Ik heb vrijdag mijn laatste werkdag gehad en volgende week is het zover, ik vertrek voor anderhalve maand naar Peru Vind het super spannend, heb ook nog niet echt een plan (slechts een overnachting voor de eerste dagen), mijn Spaans is beroerd, maar ik heb er zoveel zin in!
is zwemmen in zee nu ook nog aan te raden? het is zo rond de 20 graden nu daarā¦
Ok dilemma⦠Ik ga zes weken reizen, alleen, ben van plan veel in bussen te zitten. Noise canceling koptelefoon mee?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben zo gek op dat ding, maar aan de andere kant, geen zin dat hij gejat wordt
Alleen Vietnam
cambodja en laos!
(nee grapje, als je voor Vietnam gaat 3 weken dan zou ik alleen Vietnam doen)
Vietnam is volgens mij love it or hate it. Wij waren er niet bijzonder van onder de indruk, maar ken ook weer genoeg mensen die dat zeker wel waren hoor!
Ik heb goede herinneringen aan Cambodja en Laos (al is dat al wat jaren geleden en begreep ik dat beiden enorm toeristisch zijn inmiddels, maarja wat nietā¦)
Ik ging vanuit Split met een tour die werd door de vrouw waar wij overnachtte geregeld vanuit haar B&B. Een groep met mensen en een tourguide. Vanuit Split is het niet gek lang rijden. Je gaat vrij vroeg weg en hebt genoeg ruimte en tijd om er rond te lopen en het park te zien. Wij hadden zelfs tijd te veel. Dus als je afhankelijk bent van het OV zou dat een goede optie zijn. Met het eigen OV daar heb ik geen ervaring.
alleen Vietnam! Ik was er afgelopen zomer een maand en nog veel keuzes moeten maken wat wel en wat niet te doen, afstanden zou ook best wel groot.
Was je hier veel geld aan kwijt?
25 euro per persoon uit mijn hoofd gezegd en dan entree maar daar weet ik even de prijs niet meer vanš
Wij hebben het in 2.5 week gedaan en dan moet je wel keuzes maken en het oke vinden om overal max. 3 dagen te blijven. Welke plaatsen wil je bezoeken? Ik vond het echt een fijne bestemming
Ik zou het zeker aanraden! Maar er zijn natuurlijk veel mooie landen.
Volgende week zondag ga ik met mijn moeder last-minute naar Praag!
Ik heb al heel veel opgezocht over de stad, het eten, de bezienswaardigheden enzovoorts. Nu heb ik 4 vragen!
-
Als mijn moeder en ik een 3-dagen kaart nemen voor de metro, is deze ook geldig voor de tram? Mijn indruk is van wel namelijk, maar het staat nergens echt duidelijk vermeld dat dit zo is.
-
Is de Prague-card zijn ā¬62 waard voor 2 dagen? Het openbaar vervoer zit er helaas niet meer bij inbegrepen, wel nog een boottocht op de Moldau en een heleboel bezienswaardigheden.
-
Is de AE-express bus dinges goed te doen? Die kwam steeds naar voren als airport-shuttlebus naar het centrum van Praag.
-
Ik heb al heel veel restaurantjes en lunchrooms, maar tips mbt eettentjes zijn nog altijd welkom! Ik eet vegetarisch en mijn moeder skipt het liefst ook vlees.
Ik tag @CTFxC , @fysicus , @Duif , @Insouciance , @Flopsyunicorn even omdat ik zo direct zag via posts dat jullie er al zijn geweest!
Op 1 en 2 kan ik geen antwoord geven, 3 eigenlijk ook niet omdat wij met de Uber vanaf het vliegveld de stad in zijn gegaan. Wij waren met 4 dus dat was qua kosten goed te doen.
En eettentjes: wij vonden Manifesto Market echt heel leuk, wij hadden goed weer dus konden lekker buiten zitten. Geen idee hoe het daar nu is, maar daar zal het nu wel te koud voor zijn. We hebben ook lekker gegeten bij Mail room bistro en een avond bij Loving Hut, een vegan Aziatisch tentje waar het eten lekker was maar wat niet heel gezellig was.
Als je na het eten nog een drankje wil doen is Hemingway cocktailbar wel leuk, of the Moon Bar.
Ik zou 2 zelf nooit doen, heb het idee dat altijd toeristentrekkers zijn en dat je met een reisgidsje prima je eigen plan kan trekken (en vaak helemaal niet duurder uitkomt). En de tram, god, ik ben twee keer in Praag geweest en heb nooit een tram gepakt of uberhaupt gezien denk ik? Het toeristische centrum is niet zo heel groot.
@Duif dankjewel voor je tips! Die stonden allemaal nog niet op mijn lijstje dus super!
@Luzarl goed om te weten, dan gaan we de Prague card waarschijnlijk laten. Helaas heeft mijn moeder wat kwaaltjes die haar mobiliteit beinvloeden en ik ook, dus we zullen toch wel wat gebruik moeten maken van de tram/metro om ons te verplaatsen.
Ik kan me herinneren dat er veel ongelijke steentjes en trappen waren. Maar ik weet het echt niet zo goed hoorā¦
Edit: wow er gaat zelfs een tram naar de Burcht haha, vergeet wat ik zei. Ik had echt geen idee!
Haha ja er gaan echt genoeg trams door het stadscentrum! Inderdaad ook zelfs eentje gewoon richting de burcht. De ongelijke steentjes en trappen zijn niet zoān groot probleem, we kunnen gewoon allebei niet zo ver wandelen helaas. Maar een goede mindset doet al heel veel⦠en trams⦠en metroāsā¦
Dan komt het vast goed!! Ze controleren daar sowieso niet veel, je moet zelf je kaartjes stempelen enzo.
Super leuk dat je naar Praag gaat! Ik weet niet zo goed hoe het met het OV zit, daar heb ik maar weinig gebruik van gemaakt. Wij hebben verder een taxi van en naar het vliegveld gehad, dus ook die bus kan ik weinig zinnigs over zeggen.
En ik zag dat je al een beslissing had genomen over die Prague card en dat lijkt me wel slim. De bezienswaardigheden kosten niet heel veel en ik vind het ook altijd een beetje een tourist trap, zoān stadskaart.
Ik neem trouwens aan dat je het al gevonden hebt, maar ik vond de Petrin toren best wel leuk om te bezoeken. Er zit niet zoveel omheen, maar je komt er wel makkelijk met OV. Het is een uitkijktoren op een heuvel, waardoor je mooi uitzicht hebt over Praag.
Klap open voor m'n instafoto
Verder heb ik niet heel specifieke eettentjes als tips. Een restaurant waar wij wel van onder de indruk waren (vooral door de ligging en het uitzicht), was Marine Ristorante (een boot!)