Ja denk het ook! We zijn nu 4 dagen geweest maar er waren zoveel sneeuwstormen dat we helaas niet alles hebben kunnen zien wat op de planning stond.
Misschien het gebied bij Frejus en St. Raphael. Is aan de Cote dāAzur tussen St. Tropez en Cannes in en die plaatsen zijn beiden ook makkelijk bereikbaar, maar Frejus en St. Raphael zijn wat rustiger en minder toeristisch. Vind Argeles sur Mer ook echt een prachtig stadje aan de zee met op de achtergrond de PyreneeĆ«n.
NormandiĆ«? Je hebt daar veel verschillende campings rondom die dorpjes. Zelf was ik een keer naar Ćtretat op een camping en ook nog een andere plaats daar kan ik even niet opkomen.
Je hebt daar verschillende kleine stadjes zoals Honfleur en Le Havre. Mocht je interesse hebben, kan ik de campings wel even zoeken. Het waren wel echt kleine campings en heel eenvoudig.
IJsland
Ik heb er eens 3 weken gekampeerd! Draag vooral laagjes inderdaad. Bedenk ook dat het in het zuiden zomaar 20 graden kan zijn, dus vergeet ook een T-shirt oid niet haha. Verder had ik zelf vooral (thermo)hardloopleggings aan en thermoshirts en daarover heen dan gewoon een windjack. Tijdens de hikes krijg je het warm genoeg en ik had hier dan volsoende aan. Omdat het hard kan waaien is een buff/sjaal en muts ook altijd fijn.
's Nachts kan het overigens nog weleens erg koud zijn, zo rond het vriespunt. Als je de ruimte hebt zou ik vooral ook een kruik meenemen! Door die even in mijn tent te leggen was de tent al wat opgewarmd en kon ik prima slapen.
@Rozevarken @Patagonia @Oprah Bedankt voor alle tips! Ga vanmiddag eens rustig alle plekjes googlen. Ben zo benieuwd of kamperen iets voor mij is
Tot ik mijn vriend leerde kennen heb ik ook nooit gekampeerd. Ik was in eerste instantie ook huiverig maar kampeer nu 3 jaar en vind het fantastisch! Mocht je beginnerstips willen pm me dan maar gerust! Mijn vriend was gewend aan kamperen met zijn ouders dus hij wou in de voorbereiding best wel eens steken laten vallen omdat hij er niet over hoefde na te denken.
Daarnaast qua campings, ik zou een camping uitzoeken waar de plekken wel groot genoeg zijn en waar je niet hutje mutje met 400 andere op ƩƩn vierkante meter terechtkomt. Vaak zijn dit de wat kleinere en minder commerciƫle campings.
Ik ga je pmāen! Bij ons is het ook de eerste kampeervakantie die hij sinds hij uit huis is onderneemt. Hij is ook nog eens geen planner, dus ik vrees voor de voorbereidingen. Hoop zo dat ik het leuk ga vinden.
Mijn vriend en ik willen eind mei 2 weken op vakantie. We twijfelen nu over waar we naartoe gaan. Of we gaan terug naar Noorwegen ( <3) of we gaan eens naar Ierland. Beide wil ik ontzettend graag maar kan het natuurlijk niet tegelijk doen.
Noorwegen is redelijk fris in mei maar daar valt mee te leven. Weet iemand hoe het in mei in Ierland is, en wat zijn tips qua het bezoeken van regioās plaatsen. We willen sowieso vliegen en daar een auto huren.
Superleuk! Ik vind kamperen echt heerlijk, lekker buiten de hele dag. En dat kneuterige: ontbijt halen, koffie drinken en afwassen en je bent meteen een ochtend verder, haha.
Ik weet niet wat je vriend gewend is, maar misschien is het wel goed om je verwachtingen uit te spreken (als je dat nog niet gedaan hebt). Er zit nog wel verschil in kamperen met een tent, zonder elektra en een camping zonder (luxe) voorzieningen behalve sanitair en op pad met de caravan en een megacamping met zwembaden en animatieteam
Mijn vriend is het simpelste van het simpelste gewend. Pasta uit blik, in een tentje in de buurt van de vouwwagen van zijn ouders en hele dagen ravotten. Zoeken daarom een middenweg. Hij wilt niet teveel poespas, daar leg ik me bij neer, maar ik wil wel gewoon lekker bourgondisch eten en drinken (zoek mijn vakantielanden eigenlijk ook altijd op het eten uit). Zoeken daarom een een kleine camping, met ruime plaatsen, zonder overbodige luxe (mits het maar schoon is), maar wel in de buurt van een stadje waar je eventueel lekker uit eten kan.
Leuk!! Klinkt als een goede middenweg. En als je het echt niks vindt, heb je de tent zo ingepakt en kan je alsnog ergens anders heen, toch? Tof dat je het gaat proberen!
Ja precies! Als het vies tegenvalt zoeken we gewoon iets anders op, maar over het algemeen vind ik alles met hem wel leuk dus dat moet al helpen.
Het weer in Ierland is geen peil op te trekken, echt alle 4 de seizoenen kunnen op 1 dag aan bod komen. Ik ben afgelopen september in Ierland geweest voor drie weken en hebben toen maar 4 dagen regen gehad. Ierland is echt prachtig als ik je iets mag aanraden zou ik zeker de kans pakken om naar County Donegal, Galway, Sligo, Mayo, ga kijken bij Dingle en Noord Ierland te pakken. Ga naar de Slieve League, dit zijn de hoogste kliffen van Ierland. Ik kan je nog zoveel tips geven, heb je behoefte aan meer PB me dan maar even.
Vooral Donegal en Galway hebben echt mijn hart gestolen!
Ah kruik wat een goed idee bedankt voor je tips!
Royan of La Rochelle zijn leuk!
Mensen hier die al eens naar Chili zijn geweest en daar zowel het noorden als het zuiden in dezelfde trip hebben gedaan? Is het goed bereisbaar? Hoe kun je het beste door Patagoniƫ reizen (en dan met name overnachten)? Ik wil alleen gaan maar hoe gemakkelijk treed je in contact met medereizigers?
Wanneer wil je gaan? Ik ga daar volgende maand heen (ook alleen), dus dan kan je dan meer vertellen!
Ik vlieg naar El Calafate (Argentinië) en ben dan van plan via daar met de bus naar boven te gaan door Chili en Argentinië bussen kun je boeken op busbud.com, heb gehoord dat de bussen best luxe zijn maar wel lang en soms best duur. Oh en ik slaap in hostels en heb al een rijtje met aanraders van anderen mocht je geïnteresseerd zijn!
Ik ben voornemens om medio februari al te gaan. Tips voor hostels zijn altijd welkom!
Iemand tips voor een surf camp voor in de zomer in Europa? Liefst 25+.
Ja Portugal! Bijv Ericeira of Costa da caparica. Ik persoonlijk vond Surf Lisbon heel chill. Ook werkende mensen van mijn leeftijd.