Reizen / Vakantie (Deel 1)

ohhh ja wij wilden de peak 2 peak gondola nemen en die was gesloten, zo van gebaald!

Wij zijn geen reizers maar willen wel over een jaar ongeveer 1 verdere reis maken.
Is er een site ofzo waar je reisplanners van anderen kunt doornemen?
Lijkt me leuk om te oriƫnteren en tips uit te halen in plaats van zelf alles (als leken) uit te zoeken.
Reisbureaus vertrouw ik niet zo omdat zij erop willen verdienen dus misschien niet onafhankelijk tips geven.

Waar wil je graag heen ongeveer? En wat wil je graag doen, hoe wil je reizen en overnachten. Over dat soort dingen zou ik nadenken en dan kunnen reisverslagen van anderen inderdaad zeker helpen. Ik zou ook zeker naar reisorganisaties kijken, om te zien hoe die reizen eruit zien.

Als je zoekt op reisverslag Amerika vind je allerlei verslagen.

1 like

Yes ben ik geweest! In drie weken zijn we het eiland rond gegaan. Het lijkt een klein land maar die drie weken hadden we toch echt nodig!
Wanneer wil je gaan? Wij waren in april en toen was ook het vuurvliegjes seizoen en de paringstijd van schildpadden. (Little Liuqiu island), kan je zo gaaf snorkelen met schildpadden.

Het ov is heel goed geregeld, alleen bij het ophalen van de treintickets bij de 7/11 heb je de eerste keer even wat hulp nodig (goed opletten welke knoppen ze indrukken en dan kan je daarna zelf regelen).

Taiwanezen zijn zo bizar vriendelijk! Sleutels zitten gewoon nog in de scooters en je zal nooit vandalisme oid tegenkomen. Alleen durven ze soms niet met je te praten omdat Engels er dus wel echt schaars is. We moesten vaak gewoon een gerecht op de tafel van iemand aanwijzen en dan kregen we dat ook maar haha.

Aanraders zijn: Little Liuqiu (alleen voor de schildpadden en niet in het weekend!), Tainan, Taichung en de Dakeng trails en Dulan (lekker scooteren). En de nightmarkets maar daar ontkom je niet aanšŸ™ŒšŸ» Dit kwam even snel in me op maar laat maar weten of je meer vragen hebt!

1 like

Iemand tips voor een leuke honeymoon? Mijn vriend en ik zouden graag na de bruiloft 3-4 weken weg gaan, maar kunnen nog niet echt iets vinden.

1 like

Misschien is Lille nog een goede optie? Wordt klein Parijs genoemd en is goed met de trein te bereizen

1 like

Heeft iemand toevallig nog meer Budapest tips? Ik ga over 2 weken :tada:

Indonesiƫ? Combinatie van mooie natuur en af en toe kan je voor betrekkelijk weinig geld een luxe verblijf nemen voor het honeymoon gevoel.

2 likes

Wij gaan eind januari naar Costa Rica voor BPM (muziekfestival) en willen daarna nog rondreizen daar. We zijn van plan een eigen 4x4 te huren (met daktent etc). Hoe lang zouden we hiervoor moeten uitrekken? Ik lees dingen gaande van 10 dagen tot 4 weken. Iemand die een route wil delen?

Ik heb vliegtickets gekocht voor in het najaar. Uiteindelijk ga ik deels alleen en deels samen met m’n zusje. Ik wilde heel graag naar het noorden van Noorwegen, maar ik weet niet hoe de weersomstandigheden daar zijn en ik heb niet genoeg tijd. Nu ga ik een rondje maken door het westen van Noorwegen. En ter plekke beslissen of ik daarna nog een stukje richting het noorden ga rijdenšŸ‘šŸ¼

3 likes

Dit zijn echt goede tips! Ik heb helaas maar anderhalve week, maar ik ga kijken wat ik kan doen! Ik ga in november!

Misschien Sri Lanka in combinatie met de Malediven? Ik vond de Malediven echt prachtig; heel honeymoonproof & vanuit Sri Lanka zijn tickets niet duur. Dan heb je denk ik een mooie, diverse reis met natuur, cultuur en relaxen.

