Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben een beetje aan het kijken naar iets leuks voor de zomervakantie, iemand tips? :biggrin:

• Gaan in augustus
  • Willen ruim een week weg
  • Geen voorkeur voor auto of vliegen (vliegen wel max een uurtje of 4/5)
  • Warm, maar ik ga niet voor een all inclusive week aan het zwembad. Willen wel altijd wat zien van de omgeving

Kom zelf zo snel tot standaard naar een Grieks eiland, vinden we allebei heerlijk daar niet van, maar misschien heeft er hier iemand een hele leuke tip.

1 like

Hier heb je waarschijnlijk geen reet aan, maar ik ben in Chili geweest, wel alleen het noorden en vond het zo waanzinnig mooi. Wij hebben zelf alles gedaan met de auto, maar volgensmij zijn de busverbindingen daar ook perfect. Wegen waren in ieder geval van goede kwaliteit! En ik vond dat je heel makkelijk in contact met anderen kwam, mits je de goede hostels boekt uiteraard. Hoelang wil je gaan? Ik heb me wel echt verkeken op de lengte van het land. Zit je de hele dag in de auto, ben je nog steers praktisch in Peru haha

Inderdaad Macedoniƫ of Montenegro! Echt een enorm dikke aanrader allebei.

2 likes

Man en ik zijn op zoek naar bestemming voor half december 9-10dagen weg te gaan.
Liefst een beetje ā€œwinter escapeā€ (bv in 2019 naar Mexico, Tulum gegaan) maar ben wat inspiratieloos?
Israƫl en Jordaniƫ al recent geweest dus die vallen een beetje af. Luxeprobleem :woman_shrugging:

1 like

Mijn vriend en ik hebben net onze eerste citytrip er samen opzitten en hebben de smaak te pakken! We willen nu een midweekje (5 dagen ofzo) plannen voor Maart, alleen kunnen we niet kiezen welke stad, ik ben al op best veel plaatsen geweest dus ergens nieuw zou leuk zijn. Hebben jullie aanraders?

1 like

Sevilla!

1 like

Ben ik al geweest :slight_smile: vorig jaar

1 like

Kaapverdie? Cuba? Sri Lanka?

Ik heb m’n vlucht naar zuid-Korea geboekt :raised_hands:t2:
Eerste keer dat ik zo lang (3 weken) alleen ga. Heb er wel zin in, ben benieuwd of ik eenzaam ga geraken. Ik ga ook nog slapen in een boeddhistische tunnel in Jeju en ben zo benieuwd!

Edit: ehh tunnel is dus tempel haha

18 likes

Madrid, Budapest, Lissabon.
En mijn grote liefde Berlijn is natuurlijk altijd goed :heart:

Ah gaaf zeg! Wanneer ga je (ongeveer)?

Eind april!
Ben je uiteindelijk nog naar Japan gegaan?

Zo leuk! Gaat echt wel goedkomen!

Ik had toen na dag 5 even een inzinker. Vriendinnen die in Thailand en IndonesiĆ« gingen backpacken waren non stop met andere en ontmoete steeds leuke mensen, terwijl ik in 5 dagen tijd misschien 1 keer met iemand van het hostel had gepraat. En toen was er ook nog dat drukke en massale en voelde ik me een beetje verloren. Gelukkig werd dat de volgende dag al beter en kwam ik erachter dat constant alleen zijn eigenlijk helemaal niet erg is en ook geen teken dat je iets ā€œfoutā€ doet. En toen ik ook nog een leuke meisje leerde kennen die liever alleen ergens heen ging dan met mij, bedacht ik me pas hoe fijn het is om gewoon leuke dingen met jezelf mee te maken.

Nouja lang verhaal: ik heb me wel een keer eenzaam gevoeld, maar daardoor heb ik zoveel geleerd. De rest van de reis was ook super leuk en ik heb dan vrij weinig echt ondernomen met andere, vaak kon ik wel ergens een praatje maken en zo had ik toch wat sociale contacten. Komt goed!

3 likes

Ah wat een leuke reactie! Thanks!! Jij had me destijds ook nog die website gestuurd van ik wil meer reizen (volgens mij was jij dat toch) en die route ga ik volgen!

Riga, Wenen, Florence

Ja zeker, al had ik dat volgens mij niet gedeeld op het forum. Het was soms lastig, maar ik vond het een mooie reis. Merkte wel dat het niet echt een sociale bestemming is, zowel qua bevolking als qua toeristen die je tegenkom. Soms vond ik dat wat lastig, en ik miste iemand om de ervaringen mee te delen (en heel praktisch om ā€˜s avonds uitgebreid mee te eten en te drinken). Het was geen slechte ervaring zo alleen, maar ik ben ook blij dat ik mijn volgende reis samen met een vriendin ga doen, veel zin in.

2 likes

Heb ik zeker wel wat aan; bevestiging dat het zeker de moeite waard is. Ik ga waarschijnlijk Patagoniƫ een keer apart doen, de tijd nemen om te hiken door de nationale parken. En dan nu focus op midden en noorden :grin:

2 likes

Ja, ik vond het waanzinnig! Elke dag weer compleet andere uitzichten, echt zo fantastisch. Aanraders vond ik San Pedro de Atacama, toeristisch en populair, maar niet vervelend en met een reden. Echt buitenaardse landschappen gezien daar, en raves in de woestijn! Putre vond ik ook echt de moeite waard, 3 uur van Arica af ongeveer. Bijna geen toerisme en zon wonderschone natuur, alsof je je in een aflevering van planet earth bevindt. En qua steden was ik helaas maar een nachtje in ValparaĆ­so, maar dat vond ik echt jammer, vond daar een hele fijne sfeer hangen, had daar graag langer gebleven. Oh, en ik vond tegenvallen hoe weinig ik me met Engels kon redden, dus zou het zeker aanraden wat Spaans te leren van te voren, als je je niet constant hulpeloos wilt voelen.

1 like

Kaapverdiƫ en Sri Lanka zijn we ook al geweest :grin:
Cuba klinkt wel goed! Is qua vliegen al vast niet verder dan Mexico en volgens mij ook een interessant land!

1 like

Een midweek is voor Riga wel heel lang, vind ik. Zou het dan combineren met Talinn of Vilnius, @MENDOWN.