Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja echt he, en of je nog ff wat eten wilt kopen op dat keerpunt. Wordt je echt niet in dank afgenomen en je wordt zowat gedwongen dat te doen… Vond de omgeving verder ook niet geweldig en de ‘stad’ echt vreselijk, misschien dan een dag max oké is.

1 like

haha ja dat eten halverwege. wij waren erin getrapt en zagen dat zodra we wat hadden gekocht, onze kapitein het weer terug gaf aan de verkoper haha.

Oh, goede keus, Schotland is zo nice!
Je kunt er vrij makkelijk met touringcars reizen, die gaan tussen de bekendere plaatsen en zijn redelijk betaalbaar (voor UK begrippen). Ik vond zelf Pitlochry echt een aanrader, heel leuk sfeervol plaatsje. Loch Ness was ook wel leuk, maar ik vond Loch Lomond veel mooier. Ik vond Edinburgh overigens leuker dan Glasgow, zou de reis daarom andersom doen en in Edinburgh eindigen.
(Disclaimer: het is inmiddels wel meer dan tien jaar geleden dat ik er was, dus of het nog steeds zo makkelijk is met de touringcars weet ik niet)

Leuk! Ik ga in de zomervakantie een roadtrip maken in Schotland. Ik ben vorig jaar een weekje naar Edinburgh geweest en 1 dagje Glasgow. Ik vond Edinburgh veel leuker, dus daar zou ik eindigen. Wij zijn toen met de trein naar Glasgow gegaan, dat was heel simpel en ging makkelijk!

1 like

Goede keuze, Schotland is echt prachtig! :heart_eyes:

Als je in Edinburgh bent is de Mary Kings Close een aanrader. Is een rondleiding onder de stad, de huidige stad staat namelijk op de ‘oude’ stad gebouwd en daar kun je nog wat van zien. Verder kun je vanuit Edinburgh tours boeken wat al eerder werd aangeraden. Je kunt een dagtrip doen de highlands in (persoonlijk zou ik de highlands niet overslaan, prachtige natuur!) maar er zijn ook meerdaagse tours. Isle of skye is dan ook een aanrader. Oh en uiteraard de pubs niet overslaan, dat sfeertje is zo leuk!

2 likes

Ik ga een aantal dagen naar Rome. Ik wilde graag 2 of 3 dagen Rome en daarna door naar Napels, maar dat ziet mijn gezelschap niet zitten.
Heeft iemand misschien nog OV tips voor Rome? Is het handig als ik één of andere pas koop voor onbeperkt gratis reizen met bus/metro?

Heeft iemand nog leuke tips voor Athene? Of misschien juist afraders? Ga dit weekend 3 dagen, echt zoveel zin in!

Ah zo leuk.
Ik heb geen echte insiderstips, maar ik vond de acropolis en het acropolismuseum zeker de moeite waard, ook al hadden de grieken die ik ken me het afgeraden vanwege de drukte en de hitte (ik was er midden in de zomer). Ik vond het fanstastisch om dat met eigen ogen te zien en had het nooit willen missen. Met een studentenkaart krijg je trouwens veel korting of mag je zelfs gratis dus neem die mee als je hem hebt.
Het wijkje Plaka daar vlakbij vond ik ook heel leuk om te zien, maar dat is geen verborgen pareltje of zo.
Mocht ik me nog meer dingen herinneren laat ik het nog wel weten, wanneer ga je?
Edit: oh dit weekend zie ik

Edit 2: de antiekwinkels en markt rondom Monastiraki vond ik ook heel leuk maar daar moet je van houden

1 like

Ja kan gewoon op elke halte! en op t vliegveld kun je ook alvast bij de tram een 3 of 4 dagen ticket kopen

1 like

Ik ben afgelopen november in Rome geweest en heb eigenlijk vrij weinig gebruik gemaakt van het OV. Wij hebben heel veel te voet gedaan, was echt heel goed te doen en zo zie je ook veel meer van Rome. De keren dat we wel met de metro zijn gegaan, heb ik gewoon mijn bankpas voor het poortje gehouden, er wordt dan ongeveer €2 van je rekening afgeschreven. Echt ideaal! De bus hebben we niet gebruikt, dus daar kan ik je helaas niet over adviseren.

2 likes

@Demelza Plaka is inderdaad een super leuk wijkje om doorheen te lopen! Vond het zelf ook heel leuk om 's avonds wat te gaan drinken bij een rooftop bar (oa A for Athens, Couleur Locale en 360 cocktailbar) omdat je dan ook uitzicht hebt op de Akropolis en verder vond ik de Lycabettushill ook echt de moeite waard (super mooi uitzicht over de stad!).

Veel plezier! :blush:

1 like

Welk hotel heb je? Wij gaan vanavond boeken.

Heeft iemand tips voor Barcelona? Ik heb de standaard toeristische plekjes al gezien toen ik er een dagje was, maar ga er nu een paar dagen heen. En weet iemand nog dingen die leuk zijn daar om te doen als je alleen bent?

Nog 3 dagen tot Parijs! Heeft iemand nog dingen die je echt moet doen? We gaan naar het Yves saint laurent museum en musee d’orsay. Verder gaan we alle high end cosigment winkels bij langs. Of heeft iemand aanraders voor (vegetarische) restaurants?

@LaPetiteRobeNoire en @Vidia thanks!! Plaka waren we al van plan en antiekwinkeltjes vind ik leuk dus ik ga eens kijken. Hebben jullie toevallig ook nog tips voor lunchrooms/restaurants waar je lekker (vegetarisch) kunt eten?

Heeft er iemand nog leuke tips voor Krakau en omgeving? We willen een auto huren dus we kunnen ook een stukje rijden. Een dag naar Auschwitz staat al gepland.

Ah mijn vriend en ik gaan begin mei een weekje weg. We willen een zon/strand-vakantie , maar ons kennende houden we dat een paar dagen vol en dan willen we toch ook wat cultuur snuiven. Iemand tips?

Toscane, Montenegro, Portugal, een Grieks eiland, Malta.

2 likes

Topper!

1 like

Heerlijk al die reisplannen! Wij gaan naar Madrid, dus als daar nog fantastische tips voor zijn, heel graag!

1 like