3 likes

ik ga binnenkort een weekje naar Kroatie, redelijk in de buurt van Zadar. We hebben een auto. Wie heeft er tips qua activiteit en restaurants ?

Ik wil eigenlijk gaan sparen voor 3/4 dagen Rome als verrassing voor iemand. Heb wat vragen;

1. Allereerst: is het voldoende 3/4 dagen als je voor de bezienswaardigheden gaat?
  2. Ik ben in maart uitgerekend, kun je bijv in januari nog reizen? Iemand ervaring mee?
  3. Als ik blogs lees kom ik rond 300-400 uit pp, klopt dat beetje als je vrij budget wilt reizen?

Nog overige tips? Persoon die ik wil verrassen is heel erg fan van geschiedenis, dus Rome lijkt me top. Thanks! :smile:

Ik vond Zadar een hele mooie stad. Ik weet niet of je van zoetigheden houdt, maar ik vond deze plek goed: https://art-kavana.business.site/

Als ik in Kroatie ben dan lopen we eigenlijk gewoon door de stad of iets buiten de stad en als we dan een leuk restaurant zien, dan gaan we daar eten :grin: dus qua restaurants heb ik verder geen tips. Wanneer ga je?

3/4 dagen is prima. Ik ben een keer anderhalve week gedaan en wij deden dagje Rome - dagje camping - dagje Rome enz. En dat was goed. En wat bedoel je met 300/400 euro? Voor alles? Of voor eten en drinken? Of…

1 like

Ik ben vanuit zadar naar krka national park (watervallen) gegaan, zeker een aanrader! Weet niet of je nog van plan bent naar de plitvice te gaan? Zo ja, eerst de krka watervallen doen en daarna pas plitvice haha. Beide heel spectaculair hoor, maar plitvice is net wat indrukwekkender. Tip voor als je gaat, met je studentenpas krijg je korting scheelt best veel!

Een of andere bekende man (moet je even googlen wie) had ook gezegd dat je de mooiste zonsondergang van europa hebt in zadar. Ik vond hem mooi, maar ik dacht wel van oh was dit het haha. Ps, het wordt rond zonsondergang mega druk op de pier in de stad! Wees er dus op tijd (al ging ik wel midden in de zomer).
Bij die pier heb je ook het zeeorgel en van die lichtgevende tegels. Beide wel leuk om mee te maken als je er toch bent, maar ook daar vond ik dat je het met een half uurtje wel gezien hebt. Zeker als je dus op zonsondergang wacht en een uur op de pier loopt te wachten is dat zeeorgel best irritant haha

En vergeet geen duikbril of iets mee te nemen. Hele mooie heldere zee waarin je alle vissen goed kunt zien. Waterschoenen zijn ook heel handig want er zijn heel veel zee egels!

Ben jij met eigen vervoer/OV naar krka geweest of heb je een tour geboekt? Wij gaan vanuit Split en op internet staat dat een tour handiger is… Enige nadeel is dat je dan echt aan tijden vastzit en ik wil lekker op m’n dooie gemakje rond kunnen lopen.

Nee wij hadden een huurauto en zijn zelf gegaan. Zeker krka is goed zelf te doen! Je loopt als het ware gewoon een rondje door heel het park, er is maar een route die je kan volgen. Volgens internet zijn er wel twee ingangen (een met een extra boottocht naar een klooster of iets, dat heb ik niet gedaan) in ieder geval, als je zelf gaat moet je even kijken want je kunt bij 1 ingang gratis parkeren en vanuit daar wordt je dan met een bus echt naar het park gereden (super goede service en het is heel stijl met flinke afgronden dus die gratis busreis is heel nice).
Maar als je geen auto hebt is het vervoer met een bus of iets er naar toe wel chill denk ik.
Ooh en let goed op de wc! Tegenover de parkeerplaats is dus een wc en daar moet je flink voor betalen (afzetters) terwijl als je 5 meter verder loopt achter de ticketverkoop ze gratis wc’s hebben.

Ah, goed om te weten over die WC’s. Wij komen vanuit Split, dus even kijken hoe het met OV zit. Thanks!