engeland zou je dan ook binnenlands verder kunnen naar een andere stad of streek. In NL zou je ook nog een Waddeneiland kunnen doen, lekker paar dagen helemaal niks, strand, duinen, natuur.

2 likes

Den Bosch en Maastricht ken ik allebei wel (ik kom uit het zuiden), maar ik kan nog wel even naar andere steden in Nederland kijken ja, dankje!

Dankje! Binnen Engeland verder met de trein vind ik ook een leuk idee! En Hamburg ga ik ook even naar kijken

1 like

Mensen die in Taiwan zijn geweest en tips hebben en mensen die daar de Zhuilu old trail hebben gewandeld?

Om welk land of welke landen gaat het?

Ik heb het zelf niet gedaan. Ik had een vrij lange overstap dus ben zelf de stad ingegaan. Met die tour vanuit het vliegveld kun je niet ergens uitstappen en zelf verder gaan als ik het goed heb begrepen.

1 like

Haha oké. Voor Spanje, Renfe, voor Duitsland Deutsche Bahn, Frankrijk oui.sncf en Engeland Trainline (en daarna eventueel naar de specifieke vervoerder). Trainline kun je eventueel ook voor de andere landen gebruiken.

Voor een overzicht voor alle opties met de trein en bus kun je Omnio gebruiken. The man in Seat 61 is ook een goede website on mee te beginnen.

1 like

@Parasol en @Ketel ik heb even terug gezocht en jullie zijn sowieso in Zuid-Afrika geweest volgens mij! :slight_smile: Vraagje! We willen alvast wat safari’s boeken voor ons verblijf in het Krugerpark. We zijn daar drie volledige dagen. Onze accommodatie biedt dagsafari’s, ochtendsafari, avondsafari, wandelsafari, riviersafari en village tours aan. Wat is volgens jullie een echte must? Mijn reisgezelschap denkt aan één ochtendsafari, één avondsafari en een riviersafari. Zelf lijkt zo’n wandelsafari me ook een hele leuke belevenis. Hebben jullie daar ervaring mee? Een village tour lijkt mij niet de moeite. Ervaring daarmee?

Ja klopt! Wat gaaf dat je daar heen gaat. Wanneer gaan jullie? En wat is de rest van de planning? Rijden jullie zelf?

Ik zou zelf aanraden om een combinatie van gegidste safaris en zelf rijden te doen. Een wandelsafari heb ik niet zelf gedaan maar kan ik zeker aanraden. Soms is dat inclusief overnachting en dat is echt fantastisch.

Ik zou denk ik verder inderdaad een ochtend en avond safari doen (is dit eind van de middag/avond trouwens of echt helemaal in het donker?). Tussendoor kun je die dag lekker relaxen op de lodge of naar een waterhole in de buurt rijden. De andere dagen kun je zelf of safari gaan.

1 like