Reizen / Vakantie (Deel 1)

Menorca is baby heaven maar ik weet nog van mn stage bij een tour operator dat die vluchten zo vol zaten in sept, zeker omdat er maar een max aantal baby’s aan boord mogen. Weetniet hoe he tnu met corona zal lopen maar dan weet je dat iig!

Ja ik denk omdat ik via NS International heb geboekt. Hun beleid is dat ze geen geld teruggeven bij corona (ookal had ik vorig jaar al geboekt). Maar omdat dit dus random spoorwerkzaamheden zijn is het wat anders. Ook hier zeiden ze je krijgt niets terug (?) maar op aandringen krijg ik misschien toch iets terug, maar dat is nog even afwachten. :yawning_face:

1 like

Ik wil de laatste week van augustus een weekje naar Griekenland. Maar nu de corona besmettingen beginnen op te lopen vind ik het wel tricky… ik ben van plan te boeken bij een reisorganisatie, dus als het niet door kan gaan krijg je je geld terug of een voucher (prima) ook word je gerepatrieerd mocht het misgaan.
Maar toch die twijfel dus… hebben anderen hier ook last van?

Ik zou als je echt wilt pas op het laatste moment boeken. Ik heb het idee dat de reisorganisaties nu reizen aan het promoten zijn om snel geld binnen te harken. Maar als je eenmaal betaald hebt duurt het erg lang voordat je je geld terug hebt. Ik wacht al een aantal maanden.

2 likes

Wat is een fijne site om een camper te huren? (en waar moet je op letten?)

Ja ik heb dit dus gedaan, 2 weken geleden geboekt voor half augustus. Toen was er nog wat minder sprake van code oranjes in Europa. Maar vind het nu ook wel spannend eigenlijk…

Maar heb ook bij een reisorganisatie geboekt, maar op de site zijn ze nog een beetje vaag over hoe het allemaal zit. Overheid repatrieerd niet meer, maar zij geven aan dat nog wel te doen. Dus hoop dat dat ook echt zo is haha.

2 likes

Ga je ook naar Griekenland? Ja op zich gaat het daar nog wel redelijk oké qua besmettingen (volgens google 4000 geregistreerde besmettingen en ongeveer 129 doden in totaal). Alleen ben ik een beetje bang dat wij daar straks niet meer welkom zijn als de besmettingen hier weer heel erg toe gaan nemen.
Maar wil wel heel graag, dus denk dat ik het risico ga nemen. Maat dan wel redelijk last minute zoals @softijs zegt

Ik zou misschien nog iets langer met boeken wachten. Heb zelf gisteren geboekt om overmorgen naar Griekenland te gaan. Zag wel de laatste dag dat ik keek alle opties voor m’n neus wegvliegen dus wacht niet te lan haha! Ben wel benieuwd, vind het alsnog een beetje spannend!

1 like

Haha ja precies dit! Word er zenuwachtig van. Wil ook niet te lang wachten. Heb nu een leuke optie op het ook in Parga en ben bang dat ie misschien straks weg is. Andere Griekenland gangers, waar gaan jullie heen?

Ja ook Griekenland inderdaad! Hoorde er al wel goede verhalen over, maar je weet ook nooit hoe het over een paar weken is.
Ik ga trouwens naar Kreta, goede deal gevonden voor vlucht en appartement, ook via touroperator. Voor het eerst in mijn leven :sweat_smile:

Ah leuk! Ja zijn sowieso best wel veel goeie deals te vinden nu, zal ook wel door corona komen.
Ik ben ook niet zo van de touroperators, maar in dit geval wel wat veiliger. Hoop dat we kunnen gaan!

Ik precies hetzelfde. Zou normaal alles zelf doen maar nu met een touroperator. Ik ga naar Kreta trouwens. Ik vlieg morgen, daarba zal ik jullie een verslagje doen hoe het allemaal was!

2 likes

Regels op de fiets zijn gewoon hetzelfde. De rest van het verkeer is alleen wel wat minder op fietsers ingespeeld dan in NL, bijvoorbeeld auto’s die rechtsaf slaan zonder goed op te letten terwijl jij rechtdoor gaat, mensen die langs de weg geparkeerd staan en zonder te kijken hun autodeur opengooien, dat soort dingen. Maar zolang je gewoon alert blijft is het prima te doen!

Wij hebben via Goboony gehuurd! Dan huur je van particulieren, kan iets schelen in de prijs. Maar de vakantie moet nog komen dus of het bevalt weet ik nog niet :wink:

1 like

Hoe groot zou de kans zijn om over 2 weken nog naar Frankrijk te kunnen denken jullie? Vind het zo lastig. Durf ook gewoon nog steeds geen verblijf te boeken

Auto gehuurd voor de laatste week van augustus wohoo! Wel met de mogelijkheid nog te annuleren, mocht het tegen die tijd echt niet meer kunnen. Ons eerste idee is Oostenrijk, maar durven nog niet zo goed wat te boeken. Heeft iemand tips waar we huisjes in Oostenrijk kunnen vinden? Naast booking.com dan!

1 like

Ga je met eigen vervoer? En in een stad of daarbuiten?
Ik snap je wel hoor,ik vertrek overmorgen naar Duitsland en ben ook best zenuwachtig hoe de situatie zich gaat ontwikkelen.Maar ik hou me netjes aan alle maatregelen die DE heeft genomen en probeer mijn gezonde verstand te gebruiken.

1 like

Lastig, het kan elke dag veranderen. Wij komen net terug uit Zuid Frankrijk en op de camping is het allemaal prima te doen. Mondkapjes op doet iedereen, wel zagen we wat Fransozen die elkaar de hand geven etc. Ook in supermarkten en op de grote pompen langs de snelweg is er geen afstand te houden ook, heel erg druk.

1 like

Ja gewoon eigen vervoer. Dorpje in het zuiden van Frankrijk (cote dazur), camping. Wij gaan pas over 2 weken (en hebben al 2x onze reisplannen moeten annuleren) dus hoop zo dat het doorgaat :flushed:

Leuk, welk dorp/camping? Wij zaten ook in de Côte D’Azur bij Fréjus!

Denk vooral je gezonde verstand ook gebruiken en camping is prima te doen. Wij zijn in 1 ochtend in Cannes geweest en merkten wel echt minder toeristen, ondanks dat in de smalle ‘winkel’straatjes is afstand niet te houden.

1 like