Reizen / Vakantie (Deel 1)

Oh Frejus is super leuk! Daar kwamen wij vroeger altijd! We gaan nu iets zuidelijker, onder St. Tropez! (bormes les mimosas) Ja wij zijn sowieso niet zo van drukte opzoeken dus dat moet geen probleem zijn.

Wat bizar dat dit gewoon kan joh! Zelfs zonder corona vind je mij daar niet tussen

Heeft iemand een goede site om de besmettingen in Frankrijk bij te houden? Ik heb geboekt voor begin september (Normandiƫ) en zoek een manier waarop ik de regionale besmettingen goed kan bijhouden.

Deze keek ik op: https://www.coronavirus-statistiques.com/stats-departement/coronavirus-nombre-de-cas-tarn-et-garonne/

Via het menu kun je het departement aanpassen.

Ik vertrek morgenavond met de auto richting SloveniĆ«. We gaan voornamelijk wandelen, kamperen en voornamelijk in de buitenlucht zijn. Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen…

1 like

Dit is precies wat ik zocht, thanks!!

1 like

Sloveniƫ is heel normaal, is ook gewoon druk op markten enz maar zij waren heel lang geleden al de eerste zonder nieuwe besmettingen oid!

Graag zou ik jullie advies willen over het wel/niet ondernemen van een reis. In augustus heb ik een afspraak staan in de UK. Deze was in maart, maar hadden we verplaatst. De UK heeft het reisadvies aangepast en ik mag nu naar binnen zonder in quarantaine te hoeven.
Ik moet dan vliegen op Londen, met de trein en wellicht een stuk met de metro. Ik heb een vlucht gevonden en een hostel met privƩ-kamer.
Normaal zou ik een paar dagen extra gaan en lekker nog wat rondkijken daar. Nu zou het 3 dagen zijn waarvan 2 reisdagen en 1 met afspraak.
Wat zou jij doen?

• Gaan, maar alleen voor afspraak
  • Gaan + sightseeing
  • Verplaatsen naar onbepaalde datum zodat ik langer weg kan
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Beetje afhankelijk van wat voor afspraak het is/hoe belangrijk/of het digitaal kan, maar vliegen zou ik sowieso niet doen zelf (zou dan liever de trein pakken, dan hoef je in elk geval niet naar een druk vliegveld enzo), maar denk dat ik sowieso niet zou gaan eigenlijk.

1 like

De afspraak kan niet digitaal dus zal echt daar aanwezig moeten zijn. Het wanneer maakt op zich niet uit, maar zal wel ooit heen moeten.
De trein heb ik naar gekeken, maar is die week niet te betalen helaas. Over het vliegveld zelf had ik eigenlijk nog niet eens nagedacht dus dat is ook nog een goede overweging.
Ik twijfel echt zo erg. Het is niet dat ik overweeg te gaan vliegen om met vrienden op een strand te bakken ofzo, maar het is toch vliegen. Ik ga alleen trouwens

Edit: Rijden heb ik ook overwogen. Maar heb dan het probleem dat ik de terugrit in 1 dag moet doen en dat lukt niet in mijn eentje

Vliegveld zou ik ook kijken om zo dichtbij je bestemming te zitten zodat je minder lang met de trein moet. Dus bv heathrow of city pakken ipv stansted, scheelt een hoop tijd!

Ja dit doe ik sowieso altijd daar. Die vliegvelden liggen behoorlijk ver uit elkaar en daar kan je je echt nog in vergissen

1 like

Ik twijfel zo. Heb een super mooie camping aan de cote d’azur gevonden, met de auto en helemaal kidproof. Durf ik te boeken voor september?

Mijn vriend en ik gaan binnenkort een paar daagjes naar het Harz-gebergte. Heeft iemand toevallig wat leuke tips?

1 like

Even de zoekfunctie gebruiken in dit topic! Er is hier veel over gepost oa door @Qwerty123 volgens mij :slightly_smiling_face:

Ik zou (zoals de poll al zegt) wachten tot het weer wat normaler is.Persoonlijk zou ik het zonde vinden om alleen op en neer te gaan en niks te zien/doen.Al is het maar voor een dag (of twee).Hopelijk kom je eruit!

1 like

Thanks! Ook @Xiomara natuurlijk. Heb even teruggelezen. Is jouw indruk dat het heel (druk) toeristisch is? Of valt dat mee?

Gewoon afwachten! Waarschijnlijk hebben ze last minute ook wel plaats, ik hoor dat het op campings vrij rustig is.

Aaaaah wij vertrekken gewoon vandaag :grinning::grinning::grinning: 3 weken touren met een camper, alleen de eerste nacht is al vastgelegd.

7 likes

Nee dat is helemaal geen voorwaarde (meer) om te annuleren.

Kun je niet wachten met boeken tot het bijna zo ver is? Er zal vast wel een plekje zijn toch?