Ik ga eind april/ begin mei naar Lissabon, in m’n eentje. Wie heeft tips?
Het eten! Wij zijn er in september geweest en het eten is echt geweldig. Doe een food tour en laat je rond leiden door de locals. Hetzelfde geldt voor de Port huizen. Die zijn echt te moeite waard. We zijn naar de locale markt geweest op zaterdag. Daar kun je gewoon Port drinken bij het ontbijt :’) het is wel wat lastiger als je vegetarisch eet. Zoals de francesinha die je daar overal kunt bestellen. Het is een soort van mega tosti met drie soorten vlees en kaas omgoten met een biersaus. Taxa is een bar in het uitgaangsgebied waar je heel goedkoop vino verde en broodjes met rauwe gedroogde ham eet. Dat is echt de perfecte plek om je avond mee te beginnen en af te sluiten. Oh en neem de tarte del nate. Dit is een heerlijk puddingtaartje ik at er echt twee voor het ontbijt.
Serieus eet overal waar je komt. Alles is vers en smaakt heerlijk.
Coleção Berardo als je van moderne kunst houdt
Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Montenegro. Is iemand daar geweest? Zo ja, ik hou me aanbevolen voor tips! We gaan een auto huren, dus zijn niet gebonden aan bepaalde plekken
Ik ben twee dagen in Kotor geweest en ondanks dat het behoorlijk druk was vond ik het een van de leukste plekken waar ik geweest was in mijn rondreis door de Balkan. Niet echt tips, maar mocht je naar die plek gaan is het zeker een aanrader. Verder een groot stuk rond gereden door het land met de bus en alle bergen zijn adembenemend!
De baai van Kotor is zoooo mooi. Wij zaten op 1 plek en vanuit daar wat dagtrips gemaakt met de auto, niet heel specifieke tips dus.
In mei wil ik met mijn vriend ongeveer een maand lang gaan backpacken. Er zijn alleen zoveel leuke landen om heen te gaan dat we een beetje de draad kwijt zijn. Iemand leuke tips waar we een maandje goed door kunnen komen met geen extreem weer. We wouden graag de kant van Azië op, met uitzondering van Thailand en Sri Lanka want daar is mijn vriend al geweest. Maar andere landen zijn ook niet uitgesteld alleen te veel keus haha😁
Vietnam en dan een stukje Cambodja?
Wij willen graag 1.5 week naar Albanië, íemand weleens geweest en tips? Het is niet echt een standaard vakantie bestemming volgens mij.
Ik ben maar kort in Albanië geweest vanuit Macedonië, maar ik vond de omgeving van het Ohrid meer erg leuk. Pogradec en Lin ben ik geweest, beide erg leuk!
Indd, tirana is echt niet veel aan helaas. Echt max een dag. Wij zijn ook in Durres geweest, echt een soort badplaatsje met veel luxe hotels!
Indonesië. Bali is natuurlijk leuk, maar er is zoveel meer! Ik ben zelf ook op Java en Lombok geweest, maar je hebt nog veel meer. Ik ga zeker terug als ik ooit weer eens genoeg vakantiedagen en geld heb voor een langer tripje, dan wil ik iig naar Sumatra, en dit keer ook naar Flores (en hopelijk mag je tegen die tijd ook weer naar Komodo, dan wil ik daar zeker ook heen), en terug naar Lombok.
Dankjewel voor de tips! Wij willen een auto huren en waarschijnlijk het zuiden doen. Zou ook graag de alpen doen omdat we ook graag wandelen maar ik denk dat de 10 dagen te kort gaan zijn om daar ook naar toe te rijden. Nog tips voor accommodaties?
Indonesië, eventueel in combinatie met Maleisië.
Iemand die al vaker in Indonesië / Bali is geweest en wilt kijken naar deze route: https://www.sawadee.nl/22-35ersreizen/azie/indonesie/jribl-groepsrondreis-Indonesie-22-35/praktische-informatie/
Is die een beetje leuk en het geld waard (1750 euro incl. vlucht)? Met alle highlights etc.? Ik vind 'm wel interessant, enige wat me tegen staat is die trekking naar een vulkaan, niet echt mijn ding maar wel een leuke uitdaging misschien
En als iemand verder ervaring heeft met Sawadee, let me know!
Ik ben zelf geen fan van georganiseerde rondreizen, maar dit ziet er wel ok uit qua wat je allemaal ziet. Die vulkaan op Lombok schijnt wel echt heel vet te zijn, was helaas niet begaanbaar toen ik er was omdat het te veel geregend had. Gili T vond ik wel kut, echt zo’n party-eiland. Enige goede eraan is dat ik bij een middag snorkelen vanaf het strand een schildpad vanaf heel dichtbij heb gezien. Dat kamperen op Gili Kondo lijkt me wel echt heel gaaf (als de groep een beetje leuk is)!
Dankjewel voor je ervaring! Ben zelf ook niet de grootste fan van georganiseerd, studeer notabene toerisme maar niemand kan mee en vindt zo ver en zo ‘lang’ alleen toch niet heel fijn ofzo. Thanks!
Ik weet niet hoe het in Indonesië specifiek is, maar in veel Aziatische landen die goed begaanbaar zijn voor backpackers kan je echt goed alleen reizen en kom je om de haverklap mensen tegen, waar je dan weer stukken mee kan reizen. Ik wil je verder niet ompraten hoor, neem je eigen beslissing, maar als je bang bent om alleen te zijn/reizen hoeft dat daar niet.
Ik heb weleens alleen gereisd, 2x een stedentrip alleen. Maar had na 3 dagen al een mental breakdown van loneliness haha. Ook is m’n moeder het er niet helemaal mee eens dat ik alleen zou gaan, ondanks dat ik 22 ben. Dus het is voor mij geen ramp om met zo’n groepsreis mee te gaan, vind het wel prima eigenlijk!
In Indonesië is het echt prima te doen in je eentje hoor! Ik heb het ook in mijn eentje gedaan en heel veel leuke mensen ontmoet in de hostels waar ik verbleef. Voordeel is dat je dan niet vast zit aan een schema, als ik het ergens leuk vond bleef ik rustig een nachtje of twee langer, en als ik het niet leuk vond kon ik meteen weer weg. En je zit ook niet aan dezelfde mensen vast de hele reis, lijkt me heel rot als het al met 1 iemand niet klikt zit je daar alsnog bijna drie weken mee opgescheept… Plus als je in je eentje gaat kun je het waarschijnlijk voor een heel stuk minder doen, ik ben met ongeveer datzelfde budget (ongeveer 100€ meer, ook incl vlucht) zes weken onderweg geweest daar. En daar zat al het eten bij, dat komt er bij jou nog bovenop (al hoeft dat niet heel duur te zijn daar). Heb wel redelijk zuinig gedaan, maar met jouw budget kun je dan dus veel meer doen (en vaker een privékamer nemen ipv een slaapzaal )!