Geen specifieke tips. Ik vind de wijk â Le Maraisâ leuk, een beetje hipster. Het is als ik het me goed herinner, niet te ver van het centrum, zonder de overload aan toeristen. Er zijn voldoende Vega/vegan opties.
In mijn hoofd bestaat de Griekse keuken ook bijna alleen maar uit vleesgerechten, gyros, souvlaki enzđ . Maar ik ga me er nog even in verdiepen in zoân grote stad zullen vast ook wel plekjes voor vegetariĂ«rs zijn
Voor Belize wel:
Caye Caulker om echt te chillen en snorkelen/duiken.
Lamanai arceological reserve, vertrekken vanuit Orange Walk. Dan maak je eerst een hele leuke bootrit waarbij je veel ziet. Lamanai zelf heeft natuurlijk mooie Maya ruĂŻnes, maar er loopt ook aardig wat wildlife rond.
San Ignacio voor de ATM caves.
Cockscomb Basin Wildlife Preserve, mooie jungle hikes en waterfalls
Ik ben ook in het kasteel geweest, vond het zeker de moeite waard. Je kunt bijvoorbeeld ook de kroonjuwelen zien. En een mooi uitzicht over Edinburgh!
Ik heb juist heel lekker vegetarisch gegeten in Griekenland! Vegetarische hoofdgerechten zijn er wel weinig maar ik ging altijd helemaal los met mezzes/voorgerechten: gevulde tomaten uit de oven met pilaf, dolma, platbrood met fava en tzatziki, gegrilde haloumi, spanakopita soms moest je even zoeken maar veel plekken hadden wel ruime keus aan kleine groenten en aardappel gerechten
Hmm dat klinkt al veel beter . Ik ga zoeken!
Ik ga in september 3 weken naar Mexico! Naar het schiereiland Yucatan. Hebben mensen tips? Op zich staat de route al wel een beetje vast, maar hoor het graag als er nog echt dingen zijn die ik niet mag missen of andere tips.
Flamingoâs kijken in Celestun! Is Palenque te ver uit de richting? Agua azul is daar ook in de buurt. Chitzen Itza is ook mooi, vroeg gaan als je gaat iig, dan heb je minder toeristen. Minder druk maar ook de moeite is Uxmal. En zwemmen in een cenote. Maar deze zijn vrij standaard dus wist je waarschijnlijk al :).
ja ik heb wel tips! Ik heb in Edinburgh mân master gedaan haha, toen waren ze de trambaan nog aan het aanleggen!
Het kasteel is zeker leuk! De straat naar het kasteel heet the royal mile, dat is niet zo boeiend, maar je ziet daar wel allemaal hele steile trappetjes naar beneden gaan, die zou ik zeker een keer nemen!
De musea zijn gratis, dus ik zou zeker even naar het National Museum gaan. Scottish National Gallery of modern art is ook leuk, dat ligt in de buurt van Dean village, wat ook leuk is voor een bezoekje, is erg pittoresk.
Op Grassmarket heb je Armstrongâs vintage, dit is een leuke kledingwinkel. Hier zijn ook wat chille bars waar je gewoon een biertje of whisky kunt drinken.
Er zijn 2 heuvels die je kunt beklimmen: Arthurs seat en Calton Hill. Van beiden heb je een fantastisch uitzicht en is de klim prima te doen! Wel niet ideaal met regen natuurlijk.
De botanische tuin zou ik skippen, ik ben er een keer rond deze tijd geweest en dat was niet super boeiend.
Als je het leuk vind zou je naar Teviot Row House kunnen gaan, dit is de student union waar ik tijdens mân studie vaak kwam, er zijn hier binnen verschillende aparte zaaltjes. De Library Bar is het leukst: het is een studentencafe met prima eten en goedkoop bier (pints). Zie hier onder. Als je ergens in de kasten snuffelt kom je misschien nog wel een doos met echte menselijke botten tegen
Neem buslijn 49 richting Leith, en dan eruit bij de halte Kingsâ road, dit is Portobello beach. Lekker wandelingetje op het strand, er zijn wat schattige eettentjes, en er is een soort an arcadehal langs de boulevard waar je wat spelletjes kunt spelen.
Een Afternoon tea kun je doen in The Dome op George street. Moet je wel even reserveren, maar het is fancy, lekker en maar 20 pond geloof ik.
Ik zelf ga altijd naar YoSushi voor sushi (is met zoân lopende band), er is er één in een warenhuis (Harvy Nichols) en één op Princess street. Ik ga nu altijd naar die op princess street omdat je daar een leuker uitzicht hebt. Hier heb ik een keer JK Rowling gespot
The Jazz bar is leuk om te hangen (bier en cocktails), met live muziek
oja: een âmustâ is natuurlijk een deep fried mars bar proberen, daar zie je overal wel reclame voor haha! Ik zou aanraden om er één te delen want het is niet te vreten
Thanks! Ik sla je berichtje even op.
Nu ik dit zo lees ben ik echt in staat om me aan te melden voor een tweede master in Edinburgh haha klinkt vet leuk!
Wij zitten ook te denken om in september ofzo nog een weekje weg te gaan naar een Grieks eiland⊠Toevallig iemand nog aanraders? Er zijn er zoveel! Haha. We willen graag een combi van chillen/actief zijn (beetje hiken enzo). Iemand nog tips?
Ja het was ook heel leuk! Ik zeg doen
Ik ben ooit met mijn vriend in September naar Kreta gegaan en dat was erg leuk! We hadden een auto gehuurd en hebben daarmee het eiland grotendeels verkend. Rethymnon is er leuk om te bezoeken, net als de dorpjes Koutouloufari, Oud-Chersonissos en Piskopiano. We hebben er ook een jeepsafari gedaan (aanrader!). Spinalonga (hier was ooit een leprakolonie gevestigd) is ook indrukwekkend om te bezoeken. Hiken hebben wij niet gedaan, maar aan het strand/zwembad chillen kan wel heel goed!
Maar ben je 3 dagen in totaal in Schotland? Ik zou dan Glasgow sws skippen en lekker Edinburgh ontdekken!
Ik ken eigenlijk niemand die die kant op is gegaan met OV, dus heb geen ervaring daar mee, sorry!
Ik zie nu dat @EleanorRigby in het Schotland topic wel wat heeft geplaatst over treinen die kant op!
Ik ben op dit moment alleen in Barcelona! Ben er een week doe dus alles lekker rustig aan⊠wat ik tot nu toe erg leuk vond was een GaudĂ tour. Verder heb ik een erg gezellig hostel, als je de naam wil kun je me PMâen!
Het stond al op mijn wistlist maar nu wil ik écht naar Edinburgh
@Chaussures, sluit me aan bij @Jeccat, Kreta is een aanrader. Ik zat in Rethymnon, erg leuk en gezellig stadje. Hadden een auto gehuurd en uitstapjes gemaakt naar Elafonissi beach (zo mooi!) en Preveli beach. Je kunt daar echt heerlijk touren, er is genoeg te zien! Lekker eten, aardige mensen. Ik hou van Griekenland
Oh wauw! Ik heb geen tips maar ik wil wel even melden dat ik héél jaloers ben Staat echt al eeuwen op mijn lijstje.Vooral zwemmen in een cenote is echt mijn wens om eens gedaan te hebben.Ben heel benieuwd naar je verhalen als je terug bent!