Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben vorig jaar op roadtrip in portugal geweest. Was echt leuk! Wij begonnen in Porto, trein naar Lissabon gepakt en vanaf daar met de auto. Porto kan je wel zien in 2 volle dagen, in Lissabon kan je je wel langer vermaken. Vanuit Lissabon zijn wij naar Evora gereden, toen naar Beja en daar vandaan naar Albufeira. Daar vandaan een dagje naar Sagres en Cabo de Sao Vicente (gecombineerd op 1 dag).

1 like

Ik heb zelf twee weken gebivakkeerd in een hotel in Sanur. Ik denk zelf dat slapen in een hostel niet voorwaardelijk is voor het maken van contacten. Heb je al een leuk ho(s)tel gevonden? Hoe lang ga je?

1 like

Haha, ja, het eten was een verademing voor een (grotendeels) vegetariër, zeker na Iran en Azerbeidzjan (waar ik meestal steeds dezelfde opties had (tomaten en/of aubergine)).

1 like

Nee, niet per se. Er is nog wel iets tussen enkel in steden blijven en helemaal alleen de bossen in trekken. Ik heb veel wandelingen gedaan door/bij schattige dorpjes (vaak alleen, maar dus niet volledig weg van de bewoonde wereld), ik ben op een aantal georganiseerde trips geweest en ik heb ook andere reizigers ontmoet waarmee ik uitstappen heb gedaan. En er zijn veel kloosters en kerken op prachtige plekken, dus daar is dan openbaar vervoer naar (gedeelde minibusjes) of georganiseerde excursies.

Ik startte in Sighnaghi (in de wijnregio), waar ik voornamelijk alleen wandelde. Daarna Tbilisi. Van daaruit een georganiseerde trip naar David Gareja-klooster. In Tbilisi ging ik o.a. naar een badhuis (ook een speciale ervaring, haha). Ik ben 2 keer gaan paragliden, waarvan 1 keer echt in de bergen, onderweg naar Kazbegi. Daar (en in Mestia) heb ik ook alleen gewandeld (o.a. een heel populaire wandeling, dus ook andere mensen onderweg, en een wandeling waarbij ik alleen ben gestart, maar onderweg aan de praat raakte met andere reizigers). Vanuit Kutaisi kan je bv. ook grotten bezoeken en naar Okatse Canyon, waar je op houten bruggen loopt, dus dat is ook niet zomaar alleen in de wildernis. Stalin is ook geboren in Georgië en in Gori is een museum dat ook interessant is (ter info, het is tijdens de Koude Oorlog als propaganda geopend en grotendeels ook in die staat behouden).

1 like

Gaaaf! Ik zou zoals eerder ook al door iemand anders werd aangeraden iets meer tijd nemen in Tokio maar zeker ook in Kyoto! Wij zaten daar volgens mij 5 dagen en toen was ik er nog niet klaar mee haha, vond het zo leuk daar! Wij hebben wel een dagje Nara vanuit Kyoto gedaan dus dat zou bij jou wel wegvallen maar ik zou waar mogelijk zeker een dagje langer plannen. Ik ben van jou lijstje verder in Osaka geweest (2 dagen, vond ik leuk maar dat was ook wel genoeg), Hiroshima (1 nachtje, was genoeg) en Kanazawa (3 nachten, was verrassend leuk!). Word er helemaal enthousiast van haha, Japan staat echt in mijn top 3 leukste reizen ooit!

Brrrrr :cold_sweat:

Ahhh ik word jaloers als ik je reisplannen zie haha! Je gaat het zo leuk hebben daar!

Ik heb zelf ook een daguitstap gedaan naar Hakone maar weet niet of ik dat zou aanbevelen. Ofwel lag dat aan de uitstap die ik gedaan heb (had zo’n pas gekocht vanuit Tokio) maar ik vond het net een pretpark: eerst met een treintje vol toeristen, dan in zo’n soort skilift, dan op een Vikingschip? Heel apart haha en vol met Japanse toeristen. Was wel grappig om te zien haha.

Kyoto vond ik trouwens HEEL mooi. Daar sliep ik in een heel sociaal hostel (maar niet party) waar je ook fietsen kon huren. Echt een aanrader om met de fiets Kyoto te ontdekken. Ik zal je anders even een privé berichtje sturen met alle hostels waar ik geslapen heb!

Dank ook @Dibs! Denk dat ik voor een combinatie van hotels en hostels ga dan. Gewoon even kijken wat mee aanspreekt. In Canggu heb ik Bali Full Moon Guest House geboekt. Is een hotel, maar had wel echt fijne reviews. In Ubud ga ik het hostel doen dat @Oprah noemde.
Verder wil ik nog graag naar de Gili eilanden, Nusa Lembongan en Uluwatu als laatste. Denk dat dat de route wordt. Dus mocht er iemand specifieke tips hebben dan hoor ik het graag :grin:

Ik ben trouwens 3 weken weg; 2,5 week dus echt op Bali.

2 likes

Ik zou alle Nusa eilanden bezoeken en niet alleen Nusa Lembongan. 1 overnachting (2 dagen) is daarvoor voldoende.

Edit: Dus Lembongan / Ceningan en Penida. Op de eerste twee kun je prima scooteren (zoooo leuk) alleen op de laatste kom je met een scooter niet zo ver en zal je ander vervoer nodig hebben.

Thanks voor het uitgebreide antwoord! Ik ga er nog even goed over nadenken. Heb even research gedaan naar het gratis e-visum voor Sint-Petersburg, maar helaas kom ik daar niet voor in aanmerking denk ik omdat ik per bus/trein reis en je dit visum alleen kunt krijgen als je op het vliegveld aankomt of via een specieke grensovergang met de auto komt.

Ben je alleen in Sint-Petersburg geweest? Hoe is het qua veiligheid? Lees er een beetje gemixte dingen over…

Ik vond Las Terras(z?)as mooi.

3 likes

Vinales was top, vond santa clara echt niks aan.

1 like

Ik ben op dit moment in Bangkok en mijn vriend en ik willen morgen naar een skybar, ik zie op internet alleen door de bomen de barren niet meer. Iemand een tip voor goed uitzicht, én een goede sfeer?

Mijn vakantie naar Mexico en Guatemala volgende maand kan niet doorgaan door corona :sob::sob::sob::sob:. We kunnen nu omboeken en dan in oktober gaan, helaas is het dan wel slechter weer daar. Iemand daar ervaring mee?
Baal zo erg, verheugde me er gigantisch op en was wel toe aan vakantie. Maar ja niks aan te doen.

Wij zijn op de rooftop van het Banyan Tree hotel geweest. Vond het echt adembenemend mooi. Wel 20 euro voor een cocktail dus hebben ook maar 1 drankje gedaan, vond ik het wel waard.

Ah wat kut!
Ik ben eens voor drie weken in oktober in Mexico/Belize geweest en heb 1 dag regen gehad en een keer een middag, viel echt heel erg mee!

1 like

Ja eigenlijk zien we het ook wel hebben niet zo veel keuze nu. Vandaag gelijk alles regelen om het om te boeken.

Ja, gelukkig valt het om te boeken zodat jullie nog kunnen gaan. Voordeel is wel dat het dan een stuk minder druk is daar qua toerisme.

1 like

Ik ben naar above eleven geweest. Is ook echt een aanrader, maar net als alle andere rooftopbars is het wel prijzig.

Ik ben naar Lebua geweest, was erg prijzig maar wel een leuke ervaring!