ja ik heb wel tips! Ik heb in Edinburgh mân master gedaan haha, toen waren ze de trambaan nog aan het aanleggen!
Het kasteel is zeker leuk! De straat naar het kasteel heet the royal mile, dat is niet zo boeiend, maar je ziet daar wel allemaal hele steile trappetjes naar beneden gaan, die zou ik zeker een keer nemen!
De musea zijn gratis, dus ik zou zeker even naar het National Museum gaan. Scottish National Gallery of modern art is ook leuk, dat ligt in de buurt van Dean village, wat ook leuk is voor een bezoekje, is erg pittoresk.
Op Grassmarket heb je Armstrongâs vintage, dit is een leuke kledingwinkel. Hier zijn ook wat chille bars waar je gewoon een biertje of whisky kunt drinken.
Er zijn 2 heuvels die je kunt beklimmen: Arthurs seat en Calton Hill. Van beiden heb je een fantastisch uitzicht en is de klim prima te doen! Wel niet ideaal met regen natuurlijk.
De botanische tuin zou ik skippen, ik ben er een keer rond deze tijd geweest en dat was niet super boeiend.
Als je het leuk vind zou je naar Teviot Row House kunnen gaan, dit is de student union waar ik tijdens mân studie vaak kwam, er zijn hier binnen verschillende aparte zaaltjes. De Library Bar is het leukst: het is een studentencafe met prima eten en goedkoop bier (pints). Zie hier onder. Als je ergens in de kasten snuffelt kom je misschien nog wel een doos met echte menselijke botten tegen 
Neem buslijn 49 richting Leith, en dan eruit bij de halte Kingsâ road, dit is Portobello beach. Lekker wandelingetje op het strand, er zijn wat schattige eettentjes, en er is een soort an arcadehal langs de boulevard waar je wat spelletjes kunt spelen.
Een Afternoon tea kun je doen in The Dome op George street. Moet je wel even reserveren, maar het is fancy, lekker en maar 20 pond geloof ik.
Ik zelf ga altijd naar YoSushi voor sushi (is met zoân lopende band), er is er één in een warenhuis (Harvy Nichols) en één op Princess street. Ik ga nu altijd naar die op princess street omdat je daar een leuker uitzicht hebt. Hier heb ik een keer JK Rowling gespot 
The Jazz bar is leuk om te hangen (bier en cocktails), met live muziek
oja: een âmustâ is natuurlijk een deep fried mars bar proberen, daar zie je overal wel reclame voor haha! Ik zou aanraden om er één te delen want het is niet te vreten