Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik denk dat het niet ver weg kunnen gaan door Corona er juist voor zorgt dat mensen juist voor hun volgende vakantie graag ver weg gaan. Ik snap dat iedere vliegbeweging er een teveel is voor het klimaat, maar ik ga zelf ook wel graag af en toe ver weg op vakantie en dus met het vliegtuig. Vind het eerlijk gezegd kwalijker als mensen veelvuldig voor korte tripjes die ook met auto/trein/bus te bereizen zijn het vliegtuig pakken dan dat men 1x per jaar het vliegtuig pakt om 3 weken naar Azie/Amerika/Afrika etc. te gaan. Denk overigens wel dat er minder zakelijk gevlogen gaat worden aangezien bewezen is dat veel dingen ook wel online kunnen.

5 likes

Ja en voor veel vakanties kan je ook niet de trein/bus/auto etc nemen denk aan buiten Europa. En ik kies eerlijk gezegd ook voor comfort en dat ik snel ergens ben ook als ik die reis wellicht wel met auto zou kunnen maken zoals Spanje😊

Ik snap heel goed wat @Camomille zegt, maar ik ben het hier wel mee eens (voor mezelf). Het is puur egoisme dat ik blijf vliegen hoor, maar ipv vroeger waar ik soms wel 3 (of 5x :scream:)per jaar vloog en hoe meer hoe beter was Ʃn hoe verder hoe beter.

Nu vlieg ik max 1x per jaar/per 2 jaar en probeer ik de zomervakantie ook regelmatiger in europa te boeken en met de trein of auto te gaan. Is het perfect nee? En egoĆÆstisch ja? Maar toch wil ik het mezelf niet helemaal ontnemen de wereld te zien

4 likes

Eens dat korte tripjes met het vliegtuig kwalijker zijn dan dat je het vliegtuig pakt voor een verre bestemming, maar je praat het nu wel goed voor jezelf :clown_face: Wat is er mis als mensen de trein pakken? Dat is toch juist goed. En heb zoiets van als je dan 't vliegtuig pakt, doe het dan voor een lange periode, niet voor 3 weken.

En dan nog, Europa heeft zoveel moois te bieden maar nee we móéten ver weg, naar Amerika

3 likes

Ik heb juist goede ervaringen met Albanees eten! Veel vega opties, veel groentes, veel Turkse en Grieks invloeden (feta!) jummm…

5 likes

Waar zegt ze dit?

Hebben jullie tips voor een vakantie waar je kan duiken en surfen? Zouden vorig jaar weer naar bali gaan, hoop nu eind dit jaar. Maar denk niet dat dat mogelijk is.

Oh ik las 't verkeerd denk ik. Pakte we maar allemaal de trein 🄲
Maar de post komt zo over van ā€˜zij gaan voor korte tripjes met het vliegtuig en dat is veel slechter terwijl ik maar 1x per jaar met het vliegtuig naar Verweggiestan ga’

1 like

Weet iemand hier toevallig nog een toffe interrail route? Voor 3 weken ongeveer?

Ik twijfel zo erg welke kant ik op wil. Ligt natuurlijk ook wel aan de situatie in de zomer. Maar voor nu is echt alles nog een optie. Richting Oost-Europa, Noord-Europa of Zuid-Europa. Echt teveel keuze haha.

Ik heb o.a. geinterraild in Noorwegen/Zweden/Denemarken en dat was echt een van m’n mooiste treinreizen ooit, vooral Noorwegen. Zulke indrukwekkende routes, ene moment zit je in de bergen en sneeuwt het en een uur later is er weer zon met groene bomen etc. Dus zeker een aanrader!

3 likes

Mijn schoonouders zijn een aantal keer naar Kontiki Beach Resort geweest. Zij waren altijd heel tevreden fijn strand. Al hebben hun geen kleine kinderen meer. Zelf ben ik net zo als @Nebula naar Chogogo geweest, dat was heel fijn. Strand dicht bij met leuke eettentjes, eigen keuken AH op loopafstand.

1 like

Zijn wij al geweest, was toen verkouden waardoor ik niet kon duiken :disappointed:

1 like

Ik vond Morena Resort heel fijn.
Net direct aan het strand, maar het resort is zo mooi, groen, heel lief personeel, mooie bungalows, goed ontbijt.
Ik zou er zo weer heen gaan.

1 like

Albaniƫ is prachtig! Ik was een paar jaar geleden in Noord Albanie. Maar het zuiden en de kustregio schijnt ook mooi te zijn. De mensen in Albaniƫ zijn ook ontzettend gastvrij en aardig en het eten is heerlijk (en goedkoop). Ik kan het iedereen aanraden!

Foto's

14 likes

Ik zeg toch juist dat het beter is als mensen de trein pakken voor bestemmingen die met de trein te bereizen zijn? En geef ook zelf al aan dat iedere vliegbeweging er een teveel is voor het klimaat, maar omdat ik zelf toch wel graag ook wat van de wereld wil zien dus er daarom voor kies om dan liever 1x per jaar/twee jaar 3 weken (dat is voor mij helaas het maximum wat ik aan vakantie kan opnemen) naar een verre bestemming te gaan en verder zo veel mogelijk te kiezen voor bestemmingen die ik met de auto/bus/trein kan bereiken. En alles is relatief natuurlijk: 1x per jaar met het vliegtuig naar Griekenland is alsnog minder slecht voor het milieu dan 1x per jaar naar Indonesiƫ en het beste is gewoon om helemaal niet te vliegen. Voor mijzelf vind ik dat alleen geen optie, stel mijn eigen belang dan toch boven het klimaat.

4 likes

Zwitserland/oostenrijk. Zo goed bereikbaar plus de verdere ov is ook goed. Ben in slovenie alleen bij Bled geweest maar lijkt me verder ook een mooi land. Kan echt niet wachten om volgend jaar weer te gaan. Vind dit jaar toch nog te snel ofzo ook al ben ik zelf dadelijk 2x geprikt.
Tsjechiƫ is ook mooi maar zag laatst dat veel treinen niet meer inbegrepen zijn. Maar treinen kosten geen drol daar.

1 like

Thanks! Tips zijn altijd welkom, kan niet heel goed surfen heb ook geen eigen board. Vind het wel heel leuk om te doen.

En met jou miljarden anderen. Helaas.

Als je de cognitieve dissonantie (deels) voorbij bent, is het echt schokkend om te beseffen hoe stuitend egoĆÆstisch en arrogant gepriviligeerde westerlingen zijn.

Ik vind het zo jammer dat er op dit forum supergoede en genuanceerde discussies gevoerd worden over sociale problemen als racisme en feminisme, maar dat het gesprek over klimaatverandering beperkt blijft tot determineren welke shampoobar/vegaburger het beste is en takes als ā€˜mijn eigen belang is belangrijker’ geen collectieve ophef veroorzaken.

3 likes

Mimizan in Frankrijk en Zarautz/Loredo in Noord-Spanje zijn leuk! Eventueel Marokko maar ik weet niet of je daar alweer heen zou kunnen.

3 likes

Marokko zou ik op dit moment ook niet aandurven, liefst met de auto ergens naar toe binnen Europa.

1 like