Ja begin het nu ook wel een beetje zat te worden, telkens die onrust door artikelen die vanuit een bepaald oogpunt geschreven worden. Ben blij dat jij zo goed geïnformeerd bent zeg! Stelt me weer wat gerust.
Ik ben vooral erg gestresst om de antigeentest! Stel je voor dat ie toch positief is? Dat zou zo shit zijn… probeer echt op te letten met afstand etc maar nu af en toe een snotneus en/of niezen. Wel negatieve sneltest (3x al deze week) maar tot ik m’n QR code heb ben ik er niet gerust op haha.
We gaan zondagochtend testen en dinsdag rijden we de grens over in Frankrijk. Nog 1,5 dag in spanning dus…
Ik zou eerder zenuwachtig zijn als je positief test op vakantie. Zit je daar in quarantaine en kan je niet 1,2,3 naar huis
Ik ben ergens wel heel blij dat wij met de auto gaan.
De terugweg hoeven we niet te testen want we zijn dan beide gevaccineerd.
Mijn zoontje heeft dagelijks medicatie nodig. Zonder deze medicatie moet hij op een erg streng eiwit arm dieet. Heb gelukkig extra medicatie gekregen zodat als we langer moeten blijven we geen risico lopen. Maar het blijft toch allemaal onzeker
Negatief getest gelukkig!! Vanmorgen eerst PCR gedaan maar las daarna van alles dat dat heel traag gaat nu. Ze gebruiken testlabs van de GGD en GGD heeft natuurlijk voorrang. Dus toen toch nog snel een antigeen afspraak gemaakt en had binnen 10 min de uitslag. Heeel schimmig, echt een bureautje in een winkelpand en een stoel. Maar goed, er staat op papier dat we negatief zijn en ik heb een QR code haha helemaal prima.
Yes! Kon gelukkig vanmiddag nog voor vanavond, maar woon wel in een stad.
Yes, gelukkig! Hoe heette de aanbieder waar je bent geweest voor je antigeen?
Planjecoronatest! Maar had nog best veel keuze voor dezelfde dag hier in de stad, kon naar 3 locaties en zeker wel 10 timeslots per aanbieder. Dus dat is wel fijn!
Klopt. En je wordt gezien als volledig gevaccineerd 7 dagen na je tweede prik Moderna / Pfizer ipv. 14 dagen.
Dat was al zo, dus dat is niet verder aangescherpt!
Jaa dat was al zo voor Frankrijk, toen ik mijn Janssen prik liet zetten drie weken terug stond dat al op de site van de Franse overheid.
Zo lastig. Tot nu toe hoef ik niet te testen voor vakantie.
Dus dan test ik liever niet (heb veel vals positieve ervaringen gehoord om mij heen).
Maar straks veranderen ze ineens weer die stomme regelt
Yes! We testen nu maandagmiddag pas ipv zondagochtend. Heb al een paar dagen een loopneus, heel irritant. Denk allergie want de cetrizine tabletjes helpen enorm. Wel zelftesten gedaan ook, negatief. Maar toch, blijft spannend tot maandagmiddag
Pff onze vliegtuigmaatschappij heeft de vlucht geannuleerd, terwijl de rest van de reis (bij een reisorganisatie geboekt) nog wel doorgaat. Ik neem aan dat de reisorganisatie nu moet zorgen voor een alternatieve vlucht of dat we ons geld terug krijgen, maar ze zijn gewoon niet telefonisch te bereiken zijn hier mensen die ervaring hebben met zoiets?
Ja dat laatste idd!
We zouden van een ander vliegveld vertrekken, maar ik denk dat ze gaan zorgen voor een alternatieve vlucht vanaf Schiphol.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het omboeken van de vakantie naar toch een andere (gele) bestemming? Kwamen het type accomodatie en de reisduur daarbij overeen met wat in eerste instantie geboekt was bijv?
Ik heb vanmorgen een pcr test laten afnemen bij health check center. Ging allemaal soepel. We vertrekken dinsdag, dus hopelijk is de uitslag op tijd binnen . Een collega van mij is bij Covidia geweest en moest 50 uur wachten.
Ik heb laatst 34u moeten wachten.
Bij welke organisatie was dit?
Ik weet niet of er nog mensen van plan zijn naar berlijn te gaan maar ik ben net terug (met de auto) en het was allemaal heel makkelijk! We hadden voor de zekerheid thuis nog een PCR gedaan (voor als de restricties zouden veranderen) maar dus niet nodig gehad. Je kunt daar op elke straathoek haast een gratis sneltest doen (ze hebben zelfs bakfietsen met gratis tests) en dan krijg je een formuliertje mee voor 24 uur. Dat hebben we ook gedaan op de eerste dag maar niet nodig gehad!
Ik ben ook net terug en was echt onder de indruk van de hoeveelheid testlocaties! Doen ze goed die Duitsers!