Veel ceviche en pisco sour en probeer vast wat spaans te leren!
Nee, hoelang heb je en wanneer ga je? Ik vond de trekkingen in Huaraz waanzinnig mooi, 8 uur met de nachtbus vanuit Lima. Ik heb zelf de mini Huayhuash trekking gedaan, als tegenhanger voor de wat meer populaire Santa Cruz trekking. Maar ook dagtochten daar waren waanzinnig mooi. Stadje zelf is niet zoveel aan.
Verder staan waarschijnlijk de Salkantay en de Colca Canyon trekkingen al wel op je lijstje, die vond ik ook echt heel tof, had ik niet willen missen. En als ik langer in Peru was gebleven was ik wezen sandboarden (en me het leplazarus drinken, verder is er niets te doen) in Huachina, en pinguins kijken in Paracas (aka galapagos for the poor). Maar dit zijn ook hele bekende bestemmingen en deel van de Gringo trail. Je hebt zoân bus die veel mensen nemen (Peru Hop), maar ik heb het zelf met lokaal vervoer gedaan, vond ik chiller, meer vrijheid. En is heel makkelijk te boeken via busbud of redbus.
Voor hostels vond ik La Boâm in Cusco (klein en frans, en tevens een creperie, zo schattig, met open haard en ontbijten met crepes) leuk, en in Arequipa het Way Kap hostel. In Huaraz Caroline Lodging en Akilpo. Van die eerste spreekt de eigenaar nederlands en vanuit het hostel worden allerlei trekkingen georganiseerd, en kost geen drol.