Reizen / Vakantie (Deel 1)

Heeft iemand voor Thailand weleens preventief malariapillen moeten slikken?

Vorig jaar ook voorgeschreven gekregen toen we naar Kenya gingen. Ik was ook een beetje huiverig, maar ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen ofzo. Ik nam op advies van de GGD de pillen wel bij het avondeten in. Ze zeiden dat je minder last van misselijkheid zou hebben als je er iets vettigers bij at. Dus ik nam dan meestal eerst wat vis en dan de Malerone.

1 like

Haha ehm scroll eens naar boven

Yep en heb er heel erg last van gehad. Buikpijn en diarreešŸ˜…

1 like

Ik heb het niet gedaan.

1 like

Ja eh ik vraag het specifiek over Thailand en daar staat niks over :woman_shrugging:t3:

Oh ik wist niet dat dat verschillend was, sorry!

Ja, ik! Ik woonde op dat moment in Zweden, dus heb niks in Nederland besteld haha. Wel van tevoren m’n ticket gekocht via de Zweedse treinsite sj.se
Ik moest overstappen in Malmƶ (dat is al heel snel na Kopenhagen) en daarna niet meer.

1 like

Oh misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden. Maar ik ben specifiek benieuwd of mensen ervaring hebben met malaria in Thailand

Wij hebben ook niets gekregen voor Thailand. Ook in Chiang Mai, Kanchanaburi, Bangkok en de eilanden geweest.

3 likes

Geen Stockholm, maar ben wel een keer van Oslo naar Kopenhagen met de Flixbus gegaan en dat beviel echt heel goed. Super goedkoop ook! Is misschien ook een optie voor naar Stockholm? Waarschijnlijk een stuk minder geld dan de trein.

1 like

Wij willen volgend jaar naar Canada (BC). Wat raden jullie aan? Drie volle weken Canada of starten in Yellowstone N.P. (USA) > Glacier N.P. (USA) en dan door naar Canada voor Calgary, Banff N.P. , Jasper N.P., Vancouver etc.

1 like

Ik vond 3 volle weken Canada echt perfect. Denk dat je met de VS erbij onwijs veel in de auto zit.

1 like

Love India!
Ik vond Delhi geen fijne stad waar ik wat nare ervaringen heb gehad en verder qua sightseeing niet heel bijzonder.
Als je in Jaipur bent kan je ook door naar Udaipur, echt geweldig mooi.
Als je meer tijd hebt zou ik ook naar Jaisalmer gaan, ook een heeeel mooi stadje in de woestijn, waar je ook een nachtje kan slapen in de open lucht in de woestijn. Echt een van de mooiste ervaringen in mijn leven geweest!

En Mumbai vind ik trouwens wel weer geweldig, dus mocht je daar een overstap hebben oid zou ik er een paar dagen langer blijven voor lekker eten!

Als je meer (specifieke) tips wil hebben mag je me ook pm’en!

2 likes

Bedankt! Ga ik even goed lezen!
Wij hebben via TUI Flights geboekt, dus alleen vliegticket.
Ik ben er zelf ook nooit zo fan van om via die grote instanties te boeken. Ook omdat de bevolking er dan zelf niet veel aan overhoudt (denk ik). Klinkt verder goed in ieder geval! :grin:

1 like

Hmm, ja ik denk dat ik buikpijn/misselijkheid nog wel ā€˜te boven kom’, alsin, dat kan erbij horen. Maar vooral de psychische bijwerkingen ben ik een beetje huiverig voor. Ik ben een tijd geleden in therapie geweest voor een angststoornis (niet heel ernstig, en ik ben er ook echt grotendeels bovenop/kan er goed mee omgaan) dus ik hoop dat dat allemaal meevalt. Ik vind het in ieder geval fijn om me er bewust van te zijn, dat het stoppen met die pillen snel effect heeft. Ik ga het gewoon zien! Bedankt iig.

Nee precies, echt zonde van je vakantie inderdaad (malaria natuurlijk ook haha).
Maar het is al fijn als je je er bewust van bent denk ik. Bedankt!

1 like

Hi allemaal! Even een vraagje, misschien hebben jullie advies! Ik wil eind oktober op vakantie nog even, een weekje, met mn vriend. We zijn op zoek naar een bestemming waar het nog een beetje lekker weer is, je lekker kunt chillen, nog wat dingen kunt bekijken en waar het niet heeeel toeristisch is maar ook niet super rustig. Iemand ideeƫn?

Ik ben zelf relatief lang in Delhi geweest en vond het ook inderdaad geen aanrader voor vakantie! Metronetwerk is overigens wel echt top daar. Mocht je trouwens toch gaan, wij hebben daar een fietstour (blijven nederlanders he) door de oude stad gedaan, dat vond ik echt heel bijzonder en wel echt een aanrader.

Heb je dit nog gedaan en hoe was het? Heeft iemand tips voor Spaanse les in Spanje of Zuid Amerika waar niet alleen jongeren/studenten zijn? (ja lekker breed, ik weet nog niet wat ik precies wil)

1 like