Reizen / Vakantie (Deel 1)

Nee dat is helemaal geen voorwaarde (meer) om te annuleren.

Kun je niet wachten met boeken tot het bijna zo ver is? Er zal vast wel een plekje zijn toch?

Ja denk dat dat het verstandigste is. Alleen ze hebben nu nog een mooie grote stacaravan beschikbaar, dus hoop dat die er met een maand ook nog is

Iemand aanrader voor een bepaalde wandeling in de ardennen? Er zijn zooooveeel

Gaat iemand hier wel eens naar een nudistencamping?

Ik weet niet welke camping je gaat, maar de camping waar wij waren vorige week (bij Fréjus) stond wel helemaal vol!

Zelf net terug uit Griekenland met het vliegtuig. Zal even kort delen wat ik er zelf van vond met corona aangezien ik daar zelf vooraf heel benieuwd naar was.

Op Schiphol was het niet mega druk maar ook niet mega rustig, en in het vliegtuig zit je dus wel echt dicht op elkaar wat een beetje gek aanvoelt. Vond het zelf wel echt prima te doen met een mondkapje vliegen. Op de terugvlucht hadden we een hele irritante groep scholieren die met een gogo vakantie was, en zij waren echt mega asociaal en deden constant hun mondkapje af in het vliegtuig. Dat vond ik wel echt vervelend want ben ook zeker dat zij gewoon in clubs hebben gestaan. Stewardessen spraken hen constant aan, maar ze bleven het maar stiekem doen als ze niet keken
 Vond dat wel echt mega irritant.

Op de bestemming zelf was het Ă©cht top. Het was echt heel rustig overal waardoor je nergens in de drukte en in de buurt van mensen was. Op het verblijf waar wij waren werd echt goed overal rekening mee gehouden, overal 2m afstand tussen bedjes etc., en ook het eten was allemaal super goed geregeld. Verder zijn alle restaurants gewoon leeg, telkens echt max. 3/4 tafels binnen waardoor je nu gewoon echt geen last had van te dicht op mensen zitten. Ook houden de Grieken zelf zich zo enorm goed aan de regels! Al het personeel mondkapjes en overal waar we waren en we gingen weg werd echt het hele oppervlakte gereinigd.

Al met al denk ik echt dat je in Griekenland minder kans hebt op corona dan hier want het is gewoon zo veel rustiger op straat enzo. Wanneer het toerisme weer meer aantrekt lijkt het me wel minder prettig. Ook vond ik de vlucht niet heel chill en zeker met die asociale scholieren niet.

8 likes

Thanks! We gaan met de camper, dus we zien het wel. We willen misschien wel wat wandelen, maar niet heel veel. Beetje slenteren en op een andere manier van de natuur genieten is ook helemaal prima voor ons :blush:

1 like

Oh leuk, zijn wij vorig jaar geweest! We hebben heel veel gewandeld, want prachtige omgeving, en ik vond de Brockenberg ook heel tof!

Ik zou graag van aanstaande woensdag t/m zondag willen kamperen. Ik ken de website van de ANWB waarop je een handig overzicht van de beschikbare campings kunt vinden. Kent iemand nog zo’n soort website? Volgens mij zoek ik naar een speld in een hooiberg want alles lijkt vol, mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag! Het liefste in de buurt van water ivm de temperaturen.

Deze camping in Deventer ligt aan de IJssel: https://stadscamping.eu/. Je kunt alleen reserveren als je langer dan 7 nachten blijft. Misschien kun je bellen om te vragen of ze kunnen inschatten of er woensdag plek is? Of op de bonnefooi gaan, maar weet niet of je dat wat vindt.

1 like

Iemand tips voor Oostenrijk? We gaan zeven dagen en verblijven in de plaats Kolsassberg, vlakbij Innsbruck.

We hebben een huurauto en dachten zelf al aan

  • Innsbruck
  • Achensee
  • Salzburg
  • Zell am See
  • Aquadome in Tirol

Maar onbekende dorpjes vinden we ook leuk, max 2uur rijden vanaf Kolsassberg ongeveer.

Nog even een vraag! Heb jij het geld ook echt op je rekening ontvangen na 10 werkdagen?

Ik heb op 15 juli een annuleringsnota ontvangen met daarin de boodschap dat het binnen 10 werkdagen op m’n rekening zou staan. Maar nu 19 werkdagen verder en nog geen bedrag ontvangen. Heb betaald via PayPal.

Echt ongelofelijk. En Finnair zegt dat zij op 11 juni het bedrag over hebben gemaakt aan Vliegwinkel.

Mocht je van eekhoorntjes houden, het bos bij Seefeld in Tirol. Daar eten ze uit je handen. Ook wel een leuk dorpje, wel toeristisch. Er zit volgens mij ook een kerstballenwinkel. Ook leuk. En je kan er wandelen met alpacas.

Ik ben vorige week gaan wandelen bij de Krimmler waterval. Het reguliere wandelpad naar boven was best druk maar de vallei waar de waterval uitbleek vond ik echt heel mooi!

Ja ik had het toen snel!

Ugh ik zoek nog iets voor het weekend van 21-23 augustus (in NL) maar ik heb geeeen idee. We hebben geen auto. Iemand nog een gouden tip?

Liever niet op een vakantiepark oid en ik wil graag water in de buurt hebben haha.

Ha, met je date? :grin:

Ik heb gister eindelijk mijn vakantie geboekt! We gaan een ruime week, met een huurauto naar Oostenrijk, in Tirol. Zitten wel in een soort skihotel, had eigenlijk liever in een schattig huisje gezeten, maar die waren er gewoon niet. Lekker, een week wandelen, wijn drinken, lezen, zin an!

2 likes

Jep!

Wij gaan op vakantie naar Maastricht :+1: heeft iemand misschien tips? We hebben voor nu alleen het bonnefantenmuseum op de planning staan en een kroketten restaurant :upside_down_face: mag van alles zijn, een activiteit, restaurants (zowel vega/niet vega), bars/cafés etc.