Ik heb Spaanse les gevolgd in Arequipa in Peru. Dat was echt heel fijn. Privé-les in de binnentuin van een hotel, 4 uur per dag. Ik heb 2 weken gevolgd en echt bizar veel geleerd toen (het was ook een stuk intensiever dan ik verwacht had, haha).
Nee nog niet! Ik ga nu waarschijnlijk in oktober dus misschien ga ik het alsnog doen. Ergens in Spanje trouwens. Wanneer wil jij gaan?
Leuk! Ik over een jaar pas Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden dan!
Iemand tips voor een tripje voor begin november (honeymoon)? Nadat we terug zijn vanuit wereldreis zijn we een beetje besluiteloos.
Wil je ergens naar toe waar het warm is of koud?
We willen eigenlijk niet meer vliegen, dus we zijn op het moment aan het kijken binnen Europa!
Malta!
Ik kom hier even binnen vallen.
Ik ben uitgenodigd voor een bruiloft op Bali volgend jaar zomer. Fucking vet natuurlijk, maar holy shit die vliegtickets zijn echt duur. Daarnaast heb ik nog nooit buiten Europa gereisd en heb ik ook nog nooit een tussenstop hoeven maken met een vliegticket. Vind het nog best lastig inschatten hoelang zo’n vlucht nu in totaal duurt.
Ook ben ik net te laat met de Wereldwekendeals van KLM (ik wist het helaas echt pas daarna), iemand die toevallig enig insight heeft in hoevaak er dat soort deals (mogelijk ook van andere maatschappijen) voorbij komen en of ik ergens even op kan wachten?
Hotels/airbnb/hostels/appartementen en zo in Bali weet ik wel te vinden, net als de tripadvisor en lonely planet tips, maar als iemand toch nog handige tips of dingen of een super hotel of iets voor me heeft, houd ik me aanbevolen. Het is natuurlijk hoogseizoen, dus ik ga er alvast vanuit dat het me een aardige duit gaat kosten, maar wil er ook gewoon een toffe vakantie van maken.
Wat leuk een bruiloft in het buitenland! KLM heeft meestal in januari weer Werelddealweken, dus daar zou je op kunnen wachten.
En ik zou even de app Hopper downloaden. Je kunt daar vluchten zoeken voor de data die je wilt en daar een alert voor instellen. De app houdt je dan op de hoogte van wanneer je het beste kunt boeken. Houd er wel rekening mee dat dit niet altijd de beste vluchten zijn qua vertrektijd of duur, maar als je daarin flexibel bent helpt het wel om een goede vlucht te vinden.
Als je ook met andere maatschappijen wil vliegen (garuda bijvoorbeeld), zou ik niet te veel focussen op de werelddeal weken van KLM. Ik heb vaker gehad dat andere maatschappijen alsnog goedkoper uitkwamen dan KLM tijdens deze actie periode.
Eventueel kijken via Brussel/Düsseldorf? Kan je soms echt honderd(en) besparen haha
Ik kreeg aangeraden om te slikken als we helemaal naar het noorden gingen. Pai was mijn meest noordelijke punt en daar was het niet nodig. Ze adviseerde het wel als je naar Chang Rai gaat (dus niet nodig voor Chang Mai).
@Wish @Mimi @instantramen @Daytona
Thanks voor jullie antwoorden! Ik zal inderdaad ook al even te kijken naar omliggende vliegvelden, dus dat is een goede. En ik wilde al vrijdag gaan boeken, maar begrijp dat ik misschien toch beter kan wachten tot januari/februari, dus dat is goed om te weten!
Ik zit erover te denken om naar Vietnam te gaan. Ik kan alleen niet heel lang vrij nemen, maar zou 2.5 week genoeg zijn? Of moet ik echt langer om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien? En is het veilig om als vrouw alleen doorheen te reizen? Zit eraan te denken om misschien in januari te gaan
2,5 week is prima, maar ik zou dan enkel een bepaald deel doen. Vond zelf het noorden tot ongeveer hoi an, veel indrukwekkender dan het zuiden. Wij zijn in drie weken van zuid naar noord gereisd, maar vond dat achteraf net iets te weinig. Hebben daarvoor wel twee plekken die ik graag had willen zien overgeslagen.
Je kan prima als vrouw alleen denk ik. Zijn superveel backpackers, land is ook vrij toerist vriendelijk en je kan je makkelijk verplaatsen.
Ik ben een trip naar New York aan het plannen voor volgend jaar maart, maar kan echt niet kiezen uit alle hotels. Iemand een ultieme aanrader?
Dank je wel!!
Hotel Yotel vonden wij ook heel fijn! Ook fijn centraal gelegen. Bed kun je elektrisch inschuiven zodat je meer ruimte hebt. Wij zaten daar toen 5 nachten en daarna nog twee nachten in NoMo Soho.
Afgelopen keer zaten we in het Hudson Hotel en die vonden we vreselijk (hele donkere kamer en gewoon oud/viezig).
Wat leuk!! Wil je graag rechtstreeks vliegen? En waar woon je ongeveer? Het kan interessant zijn om naar Düsseldorf te kijken bijvoorbeeld.
Ik kijk altijd op Skyscanner en speel dan een beetje met de data. Ik vind het prijsverschil tussen een vlucht met tussenstop en een directe vlucht zo groot, dat ik bijna altijd met tussenstop vlieg als ik verder wegga.
Nee hoor, ik kijk nu ook alleen maar vluchten met tussenstop, dat vind ik geen probleem! Ik woon zelf in Noord-Holland, nog boven Amsterdam, dus ik ben iets beperkt in de omliggende vliegvelden, maar als een hotel daar minder zou kosten dan dat het me kost als ik vanuit Amsterdam vlieg, dan is het natuurlijk zeker het overwegen waard.
Ik zit gelukkig niet aan data gebonden (behalve dat ik 8 augustus er absoluut moet zijn), dus ik zit ook een beetje rond te klikken. Vind het op Skyscanner zo vreemd dat de terugvluchten direct veranderen wanneer je een dag verschil tussen de heenvluchten laat zitten, maar volgens mij maakte het ook niet eens veel uit als ik ze wel los zou zoeken.
@JaneWhiskers ik ben in ongeveer 2,5 week van noord naar zuid gereist en was zeker te doen. Tuurlijk is het afhankelijk van wat je allemaal wilt zien en is het af en toe haasten, maar zou me daardoor niet tegen laten houden.
@Shaaar ik heb verbleven in Shoreham Hotel. Kamers waren echt heel prima daar en de locatie is top!