Reizen / Vakantie (Deel 1)

Aan welke kant van het meer zit je nu? Ik ben nu zelf in Bardolino en ik vind deze kant van het meer altijd super leuk.

1 like

Wij zitten aan de zelfde kant, ten noorden van malcesine. Super mooi stadje, alleen vanaf de camping 40 minuten lopen, wat ik net teveel vind. Wij waren bijna naar Lazise doorgereden, maar ik was een beetje bang dat je daar veel megacampings had. Maar daar heb je ook mooie plekken dus ?

@Ketel ongevraagde tips zijn zeer welkom!! Die camping ziet er echt prachtig uit, en beetje luxe op z’n tijd is ook niets mis mee

@Ladyhawke oh die camping ziet er ook echt mooi uit joh. Ik vond sowieso Limone een leuk dorpje.

Haha ik lees nu reviews dat het sanitair wel wat beter kon dus zo luxe is het ook niet hoor ;). Was meer het publiek wat eropaf kwam maar het is dan ook een kleinschalige camping met een heel lekker restaurant.

Oh ja dat zou ik ook te ver vinden inderdaad! Ik heb als kind meerdere keren op een camping in Lazise gestaan, dat was destijds een leuke kleine camping, maar ik durf niet zo goed te zeggen of dat nu nog zo is. Amici di Lazise is het. Ik zit nu zelf in een appartement in Bardolino, dus ik kan je niet veel nuttigs vertellen over de campings hier. Maar de hoek van Lazise/Bardolino is echt ontzettend leuk. Ik zoek meestal een plekje op max 15 minuten lopen van het centrum, dat vind ik altijd wel een mooie afstand.

1 like

Jammer, deze zit voor de komende tijd vol! Helaas,anders waren we daarheen gereden

Leeeuuukkk!! Dat wordt echt mooi verwacht ik.

1 like

@Ketel @George @Max @Dazed
Ah ik word helemaal enthousiast van jullie gesprek over campings in Italiƫ. Ik zoek er nu een voor de regio Toscane. Ik vind het wel jammer dat ik dan niet aan het water kan staan. De twee kleine campings die ik nu op het oog heb, hebben gelukkig wel een klein zwembad om verkoeling in te zoeken.

3 likes

Ik weet niet wanneer je gaat, maar misschien gaan we wel weer naar rood ipv donkerrood nu de daling is ingezet. En anders is de flixbus nog een optie.

1 like

Ik ben vorige week met BlaBlaCar bus geweest. Hele lange zit, wel prima te doen opzich. En via de app Omio kun je makkelijk alle optie qua bus/trein zien.

1 like

Ik zie geen verschil in de maatregelen die vanaf 27 juli gaan gelden? :face_with_monocle:

Een vaccinatiebewijs, negatieve test of herstelbewijs toch? Of lees ik het helemaal verkeerd en moet je zonder vaccinatie of herstel altijd in quarantaine, zelfs ondanks een negatieve test??? Wij vertrekken dinsdag naar Duitsland…

Als ik het goed begrepen heb, moet je volledig gevaccineerd zijn of een herstelbewijs van corona hebben. Met alleen een negatieve test moet je 5 dagen in quarantaine.

1 like

Shit, ja, daar lees ik dat inderdaad ook op die manier… in de Reisapp lijkt het nu alsof testen voor vertrek ook nog steeds volstaat. Bovenste stuk staat onder maatregelen vanaf 27 juli:

Maar inderdaad, als je het onderste stuk tekst daar los van leest ben ik bang dat alleen volledige vaccinatie of herstel voldoende is :weary:

1 like

Ja had ik ook gezien inderdaad, heel onduidelijk!

Ik heb ook nog vage plannen, maar geen idee of ik voor de Duitse regels volledig ben gevaccineerd… 1 Pfizer + corona gehad en in de Nederlandse app gewoon een qr-code voor volledig gevaccineerd. Maar ik weet niet of ik daarmee in de problemen kom daar.

Ik ben as we speak alles aan het omboeken zodat we maandagavond in Duitsland zijn i.p.v. donderdag, maar ik vind de treinprijzen nog wel meevallen (ok we moeten wel een nachtje doorhalen, maarja)!

1 like

Dat is toch goed? 1 vaccinatie en herstel is toch volledig gevaccineerd? Het vreemde is dat bij mijn internationale qr code dosis 2 van 2 staat, terwijl ik alleen mijn eerste heb gehad.

Oh wat gek!

Ja in principe wel, maar Nederland is volgensmij wel de enige die dit hanteert. Verder moet je overal gewoon 2x Pfizer. Dus ben een beetje bang dat ze dan moeilijk gaan doen. Maarja, staat verder nergens dus zal wel gewoon goed gaan.

Het staat er nu wel duidelijk

Pffff echt balen

Gezien alle veranderingen steeds in regels en voorwaarden hebben wij besloten in Nederland te blijven. Nu hebben we voor volgend weekend een aantal nachten geboekt in een hotel aan het Veluwemeer bij Putten. Tips voor activiteiten/dagjes weg om daar in de buurt te doen?

Ik vind Harderwijk en Elburg leuk om doorheen te wandelen. Ik weet niet of je ook met de auto op pad wilt, maar de ANWB heeft wel een leuke route om te rijden. Nationaal Park de Hoge Veluwe ligt ook op een half uurtje rijden en is ook heel mooi!

Er is trouwens ook een Weg in eigen land topic, daar staan misschien ook nog wel tips in!

Oh wow, ik zou over een week naar Dinant gaan, maar ik zie nu net die beelden van het water daar :flushed:

1 like