Wij hebben vanmorgen alvast geboekt voor de zomervakantie naar west Canada. Zouden we vorige week al, maar ik moest wachten op goedkeuring va werk. Kon het maandag wel, maar toen waren de tickets ineens met 800 gestegen. Vandaag waren ze eindelijk weer laag.
tof! wanneer gaan jullie?
15 juli tot 5 aug!
heerlijk. al enig idee wat de route wordt? echt mn favo, gaan jullie geen spijt van krijgen!
We beginnen in Vancouver en eindigen daar ook. Dat is wat vast staat haha.
We willen sowieso naar Vancouver Island, Banff, Jasper, Whistler, Calgary. Als je nog aanraders heb; let me know haha!
Mijn vriend wil ook heel graag orka’s spotten, dus we hopen dat dat gaat lukken. Oh en beren willen we nu ook graag zien haha. Vorige twee vakanties waar we beren in het wild konden spotten, hebben we er 0 gezien.
te gek!
Jasper Tour Company is een aanrader om wildlife daar te spotten. Is van een enorme dieren en natuurliefhebber die daar goed zijn weg weet!
Banff is echt 1 van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest, samen met de icefield parkway (of hoe het ook heet). Ik vond Whistler ook heel tof, heel knus ofzo. Zorg dat je niet te laat bent om de gondel te nemen, hadden wij wel en had ik heel graag willen doen!
Thank iedereen voor de tips. Ik sla nu al alles op haha.
ohhh ja wij wilden de peak 2 peak gondola nemen en die was gesloten, zo van gebaald!
Wij zijn geen reizers maar willen wel over een jaar ongeveer 1 verdere reis maken.
Is er een site ofzo waar je reisplanners van anderen kunt doornemen?
Lijkt me leuk om te oriënteren en tips uit te halen in plaats van zelf alles (als leken) uit te zoeken.
Reisbureaus vertrouw ik niet zo omdat zij erop willen verdienen dus misschien niet onafhankelijk tips geven.
Waar wil je graag heen ongeveer? En wat wil je graag doen, hoe wil je reizen en overnachten. Over dat soort dingen zou ik nadenken en dan kunnen reisverslagen van anderen inderdaad zeker helpen. Ik zou ook zeker naar reisorganisaties kijken, om te zien hoe die reizen eruit zien.
Als je zoekt op reisverslag Amerika vind je allerlei verslagen.
Yes ben ik geweest! In drie weken zijn we het eiland rond gegaan. Het lijkt een klein land maar die drie weken hadden we toch echt nodig!
Wanneer wil je gaan? Wij waren in april en toen was ook het vuurvliegjes seizoen en de paringstijd van schildpadden. (Little Liuqiu island), kan je zo gaaf snorkelen met schildpadden.
Het ov is heel goed geregeld, alleen bij het ophalen van de treintickets bij de 7/11 heb je de eerste keer even wat hulp nodig (goed opletten welke knoppen ze indrukken en dan kan je daarna zelf regelen).
Taiwanezen zijn zo bizar vriendelijk! Sleutels zitten gewoon nog in de scooters en je zal nooit vandalisme oid tegenkomen. Alleen durven ze soms niet met je te praten omdat Engels er dus wel echt schaars is. We moesten vaak gewoon een gerecht op de tafel van iemand aanwijzen en dan kregen we dat ook maar haha.
Aanraders zijn: Little Liuqiu (alleen voor de schildpadden en niet in het weekend!), Tainan, Taichung en de Dakeng trails en Dulan (lekker scooteren). En de nightmarkets maar daar ontkom je niet aan🙌🏻 Dit kwam even snel in me op maar laat maar weten of je meer vragen hebt!
Iemand tips voor een leuke honeymoon? Mijn vriend en ik zouden graag na de bruiloft 3-4 weken weg gaan, maar kunnen nog niet echt iets vinden.
Misschien is Lille nog een goede optie? Wordt klein Parijs genoemd en is goed met de trein te bereizen
Heeft iemand toevallig nog meer Budapest tips? Ik ga over 2 weken
Indonesië? Combinatie van mooie natuur en af en toe kan je voor betrekkelijk weinig geld een luxe verblijf nemen voor het honeymoon gevoel.
Wij gaan eind januari naar Costa Rica voor BPM (muziekfestival) en willen daarna nog rondreizen daar. We zijn van plan een eigen 4x4 te huren (met daktent etc). Hoe lang zouden we hiervoor moeten uitrekken? Ik lees dingen gaande van 10 dagen tot 4 weken. Iemand die een route wil delen?
Ik heb vliegtickets gekocht voor in het najaar. Uiteindelijk ga ik deels alleen en deels samen met m’n zusje. Ik wilde heel graag naar het noorden van Noorwegen, maar ik weet niet hoe de weersomstandigheden daar zijn en ik heb niet genoeg tijd. Nu ga ik een rondje maken door het westen van Noorwegen. En ter plekke beslissen of ik daarna nog een stukje richting het noorden ga rijden👍🏼
Dit zijn echt goede tips! Ik heb helaas maar anderhalve week, maar ik ga kijken wat ik kan doen! Ik ga in november!
Misschien Sri Lanka in combinatie met de Malediven? Ik vond de Malediven echt prachtig; heel honeymoonproof & vanuit Sri Lanka zijn tickets niet duur. Dan heb je denk ik een mooie, diverse reis met natuur, cultuur en relaxen.