Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik kies meestal eerst het land/de regio, daarna de periode, dan boek ik vliegtickets, en als laatste accommodatie.

Edit; ik lees nu je toevoeging. Ik heb het geluk meestal buiten het hoogseizoen te kunnen reizen. Wel hou ik er soms rekening mee dat overnachtingen op vr/za/zo duurder kunnen zijn, en dan probeer ik het zo te plannen dat ik dan niet op de duurste/drukste plek slaap. Maar hoogseizoen is idd lastig, ik kijk nu ook naar Peru in augustus en september en alleen al qua vliegticket zit er zo veel verschil tussen die twee maanden.

1 like

Ik ben een keer of 6 in Florida geweest waarvan 2x in Disney.
Aanrader is TUI: vaak is Florida in de aanbieding, dat moet je goed in de gaten houden. Ik heb een keer een Vila geboekt (Disney Area Homes) en dat beviel echt super en was niet duur. Daar zat dus ook de vlucht en autohuur bij (was puur Orlando).

Verder via TUI een keer een 'rond’reis gedaan, eerst naar Orlando en toen naar Miami (inclusief autohuur) ook goed geregeld en voordelig.

Eigenlijk vind ik nooit goedkope vluchten naar Orlando/Miami, dus meestal een pakketreis in de aanbieding.

Aanrader is ook Exit travel, afgelopen jaar ook een road trip via hun gedaan: Orlando, Naples, Miami en Bahama’s (inclusief vluchten en auto) we waren in het hoogseizoen daar echt niet veel geld voor kwijt.

1 like

Wil je daar wat meer over vertellen? :smiley: wij willen deze zomer ook kamperen in Frankrijk, maar heb nog nooit echt gekampeerd en al heeeeel lang niet in Frankrijk geweest.

Welke regio/route deed je? Hoe pak je dat aan met camping, via een website boeken of echt gewoon langsrijden? En hoeveel kost dat ongeveer per nacht? Sorry voor alle vragen haha!

Klinkt top! Dankje

Ik ga morgen en overmorgen naar Düsseldorf. Hebben jullie nog tips? We gaan vooral winkelen en eten. Waar hebben ze de lekkerste pannenkoeken voor ontbijt en pizza’s?

1 like

Wie kan mij wat leuke tips voor een trip naar Rotterdam geven (ik ben Belg en al jaaaren niet meer daar geweest). Dingen die ik tof vind: musea/galeries met hedendaagse kunst bezoeken, strollen door lokale buurtjes, koffiebars, gezellige plekjes om te lunchen/dineren (liefst vegi-vriendelijk), boekenwinkels, … the usual hipster stuff dus haha. Leuke café’s voor in de avond ook welkom trouwens.

Wat al op de planning staat qua musea is het Witte de With en Het Nieuwe Instituut. De Markthal lijkt me ook de moeite maar heel druk?

Doorrijden naar Amsterdam.

7 likes

Wil je gaan kamperen? Want dat kun je makkelijk doen zonder van tevoren te boeken. Wij belden vaak in de ochtend om te checken of ze nog een plekje hadden of we gingen gewoon kijken op de camping. Als je op hele specifieke campings wilt staan, is dat wat moeilijker

2 likes

De markthal valt opzich heel erg mee qua drukte. Ik heb er heel lang gewerkt en in de winter/lente zijn eigenlijk alleen de weekenden druk, maar doordeweeks valt het heel erg mee!

Qua café’s voor 's avonds vind ik Kade 4 of Stockholm (beide in de Oude Haven) altijd heel fijn en THOMS (op de Meent) is ook altijd wel chill. Witte de With heeft ook heel veel leuke café’s! Voor koffie zijn Man Met Bril Koffie en Heilige Boontjes mijn favorieten. Supermercado is ook een superleuk restaurant met een aantal vega(n) opties. Vegan Junkfood Bar is ook altijd erg lekker!

Veel plezier in de allermooiste stad van Nederland! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dank voor de tips!

1 like

Ik ga eind april samen met mijn vriend 4 daagjes naar Valencia. Mensen nog leuke hotspots en aanraders?

Dat kan gewoon hoor, tenzij er in dat land een negatief reisadvies is

Op voorhand overnachtingen boeken. Normaal doe ik dat nooit, maar voor Japan heeft me dat wel veel geld uitgespaard. Wil je in hostels blijven? Want dan kan ik je wel aanraders doorsturen!

Ja snap ik! Ik vond de hostels er trouwes heel erg chill: heel schoon en vaak slaap je in van die cabines, dus heb je best veel privacy.
Ik ben zelf in Tokyo, Osaka, Kyoto, Nara en aan de kust in Wakayama geweest dus als je graag tips wil, mag je me altijd een berichtje sturen.

Iemand weleens in West-Java geweest? Kwam deze reis tegen https://shoestring.nl/groepsreis-indonesie-verschrikkelijke-aanbieding/reisdata-en-prijzen, 11 dagen voor €700, kost echt niks maar ik weet niet zo goed met dat deel van Indonesie of het me echt aanspreekt…

Ik heb een rondreis door heel Java gedaan en ik ben in het westen ook in Jakarta, Bogor en Bandung (en puncak) geweest. Heel eerlijk vond ik het oosten van Java echt veel mooier. Het is sowieso vrij dichtbevolkt op Java, maar het westen al helemaal. Ik denk dat je dan niet het beste van Java meekrijgt.

1 like

Ja zo’n idee kreeg ik al toen ik de foto’s zag op google. Wil eigenlijk meer natuur dus dan denk ik niet dat 'ie ideaal is. Dankjewel iig!

Iemand die hier in haar eentje ooit interrailen heeft gedaan? :slight_smile: Ik zou graag ervaringen horen!

1 like

Ik ben opzoek naar welkome tips voor in Bremen! We gaan met een grote groep vrienden heen.

Alle tips in de trant van leuke restaurantjes (voor een fijn prijsje, hoeft geen culinair hoogstandje) en ook kroegen en andere plekken voor uitgaan zijn zeer welkom!

Moi! Maar richting Engeland dus niet zo spannend en ingewikkeld. Wat wil je weten?

Iemand (alleen) naar Georgië geweest?